Klipsch klubben

28 Okt 2007
552
0
0
Hei
Etter at mine Yamaha Soavo 1 tok kveld for andre gang . Så bestemte jeg meg for å melde meg inn i denne klubben :)
Så her i forrige uke , så gikk jeg til innkjøp av et par demo spilte Klipch RP280F :) Å det angrer jeg ikke litt på :) Fy flate for en trøkk det er i disse :)
For å drifte disse har jeg en Hegel H300. Som musikk kilde har en en Marantz UD 7007 bluray.

Etter jeg la dette ut på AV forum, så er det en som sa jeg MÅTTE kjøpe VAN DEN HUL DIGICOUPLER Mk2 samt CS122,sistnevnte terminert med WBT NEXTGEN BANANPLUGGER . Samt Van Den Hul Ht kabler .

Er det noen som mener dette er god saker for min Hegel mot mine nye HT ?

jakv

0
10 Des 2004
24.682
1
38
57
Kristiansund
Du MÅ ikke handle de kablene. Jeg byttet fra Biltemakabler til Van den Hul Teatrack (biwire versjon av CS122) mellom min Hegel H300 og JBL LS80. Terminert med Daliplugger til 125,- per plugg.

Om jeg hører forskjell? Kan ikke si at jeg gjør det, men mulig jeg ikke har gullører. Men, det ser litt kulere ut, treverket på pluggene matcher treverket, og det var det jeg var ute etter.

Så lenge du ikke bruker tynne lampettledninger så tror jeg du skal ta noen kabelråd med en god mengde salt, men det skader ikke å prøve om du får låne noen stumper selvsagt. Og om du vil bytte kabler, så se på bruktmarkedet, jeg fikk mine til langt under halv pris.

Edit: Når det gjelder den digitalkabelen, så er det ikke nødvendig med noe slikt. Men ønsker du alle kabler i samme stil osv. så kan jeg forstå investeringen.

28 Okt 2007
552
0
0
Du MÅ ikke handle de kablene. Jeg byttet fra Biltemakabler til Van den Hul Teatrack (biwire versjon av CS122) mellom min Hegel H300 og JBL LS80. Terminert med Daliplugger til 125,- per plugg.

Om jeg hører forskjell? Kan ikke si at jeg gjør det, men mulig jeg ikke har gullører. Men, det ser litt kulere ut, treverket på pluggene matcher treverket, og det var det jeg var ute etter.

Så lenge du ikke bruker tynne lampettledninger så tror jeg du skal ta noen kabelråd med en god mengde salt, men det skader ikke å prøve om du får låne noen stumper selvsagt. Og om du vil bytte kabler, så se på bruktmarkedet, jeg fikk mine til langt under halv pris.

Edit: Når det gjelder den digitalkabelen, så er det ikke nødvendig med noe slikt. Men ønsker du alle kabler i samme stil osv. så kan jeg forstå investeringen.

Var egentlig det svaret jeg regnet med jeg ville få :) Pr i dag, så bruker jeg noen QED XCT fra Soundgarden. Å en signal kabel fra de. Uten å huske hva de het :)
Å jeg må si meg storfornøyd jeg :)

Takker så mye for svar :)

jakv

0
10 Des 2004
24.682
1
38
57
Kristiansund
Var egentlig det svaret jeg regnet med jeg ville få :) Pr i dag, så bruker jeg noen QED XCT fra Soundgarden. Å en signal kabel fra de. Uten å huske hva de het :)
Å jeg må si meg storfornøyd jeg :)

Takker så mye for svar :)

Bare hyggelig :)

Du skal nok kunne nyte musikk med de kablene.

Kom gjerne med en melding her om hva du synes om Klipschene på H300, blitt litt nysgjerrig på dem jeg også :)

28 Okt 2007
552
0
0

Du skal nok kunne nyte musikk med de kablene.

Kom gjerne med en melding her om hva du synes om Klipschene på H300, blitt litt nysgjerrig på dem jeg også :)
:) :)
Jeg fikk prøvd de her forrige helg. Da anlegget står på hytten :) Å jeg spiller stortsett Trance. Å kan love deg hårene reiste seg :)
Det gøye er at man kan bare dra på så mye en vill uten, at noe vrenger seg... Har ikke ord :) Er forelsket jeg så langt hehe
Som musikk kilde har jeg Pioneer blue ray 320. Å en Pioneer nettverkspiller N-50. Har gått til innkjøp av en
Marantz UD7007. Så gleder meg å få den opp å gå :) Om jeg vil høre noe forskjell vet jeg ikke. Men den har fått mye skryt som musikk kilde :)

Skalle

0
26 Apr 2008
9.593
0
36
51
Det må vel finnes noen :) :)
Om ikke så får du droppe innom Bergen en vakker dag hehehe

Fortsatt god Påske :)

Godt du er fornøyd. Jeg er iallefall kjempefornøyd med mine 280.

Når det kommer til kabler ,så mener jeg det er svada så lenge som kablene har nok tverrsnitt.

Som min fetter lydteknikeren sa: Svindyre kabler? hører forskjell de ti første sekundene, men det er sikkert placebo.

God påske

28 Okt 2007
552
0
0
Godt du er fornøyd. Jeg er iallefall kjempefornøyd med mine 280.

Når det kommer til kabler ,så mener jeg det er svada så lenge som kablene har nok tverrsnitt.

Som min fetter lydteknikeren sa: Svindyre kabler? hører forskjell de ti første sekundene, men det er sikkert placebo.

God påske
Ja kunne ikke vært mer happy :)
Har lest meg litt opp i kabel kaoset. Å er akkurat som du sier :)
Men har et spørsmål ang det . Når jeg sitter på anlegget, så kommer det en slik murrelyd..Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.
Høres ut som det kommer fra HT.
Kan dette være forstyrrelser fra signal/ht kablene ? Bør jeg bruke balansert ?

Takk det samme :)

28 Okt 2007
552
0
0
Ja kunne ikke vært mer happy :)
Har lest meg litt opp i kabel kaoset. Å er akkurat som du sier :)
Men har et spørsmål ang det . Når jeg sitter på anlegget, så kommer det en slik traforlyd..Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.

Kan dette være forstyrrelser fra signal/ht kablene ? Bør jeg bruke balansert ?

Takk det samme :)
Ikke helt riktig med murrelyd hehe..Mer som en traforlyd :)

28 Okt 2007
552
0
0
hva slags signalkabler bruker du? har du jordet støpsel i veggen? er signalkablene nær strømkablene ?[/QUOTE

Jeg bruker noen signal kabler jeg kjøpte hos Soundgarden. Uten å huske navnet.
Har ikke jordet støpsel
Signal kabelen ligger kanske en halv meter fra strømkabelen

kane7

0
11 Apr 2008
907
0
0
Ålesund
Regner med tonen er på 50hz og typisk brum fra strømnettet. Har samme problem med subbene hos fruen. Grunnen er at jeg har brukt en el cheapo rcasplitt fra subutgangen og at denne plukker opp vekselstrøm fra strømkabler osv. Jeg løste det midlertidig til jeg får en bedre splitt med å flytte strømkabelen til forsterkeren til en stikkontakt på andre siden så strøm og signalkabel ikke krysser hverandre.
Bedre skjermet signalkabel er det første jeg ville prøvd.

28 Okt 2007
552
0
0
Regner med tonen er på 50hz og typisk brum fra strømnettet. Har samme problem med subbene hos fruen. Grunnen er at jeg har brukt en el cheapo rcasplitt fra subutgangen og at denne plukker opp vekselstrøm fra strømkabler osv. Jeg løste det midlertidig til jeg får en bedre splitt med å flytte strømkabelen til forsterkeren til en stikkontakt på andre siden så strøm og signalkabel ikke krysser hverandre.
Bedre skjermet signalkabel er det første jeg ville prøvd.

Da prøver jeg det :) Takk for info :)

Bodin

0
9 Mai 2007
2.499
5
38
Jeg har en klipsch 15 sub jeg kjøpte da den var på tilbud, av og til når det ikke er noe lyd kommer det noen bankelyder fra sub, reciveren er på men sender ikke ut noe lyd. Ellers virker den som den skal, har noen andre vært ute for dette? hadde ikke sånne bankelyder på min gamle dali sub med samme yamaha reciver.

8 Jul 2013
4
1
3
Hei! har et klipsch spørsmål. Dette gjelder et sett med RP-160m hvor bass/mid elementet spraker når det passerer middels volum.
er det lett å få tak i nytt element? eller kan det være delefilter?

• Like
Reactions: Zeke1983