Klipsch klubben

runes

0
26 Jul 2004
402
0
0
Noen som har en diskant til en rf82 til salgs? Har forsøkt å bestille fra Soundgarden, men de bruker evigheter på å levere......

17 Jun 2011
2.490
46
48
Har du en oppskrift på DIY RC-82? Har søkt på Google, men finner ikke noe...

Ligger et par bilder langt ut i tråden min. Er veldig enkelt. Skru av alt av deksler og elementer. Diskant med waveguide er jo en del, så her må waveguiden kappes av fra resten for å så plasseres riktig vei i midten. Det må skjæres nytt hull til elementet og den biten kan du bruke til å fylle det andre. Så kapper du nytt hull til diskanten:)

Jeg har også kappet opp resten av fronten for å montere den biten som står nederst blir på riktig plass, også har jeg satt en del på andre siden så jeg får på frontdeksel. Den ser helt original ut med dette på. Skal forøvrig kanskje selge hele frontrekka, så hyl om noen er interessert. Ligger på finn!

Kim

Sist redigert:

SrayS

0
17 Mar 2016
9
0
0
Jeg er fersk Klipsch eier og trenger noen tips. Jeg kjøpte nylig RF7 2 da jeg fikk de til en veldig god pris. Planen er å gradvis oppgradere soroundanlegget mitt (alle høyttalere til Klipsch, muligens SVS sub). Jeg har nå rf7 og Yamaha A1030. Så jeg trenger en effekt forsterker. Er det noen som har tips? Redd for å ødelegge høyttalerne om jeg ikke brokobler Yamaha'en, men da blir det 5.1, derfor trenger jeg en effektforsterker som passer til høyttalerne, helst rimelig og gjerne brukt. Jeg ser det er mye brukt på finn, men har ingen ide om hva som vil passe godt.

SrayS

0
17 Mar 2016
9
0
0
Emotiva XPA 2. Men da må en nok ut med to tusenlapper til

Takk, ser den er på finn, tenker jeg skal gi det litt tid og følge med, siden jeg også må ha ny senter og bakhøyttalere også. Det er kanskje vanskelig å finne noe bra i den prisklassen jeg har sett for meg (4000).

Har du forresten noen formening om det er mye å hente på RC-64 vs RC-62. Planlegger kino-rom på 4,2x5,7 meter. Ser RC-62 ligger ute for 2000 og lurer veldig på å gå for den. Har også sett her at man kan bygge om høyttalere, men er redd for å ende opp med å ødelegge :)

27 Mar 2016
3
0
0
Hei.
Har i lengre tid eid et hjemmekinoanlegg bestående av Rf83, Rc62, Rs42 og 2*Rw12.
Onkyo 808 og effekt bestående av Shengya PM-150.
Ser film og spiler musikk ca 50/50.
Rommet dette står i er ca 45 m2.
Kunne vært artig å prøve noe nytt effektsmessig, gjerne med noe som gir mer trykk en det som sitter idag, samtidig som kvaliteten ivaretaes.
Er åpen både for det meste, nytt og brukt inntil 100k.
Ønsker å høre hva dere selv har og hve dere anbefaler meg å prøve.
På forhånd takk for innspill! :)

TDFV

0
29 Okt 2007
6
0
0
Hei
Jeg skal kjøpe meg anlegg. Jeg har lyst på noe som spiller høyt og trøkker. til film og musikk
Veldig usikker på basserne. Hva med xtz,svs ?

KLIPSCH RP-280F
-Front

KLIPSCH RP-450C - Center

KLIPSCH RP-250S - Bak

Paradigm DSP-3400 - Sub x 2

MARANTZ SR5010 - Receiver

Også tenkte jeg å bruke en/to nad 216 som effektforsterker til front, jeg har allerede en. Der jeg skal kjøpe mener at receiveren ikke greier å levere nok krutt, heller ikke når jeg går opp på en høyere modell. Trenger råd til mitt oppsett.

Alex

Sist redigert:

jakv

0
10 Des 2004
24.682
1
38
57
Kristiansund
Ville byttet til en annen sub. Som du selv er inne på så er SVS/XTZ ikke dumme valg.

NAD 216 er heller ikke toppers på Klipsch, og en av dem vil ikke tilføre veldig mye. Kanskje heller selge den ene du har og f.eks. se om du får handlet en Emotiva til en grei pris.

25 Apr 2005
43.993
0
0
42
Nord-Trøndelag
Til den prisen får en Arendal Sound Subwoofer-3 Arendal Sound 1723 Subwoofer 3 Matt Sort – lsound.no
Har to av disse selv :D De parkerer lett 2 stykk svs pc-13 ultra som jeg hadde før :D

Selv med en av Subwoofer-3 så sparker det godt fra. Enten den kjøres Lukket eller Portet. Men ikke så dypt som svs kan, men støy og brummebass. Men med A/S subwoofer-3 er det offret for full kontroll over hele registrett den spiller :D
Kan ærlig si jeg ikke savner SVS subene, når en opplever hva sub-3 står for lydmessig :) Bare og prøve de på San Andreas og hjordskjelv ;)

Ellers så har M&K kommet med nye spennende suber hos Oslo Hifi Center.
Håper noen omtaler de snart :)

11 Jan 2007
6.062
76
48
Hei
Jeg skal kjøpe meg anlegg. Jeg har lyst på noe som spiller høyt og trøkker. til film og musikk
Veldig usikker på basserne. Hva med xtz,svs ?

KLIPSCH RP-280F
-Front

KLIPSCH RP-450C - Center

KLIPSCH RP-250S - Bak

Paradigm DSP-3400 - Sub x 2

MARANTZ SR5010 - Receiver

Også tenkte jeg å bruke en/to nad 216 som effektforsterker til front, jeg har allerede en. Der jeg skal kjøpe mener at receiveren ikke greier å levere nok krutt, heller ikke når jeg går opp på en høyere modell. Trenger råd til mitt oppsett.

Alex

det åpenbare valget er jo klipsch sin egen 15"..

28 Okt 2009
767
0
16
Sitter i dag med RF 63 på en Krell Kav 400xi og er veldig fornøyd med lyden, men som mange andre vil jeg prøve nye ting og har da funnet ett par kandidater jeg kunne tenke meg å prøve. Men finner veldig lite info om disse av folk som har testet dem?

Kan noen si meg om rp-280f er en bra høyttaler, svaret er sikkert ja. Men hva er største forskjellen på den og vanlig 82 som jeg har eid og kjenner lyden fra? Unntatt mindre skarp diskant og litt mer detaljert, men andre ting? Har lest tester av lyd og bilde og dinside osv så her er jeg ute etter egne erfaringer fra folk, pros/cons? om noen tilfeldigvis har hørt 63 og rp-280f på samme oppsett, hva er direkte forskjeller på disse ht?

Også har jeg noen subber jeg kan hente dypet fra, så har også vurdert stativ ht som alternativ. Stua er bare 16-17kvm så de 63 jeg sitter med nå er vel strengt tatt beregnet for større stuer enn den jeg har. Så da lurer jeg på om rp-160m er bra saker, har lest tester og slikt selv så jeg er ute etter å høre fra folk som har hørt disse live eller eier dem selv. Hva er styrkene/svakhetene til rp-160m?

12 Feb 2007
1.328
0
36
den nye serien til klipsch er blitt forandret endel siden den første rf-82. tidligere var mellomtonen fremhevet endel, mer en mange andre høyttalerprodusenter, som gjorde de meget populære på film og ga mye morofaktor på musikk. diskanten har alltid vert et "problem" syns mange dette tror jeg kommer av at mange har gips-vegger. det gjør jo at det fort kan oppleves som masete på musikk.

den største forskjellen på mk1 og mk2 er diskanten vis jeg husker riktig. den ble forbedret på mk2.

så den nye serien som har kommet nå er egentlig litt skuffende. for klipsch var kjent for sin gode mellomtonebass. på rp-280f så er alt gjort sånn det spiller mer nøytralt. dette er på ingen måte noen dårlig høyttaler, har forsatt høy morofaktor på musikk og ikke minst film.

28 Okt 2009
767
0
16
Men har du hørt noen av de nevnte ht selv? For har lest at den fortsatt er veldig morsom og spiller enormt høyt og dynamisk, men at diskanten er mer avrundet og mer hifi og mindre PA. Men er intressant å høre fra noen som har hært disse selv, og som også har kjennskap til gamle rf82 fra før.

Har ingen plasser å lytte til disse i noen butikk i nærheten så blir ett "skudd i blinde" om jeg bare bestiller meg ett par liksom :)

12 Feb 2007
1.328
0
36
Men har du hørt noen av de nevnte ht selv? For har lest at den fortsatt er veldig morsom og spiller enormt høyt og dynamisk, men at diskanten er mer avrundet og mer hifi og mindre PA. Men er intressant å høre fra noen som har hært disse selv, og som også har kjennskap til gamle rf82 fra før.

Har ingen plasser å lytte til disse i noen butikk i nærheten så blir ett "skudd i blinde" om jeg bare bestiller meg ett par liksom :)

?

sitter ikke og dikter opp noe her. har selv hatt mk1 og mk2. og har hørt på den nye rp-280f både på film og musikk.

du har lest at de forsatt "
er veldig morsom og spiller enormt høyt og dynamisk" har jeg sagt noe annet? den største forskjellen er at de nye ikke spiller med like mye mellombass som mk1 og mk2. om du ikke tror meg, så les hva lydogbilde skriver.

om du har rf-63. så er det vel ikke noe poeng i og kjøpe rp-280f..

Sist redigert:
28 Okt 2009
767
0
16
Ok du har hatt alle 3 selv ja. ei siden du skreiv "syns mange" osv så trodde jeg bare du hadde hørt det av kompiser. Men da får jeg altså litt dårligere mellomtone (mindre aggresiv) og en finere diskant med andre ord? Ja har du hørt 63 opp mot rp-280f? Du mener at 63 er bedre alikavel?

Er som sagt veldig fornøyd og spiller upåklagelig, er mest bare at jeg har lyst å prøve nye ting egentlig. Sette 63 på lager imens og event selge 280 igjen hvis det blir bom.

Du har ingen kjennskap til rp-160m da? Har som sagt liten stue så kan hende de vil spille like bra som 280 som egentlig er bedre egnet i større rom enn mine 16kvm

2 Nov 2006
1.288
0
36
Takk, ser den er på finn, tenker jeg skal gi det litt tid og følge med, siden jeg også må ha ny senter og bakhøyttalere også. Det er kanskje vanskelig å finne noe bra i den prisklassen jeg har sett for meg (4000).

Har du forresten noen formening om det er mye å hente på RC-64 vs RC-62. Planlegger kino-rom på 4,2x5,7 meter. Ser RC-62 ligger ute for 2000 og lurer veldig på å gå for den. Har også sett her at man kan bygge om høyttalere, men er redd for å ende opp med å ødelegge :)

Har selv rc-64II, hadde før rc-62, og mener personlig at de to ikke kan sammenlignes en gang, hvis prisen ikke er avskrekkende. Det er i allfall min personlige mening☺️