Kjøpte for lenge siden en Dali Zensor pakke med en Denon AVR 3313. Det ble satt opp og brukt, men ikke tenkt så mye på innstillinger før nå. Ønsker gjerne å få mest ut av dette og forstått det slik at det jeg ønsker er DTS-HD MA eller Dolby TrueHD.
Oppsettet mitt er slik: LG UP 970 hvor bilde sendes til TVen via HDMI og lyden til AVR 3313 via HDMI. Spiller av UHD bluray filmer. Alle har samme "problem"
Har satt opp lyden slik i bluray spilleren:

Når jeg spiller av filmen står det slik på receiveren

Her spiller jeg av Pacific Rim som eksempel

Bytter jeg derimot til fransk eller tysk får jeg dette

Det står ingen forandring på receiveren når jeg bytter, men jeg føler at lyden kanskje blir litt bedre? Når jeg spiller av Spiderman Homecoming gjelder det samme, men Guardian of the Galaxies 2 så står alt som "Dolby Audio[SUP]tm[/SUP]" på alle språk.
Får jeg DTS-HD MA selv om det bare står DTS Surround, og er jeg nødt til å lære meg fransk?
Oppsettet mitt er slik: LG UP 970 hvor bilde sendes til TVen via HDMI og lyden til AVR 3313 via HDMI. Spiller av UHD bluray filmer. Alle har samme "problem"
Har satt opp lyden slik i bluray spilleren:

Når jeg spiller av filmen står det slik på receiveren

Her spiller jeg av Pacific Rim som eksempel

Bytter jeg derimot til fransk eller tysk får jeg dette

Det står ingen forandring på receiveren når jeg bytter, men jeg føler at lyden kanskje blir litt bedre? Når jeg spiller av Spiderman Homecoming gjelder det samme, men Guardian of the Galaxies 2 så står alt som "Dolby Audio[SUP]tm[/SUP]" på alle språk.
Får jeg DTS-HD MA selv om det bare står DTS Surround, og er jeg nødt til å lære meg fransk?