Takk for hyggelig tilbakemelding og godt innspill! Ja, jeg er heldig som kjenner noen av Norges beste guruer innen hjemmekino.Fantastisk bra dokumentert bygging og her ser det ut til å bli en veldig bra kino. Har vært innom tråden et par ganger tidligere men i dag tok jeg meg tid til å lese hele. Misunner deg virkelig bredden og ikke minst høyden. Det gir deg veldig gode muligheter til å gjøre noe med akustikken. Anbefaler deg på det sterkeste å kjøpe effekt forsterker med dsp da de gir deg mye større muligheter til å få bukt med eventuelle lyd problemer. Du har jo allerede hatt besøk av en av guruene (BEF)så jeg vil tro dette er noe som har blitt diskutert. Blir uansett spennene å se fortsettelsen på bygge tråden.
Tusen takk!Meget braDette er vel et tilfelle der det ser like bra ut før som etter!
Hvilket høyttalerstoff har du benyttet? Lurer også på om du har testet hvordan dette stoffet er opp mot lerretet under bruk? Får selv stoffkledde rammer helt inntil bildet, og er derfor usikker på om jeg skal gå for høyttalerstoff, molton eller velour for å dempe lysrefleksjoner fra bildet.
VANVITTIG FLOTT!! Virkelig klasse over det du har fått til her, bøyer meg i støvet 😁😁😮😮.
Liker veldig godt «modul» oppbyggingen også, med mulighet til å bytte/flytte utstyr bak stoff rammene. Digget også den gradvise ferdigstillingen, der kinoen kunne tas i bruk før den var ferdig, uten at det gikk ut over verken byggingen eller filmbruken, hehe. MEGET bra jobbet, mann😉🤓
Lite tips: med diffus belysning BAK stofframmene, kunne også arbeidet «bak kulissene» blitt sett, uten å måtte ta bort rammene 😉
Litt som Rob Hahn har gjort 😉
![]()
HTotM - HT of the Month: The Hahn Theater
As a retired cinematographer, Rob Hahn knows a good-looking image when he sees one. So it's no surprise that he wanted a superlative home theater. "I've always dreamed of building a proper home theater, but it's only just now that the technology is good enough to do it right." Also, he was...www.avsforum.com
Anbefaler deg ikke å ha bilde noe særlig nærmere veggen enn du har for å unngå lys på veggene. Ville nok heller ha satt opp maskeringer dekket med FidelIo black velvet, denne typen velur reflekterer omtrent ikke lys i det hele tatt og gir en veldig fin kant rundt bildet. Håper Biltema høyttaler stoffet ditt hadde lik farge, jeg fikk litt nyanse på noen av pakkene som jeg planlegger å bytte ut snart. Ser ut som sort som har falmet litt i vaskTusen takk!
Ettersom jeg skulle ha så store mengder høyttalerstoff valgte jeg en Biltemas rimelige variant.
Sett med mine øyne er det ingen refleksjon som er merkbar når man ser film; men projeksjonsbildet stopper foreløpig ca. 10cm fra sidekantene av lerretet. Når jeg får meg ny projektor med mer vidvinkel vil jeg ha mulighet til å fylle bildet i sin fulle bredde. Først da kan jeg gi deg et fullgodt svar. Jeg vil uansett anbefale deg å teste litt selv. Forsøk først med en stoffbit av det stoffet du mest ønsker og gå for det om du er fornøyd.![]()
Takk for anbefalingen! Er enig i at det er veldig fint med en sort kant rundt bildet. Jeg har kjøpt inn Black Velour Flocking Material som skal være like sort som Fidello Black Velvet. Dette skal jeg i hvert fall ha oppe og nede. Jeg vurderer på sikt om jeg kanskje skal ha motorisert 2-veis eller 4-veis masking, så jeg er litt usikker på sidene. Vil nok teste ut litt mer før jeg bestemmer megAnbefaler deg ikke å ha bilde noe særlig nærmere veggen enn du har for å unngå lys på veggene. Ville nok heller ha satt opp maskeringer dekket med FidelIo black velvet, denne typen velur reflekterer omtrent ikke lys i det hele tatt og gir en veldig fin kant rundt bildet. Håper Biltema høyttaler stoffet ditt hadde lik farge, jeg fikk litt nyanse på noen av pakkene som jeg planlegger å bytte ut snart. Ser ut som sort som har falmet litt i vask
Tusen takk, BEF!! Det er utrolig hyggelig å få en slik tilbakemelding fra akkurat deg!Er så ekstremt imponert over kinoen din at jeg nesten ikke vet hvilke ord jeg skal bruke, dette er ekstremt heftig rett å slett!!
Tusen takk! Ja, kalibrering og litt videre arbeid med akustikken vil nok gjøre at lyd og bilde faller litt mer på plassHer må jeg bare si meg enig med BEF. Imponerende bygg nå er det bare å få kalibrert lyd og bilde slik at det står i stil.
Veldig gøy å få komme innom deg på besøk i går og få sett kinoen din live. Må si den er ennå mer imponerende i virkeligheten enn på bilder. Rommet er utrolig stort og luftig og har en tak høyde man andre bare kan drømme om.
Gratulerer med et meget gjennomført prosjekt!!
Takk for hyggelig tilbakemelding!Fantastisk prosjekt, vanvittig hvor høyt du legger listen på gjennomføringHar lest igjennom profilen noen ganger, men klarer ikke se hvordan du fester hver enkelt ramme til vegg?