KimFi

Kimba

0
18 Feb 2007
1.858
4
38
www.hemnesberget.net
Dac????

Da var DacMagic solgt.
Her snakker vi betraktelig nedgradering i lyden.
Det er rett og slett ikke noe særlig å høre på musikk via PH A-110 i forhold til DacMagic.
Så nå begynner søket etter ny DAC. Hvilken??

*Xindak DAC 5 LINK
*Abrahamsen V6.0 LINK
*Lite Audio DAC 38 LINK
*Stello DA100 LINK
*Benchmark DAC-1 LINK
*Beresford TC-7520 LINK

28 Nov 2004
552
0
0
Kan anbefale Xindak DAC-5. Det å kunne velge mellom rør- og transistorutgang gir noen flere muligheter. Ved bruk av rørutgangen vil jeg anbefale bytte av originalrøret. Pr i dag bruker jeg Amperex Bugle Boy. Etter min mening et meget godt rør, men her er mulighetene mange.

zemtex

0
30 Mar 2005
1.217
0
36
www.dpguiden.no
Xindak - Ukjent for min del
Abra - Skal være en killer til prisen, usb inngang
Lite Audio- også ukjent
Stello - Har den egenskaper til den (utgåtte??) storebroren, så er sikkert kanonbra. Hør med andervikaudio om hvordan denne stiller seg i forhold til DA220mkII, usb inngang.
Bench - Kjent for god lyd, og i bruk i mange anlegg, men vet om de som har oppgradert FRA denne til Stello, så den er nok "under" den...

Har du mulighet til å prøve noen av disse hjemme? (bekjentskaper)

mvh

Kimba

0
18 Feb 2007
1.858
4
38
www.hemnesberget.net
zemtex skrev:
Xindak - Ukjent for min del
Abra - Skal være en killer til prisen, usb inngang
Lite Audio- også ukjent
Stello - Har den egenskaper til den (utgåtte??) storebroren, så er sikkert kanonbra. Hør med andervikaudio om hvordan denne stiller seg i forhold til DA220mkII, usb inngang.
Bench - Kjent for god lyd, og i bruk i mange anlegg, men vet om de som har oppgradert FRA denne til Stello, så den er nok "under" den...

Har du mulighet til å prøve noen av disse hjemme? (bekjentskaper)

mvh

På grunn av hvor jeg bor så fins det ikke muligheter for prøving.
Det er også lite folk i nærheten som driver med hifi (kun min pensjonerte Onkel).
Så, eneste er å kjøpe å prøve.
Stusser litt på om jeg skal bestille en Stello å teste denne ut.
Men Xindak sin er også en vei å gå, da den har mere muligheter med bytting av rør som Typhoon7 sier....

zemtex

0
30 Mar 2005
1.217
0
36
www.dpguiden.no
Forstår jeg det slik at det er kun nye produkter som er aktuelt? eller vil brukt utstyr også bli vurdert? (Tenker på Stello DA220mkII som dukker opp på børsen fra tid til annen)

.. spørs hva du definerer som "nærheten"... Betyr det < 25min i bil, så faller jeg også utfor "nærheten".

mvh

Tiger

0
24 Sep 2003
39.996
0
0
I mine ører så er Abrahamsen og DAC1 gode reelle alternativ. Førstnevnte gir deg utrolig holografi og fylde på vokal, mens Benchmark har holografi med detaljonani. Velg det du ønsker. De som sier de ikke hører forskjell har høyttalere/forsterkere/ører som ikke takler ulikhetene. 8)

Kimba

0
18 Feb 2007
1.858
4
38
www.hemnesberget.net
Tiger skrev:
I mine ører så er Abrahamsen og DAC1 gode reelle alternativ. Førstnevnte gir deg utrolig holografi og fylde på vokal, mens Benchmark har holografi med detaljonani. Velg det du ønsker. De som sier de ikke hører forskjell har høyttalere/forsterkere/ører som ikke takler ulikhetene. 8)
Benchmark DAC1 har jeg ikke fått hørt. Men Abrahamsen V6.0 var innom her, men syns ikke det stemmte helt. Du sier fylde på vokal, jeg syns kansje det ble meget (vansklig å forklare)

CNK skrev:
Ser ikke beresford på lista, noen grunn til det?
DiFontaine skrev:
Beresford burde definitivt vært på lista!
:mrgreen:
Beresford er på lista nå ;)
Har også valgt å bestille en TC-7520.

zemtex skrev:
Forstår jeg det slik at det er kun nye produkter som er aktuelt? eller vil brukt utstyr også bli vurdert? (Tenker på Stello DA220mkII som dukker opp på børsen fra tid til annen)

.. spørs hva du definerer som "nærheten"... Betyr det < 25min i bil, så faller jeg også utfor "nærheten".

mvh
Har siklet og googlet på Stello en stund nå.
Det var nettopp en DA220mkII på brukten, men den glapp fra meg :(
Ellers så tenkte jeg å bestille en DA100 ny, men skal vente litt på brukten å heller teste ut Beresford i mellomtiden.

10 Nov 2007
3.393
0
36
Kimba skrev:
Beresford er på lista nå ;)
Har også valgt å bestille en TC-7520.

Forhåpentligvis blir du fornøyd med Beresford. Det er iallefall jeg. I forhold til prisen er det sansynligvis en av de beste komponentene i oppsettet mitt :mrgreen:

Kimba

0
18 Feb 2007
1.858
4
38
www.hemnesberget.net
:d

Da sjedde det noen uventende forandringer i planene :eek:
Beresford TC-7520 var bestillt, men har ordnet vidre salg på denne (men skal testes først).
Stello DA220 er nå blitt min nye oppgradering.
Håper dette blir en kjempe match :mrgreen:

Mens jeg venter på Stello, så har jeg en Abrahamsen V3.0 innom som skal testes vs Emotiva Audio USP-1.
Dette blir kjørt på en Marantz SA11-S2.
Balansert på Abrahamsen vs Ubalansert på Emotiva.
Blir musikk og Cognac i kveld ;-)

20 Feb 2006
8.887
0
0
Du slo til på gismo sin på Torget?

Ser frem til kommentarer på både DAC og forforsterkere! :)

Kimba

0
18 Feb 2007
1.858
4
38
www.hemnesberget.net
Nå har jeg fått en times stille stund på øret. Spillt av noen plater og switchet mellom V3.0 og USP-1.

V3.0 er en litt snillere i topp registret enn USP-1, som jeg ellers hadde falt pladask for. Men på Scorpio ble dette kansje i snilleste laget.
Tror dette hadde blitt en bedre hit på mine gamle CP-6371.

Vokalen er ikke så mye å si på. Men vokalen i USP-1 er litt mer frempå, som gjorde følelsen av nærhet større.

Bassen....
Starten på Eagles - Hotel California Live 1994 på USP-1 smeller virkelig av.
Puncher stramt og tight som bare det. V3.0 virker litt flatere i forhold.

Den jeg velger å tilbringe tiden fremover blir USP-1.

Kimba

0
18 Feb 2007
1.858
4
38
www.hemnesberget.net
Stello DA220

I dag etter litt utolmodig venting fra min side, kom endelig Stello DA220.
Grunnet at den ble hentet på posten bare noen timer før jeg måtte på jobb.
Så er den kun koblet opp og testet.
Men kan si allerede nå at det ble store forbedringer på lyden :-D

Kimba

0
18 Feb 2007
1.858
4
38
www.hemnesberget.net
Msport skrev:
Velkommen etter - Duet er bare genialt!

Bedre seint enn aldri?
Tror ikke det kan bli så meget mere genialt enn dette?

Slipper å få ødelagt flere plater av lillemor i huset.
Slipper å skifte plater.
Slipper å ha CD plater slengende (stativ, skuffer, skap etc).
Slipper å ha på TV (som jeg må på PH A-110).
Og lyd som en god CD-spiller om man har en god DAC.