Karmann`s Hule

Karmann

Svært aktiv
31 Jan 2007
1.386
600
113
Hvordan gikk testen av store horn?

Hvordan koblet du til de ekstra Atmos kanalene som hvis jeg forstår rett ikke støttes av prosessoren? Samme signal som bakre eller fremre Atmos par?
Jo, de spiller som bare det. Jeg likte det veldig godt, så de blir. Må bare få ferdig resten...

Jeg har 4 atmos i taket som det er utgang til, men jeg slang på et par ekstra surround kanaler. Disse har jeg bare parallelt koblet og tilpasset gain, summen av dem. Skal du gjøre det helt etter boka, så burde jeg hatt et par ekstra kanaler på en amp med gain og delay muligheter.
Men dette funker veldig greit, faktisk.

• Like
Reactions: Kino123

Ivaols

Medlem
20 Feb 2005
4.589
99
48
Aha, da er jeg med. Har et par ekstra som kommer i posten så får se hva jeg gjør med dem. Bytte ut de to bak som er gulvstående av helt annet merke er også et alternativ.

Kult at store horn fungerte så bra! Går du for to- eller treveis?

Karmann

Svært aktiv
31 Jan 2007
1.386
600
113
Hadde en tur over heia i går og testet @Hunsbedt siste kreasjoner. Skhorn, heftige greier. To stk B&C Ipal 21" en kasse.
En versting driver som krever en manne forsterker. Vi testet med en Itech 6000, og hadde maks SPL på rundt 132DB 2 meter unna.
Itechen gikk helt tom for krefter. Eneste som kan drive disse ut til maks er vel Powersoft sine egne forsterkermoduler som er laget til den driveren.
Elemente er på 1 Ohm, så du bør har 2 stk forsterkere på 8500 Watt hver .

Kanskje ikke subber eller rettere sagt basser for alle. 4 stk doble slike kan rive hus.

Ivaols

Medlem
20 Feb 2005
4.589
99
48
Hentet et par subkasser hos Karmann i går. Like hyggelig som sist og det er en positiv opplevelse på mange vis å ta turen inn i hjemmekinoen! Men det viktigste er selvsagt lyden og basstrøkket. Når unge herr Karmann dro på rundt 130db så er jeg sikker på at jeg så luften dirre i rommet! Hele kroppen min vibrerte ihvertfall rundt sin egen akse, hadde problemer med å puste, det klødde i halsen (den var ny!) og jeg var litt redd haha 😂

Takk for opplevelsen!

Deilig!

Karmann

Svært aktiv
31 Jan 2007
1.386
600
113
Hahaha, ja den var ny :) (Jeg anslår rundt 135db på den verste der, ilfg mine ca kalkulasjoner på hvor vi var ) Alltid hyggelig med besøk av dere! Beklager at det ble en slik kort visit, men det var en lang dag, da fruen ringte tenkte jeg noen hadde død eller at hagestuen hadde veltet pga spilingen, men heldigvis bare jobb :)

Ja, det har seg slik at Stereopluss var hos meg i går i 7-8 timer. Det ble lengre video innslag og diverse skriverier.
Jeg håper jeg fikk fram poenget mitt hos skribenten, det var veldig hektisk, så håper det ikke blir for mye feil info fra min side.
Jeg vet om en ting, men det får stå til . Jeg vet jeg sa veldig tydelig, at folk må ikke være redd for teste ut ting selv! Folk kan sitte med tusen teorier men
det nytter ikke alltid, PRØV! sier jeg. Ellers var det et veldig hyggelig besøk, der vi snakket MYE, jeg var faktisk sår i halsen når jeg la meg i går :)

Så når Lydherrene fra kr.sand hadde fått en liten demo en god time, så hadde jeg vært i kinoen i over 12 timer.

IMG_20210422_090752.jpg
IMG_20210422_113718.jpg

alias

Medlem
29 Jan 2005
385
117
43
Regner med at Stereo+ ble rimelig svette i ørene etter 8 timer demoBlir gøy å lese den reportasjen

Sent from my iPad using Tapatalk

Karmann

Svært aktiv
31 Jan 2007
1.386
600
113
Regner med at Stereo+ ble rimelig svette i ørene etter 8 timer demoBlir gøy å lese den reportasjen

Sent from my iPad using Tapatalk

Ja, det ble faktisk en veldig kort demo på under 1 time. Vi brukte mesteparten av tiden til filming og intervju. Vi rakk ikke film demo, så det ble litt amputert akuratt det.

Hunsbedt

Aktiv
10 Aug 2005
5.792
204
63
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Så de har vert hos deg og brukte en hel time og rakk ikke kino demo. Det var ikke bra synes jeg.
Hehe...
Ståle fra Stereo+ var hos meg dagen før han var hos Karmann. Han kom kl 13 og gikk kl 02.45. Vi rakk besøk hos Trestokken, og brukte mye tid til demo og itervju og filming både der og på garasjeloftet og i kinoen. Så han var nok temmelig utslitt...:cool:
Men bortsett fra filmdemo rakk nok Ståle å få med seg de viktige tingene hos Karmann!

Kino123

Medlem
24 Aug 2006
419
66
28
Hehe...
Ståle fra Stereo+ var hos meg dagen før han var hos Karmann. Han kom kl 13 og gikk kl 02.45. Vi rakk besøk hos Trestokken, og brukte mye tid til demo og itervju og filming både der og på garasjeloftet og i kinoen. Så han var nok temmelig utslitt...:cool:
Men bortsett fra filmdemo rakk nok Ståle å få med seg de viktige tingene hos Karmann!

Hehe, artig Gjerne gi lyd når det kommer på trykk. Jeg abonnerer ikke på Stereo+

Sent from my iPhone using New Forum mobile app

Hunsbedt

Aktiv
10 Aug 2005
5.792
204
63
Kvinesdal
minhjemmekino.no

Karmann

Svært aktiv
31 Jan 2007
1.386
600
113
Det skal legges til at vi hadde intensiv timer og det var kun film som ble droppet, det ble spilt en god del musikk, nok til å få med seg hva det systemet kan.
I dag ble det sluppet en av videoene, god fornøyelse :)

Jan B

Medlem
13 Jan 2012
2.442
70
48
HAHAHA, herregud så rått!! Likte meget godt den latteren din når du sier at dette var «normal» settingen 😂😂😂😂😂.

Og veldig kule navn du har laget på scenene dine 🤣🤣🤣

Galemattias så det holder mann !!