kabler ebay - ekte eller fake?

16 Aug 2008
297
0
0
Hvis prisen er for god til å være sant, så er det nok falske saker. VDH har en egen sak om dette på sitt nettsted, hvor de advarer mot å kjøpe fra Kina og Hong Kong.

13 Okt 2008
692
0
0
clundbe skrev:
Hvis prisen er for god til å være sant, så er det nok falske saker. VDH har en egen sak om dette på sitt nettsted, hvor de advarer mot å kjøpe fra Kina og Hong Kong.

En god fingerregel det. I dette tilfellet så var vel prisen så lav.

21 Mar 2005
9.658
109
63
47
Avsender bør ihvertall ikke være i kina etc. UK/USA avsender er betydelig tryggere, men garantert dyrere..

OleM

0
26 Jul 2003
11.823
0
0
En annen mulighet er at det faktisk ER ekte vare, men fra uoffisiell produksjon og solgt gjennom uoffisielle kanaler..
Hvis produsenten har fabrikk i Kina, kan det være at deisse faktisk kommer fra fabrikken, men er produsert "utenom arbeidstid"...:shock:
Men det er nok større sjanse for at det er fake.

28 Jun 2003
24.452
0
0
Dette er jo en auksjon, tror dere prisen ligger fast da? Man kan jo ha flaks, men jeg tviler...vent å se.

17 Mar 2011
7.347
0
0
Men, men... jeg trodde dere sa at de ikke er forskjell på kabler selvom de koster 10 kroner eller $10K? Ville ikke dette bety at selv om disse er fake, så låter de akkurat som om du har kjøpt ektevaren til flere tusen. Her får du "merkevare" med (nøyaktig samme lydkvalitet dersom A/B testet?) Til en prosentdel av prisen :wink:

edguy

0
27 Nov 2004
2.166
0
0
UltimaNoctis skrev:
Men, men... jeg trodde dere sa at de ikke er forskjell på kabler selvom de koster 10 kroner eller $10K? Ville ikke dette bety at selv om disse er fake, så låter de akkurat som om du har kjøpt ektevaren til flere tusen. Her får du "merkevare" med (nøyaktig samme lydkvalitet dersom A/B testet?) Til en prosentdel av prisen :wink:
Du sa akkurat det jeg tenkte :-D

28 Nov 2009
3.408
0
0
UltimaNoctis skrev:

Man vil jo gjerne ha det man betaler for, ikkje ein kopi. Stort sett lages kopier så billig som mulig...sparer der dei kan for å maksimere profitt. dvs du kan risikere å ende opp med ein dårlig konstruert kabel (lav kvalitet på plugger, materiell, dårlig eller manglende lodding osv).

UOB

0
20 Mar 2009
1.466
0
0
Ostemannen skrev:
Det undergraver hele bransjen å kjøpe fake fra Kina. Punktum!
At man undergraver kabelbransjen bekymrer meg ikke i det hele tatt. Det kan godt være fake, men sikkert akkurat like bra. Så hvorfor ikke.

25 Okt 2009
15.745
1
36
UOB skrev:
At man undergraver kabelbransjen bekymrer meg ikke i det hele tatt. Det kan godt være fake, men sikkert akkurat like bra. Så hvorfor ikke.

Det gjelder uansett bransje.

poseur

0
6 Sep 2016
21
0
0
Kabelbransjen er jo ikke akkurat kjent for den helt store troverdigheten uansett. Litt det samme som banken og tv-lisens. Produkter vi må betale for, men med tvilsom verdi/kvalitet.

Sist redigert: