JVC X5900 lampebytte?

PureHifi

Aktiv
15 Aug 2011
1.206
102
63
nærmer seg 2000t på telleren, og i senere tid har det kommet en ulyd ved oppstart. ser ut som den forsvinner når den får en liten lonk. type 5-10min
lyden minner om en stråleovn som akkurat er skrudd på. Har lyden noe sammenheng med at pæren er klar for skifte eller?
synest bilde fortsatt er bra, selv om den så klart har mistet lit av lysstyrken. Kjedli å koste på en ny pære om lyden skulle bety en annen feil

BullFire

Medlem
24 Apr 2003
2.505
19
38
Jeg har en RS520 er vel samme pære i den, byttet når jeg fikk varsel på pærebytte på litt over 3400 timer. Kjøpte min brukt så viste ikke hvor mye lys ny pære hadde, så forventet kraftig økning i lysstyrke slik som jeg fikk når jeg byttet på min game Sony VW60. Ble faktisk overrasket hvor lite forskjell det var på ny og gammel pære. Veldig imponert over kvaliteten på disse. På min gamle Sony byttet jeg stort sett på 2500timer og da var det stor forskjell.
Jeg kommer ikke til å bytte nåværende pære før den har gått likt eller mer enn forrige.

Usikker på om lyden du hører har noe med pære å gjøre. Kanskje heller en eller annen spole/trafo som svinger, kan det høres litt sånn ut?

PureHifi

Aktiv
15 Aug 2011
1.206
102
63
tok en filmsnutt av lyden, men får ikke lasta den opp ser det ut som
men lyden er omtrent lik lyden av varmeovnen når jeg slår den på.