13 Mai 2010
1.854
48
48

Da har jeg fått testet og gått igjennom denne flotte projektoren fra JVC.  Dette er den nye DLA-NP5 som er pære basert og altså ikke laser- som resten av den nye line-upen JVC har.
Jeg har gått igjennom og lagt vekt på forskjeller og muligheter kontra den tidligere sammenlignbare modellen N5.
Det er helt klart at det er en del fordeler med denne nye NP5-modellen kontra den gamle N5-serien.  Både med at den har de samme oppdaterte funksjoner som HDR+, og at den støtter 4K 120p som gjør denne meget god for gamere og filmentusiaster. Den normale levetid på pære i en projektor er ca 4000 timer før man må bytte pæra.  Dette varierer selvfølgelig med bruk i høy og lav lampespenning.   Helt klart positive oppdateringer fra den tidligere N5.
Jeg har nevnt i tidligere tester av NZ modellen at...

Continue reading...

21 Mar 2005
9.684
135
63
48
Da har jeg omsider fått testa litt 3D på min JVC NP5, og det var helt rått! Var ganske fornøyd med 3D på X500, men det var litt crosstalk til tider spesielt i lyse scener. På denne synes jeg det er tilnærmet perfekt. Og med den ekstra lysstyrken man har i bakhånd på 1080p materiale så kan man kompensere opp uten å kjøre høy lampespenning på 3D. Jeg dro opp iris til 0, og jekka opp brightness/contrast/color da brillene stjeler litt. Blir nok ikke 100% korrekt, men glemte høre med didrik om det er mulig å kalibrere 3de gjennom briller. får ta det neste gang evt.

24 Aug 2005
1.259
53
48
35
Bergen
Da har jeg fått bestilt meg en np5. Har aldri sett 3D hjemme, så veldig spent på hvordan den gjør seg på 3Den sammenliknet med kommersielle kinoer. Har sett en demonstrasjon av tilsvarende system dolby cinema bruker og det var helt rått.

Jeg diskuterte kalibrering for 3D med avshop når jeg bestilte den. De mente det ikke var mye å hente på å kalibrere en egen setting for dette da fargene uansett ville bli off pga ulinært tap av lys i brillene. Så jeg droppet det. Men hadde vært inntresant om noen med kalibreringsutstyr hadde testet. Da jeg jobbet i komersiel kino ble det kalibrert gjennom brilleglass. Men husker ikke i farten om det var kun for å måle lysstyrke eller om de også kjørte full kalibrering for 3D.

21 Mar 2005
9.684
135
63
48
Da har jeg fått bestilt meg en np5. Har aldri sett 3D hjemme, så veldig spent på hvordan den gjør seg på 3Den sammenliknet med kommersielle kinoer. Har sett en demonstrasjon av tilsvarende system dolby cinema bruker og det var helt rått.

Jeg diskuterte kalibrering for 3D med avshop når jeg bestilte den. De mente det ikke var mye å hente på å kalibrere en egen setting for dette da fargene uansett ville bli off pga ulinært tap av lys i brillene. Så jeg droppet det. Men hadde vært inntresant om noen med kalibreringsutstyr hadde testet. Da jeg jobbet i komersiel kino ble det kalibrert gjennom brilleglass. Men husker ikke i farten om det var kun for å måle lysstyrke eller om de også kjørte full kalibrering for 3D.

Jeg har dratt opp brightness og farge noe for å kompensere for tapet på brillene. Husker ikke hvor mye, men 100% korrekt blir det ikke på denne måten desverre..

• Like
Reactions: TorsteinRS