Da har undertegnede fått gjennomslag for å bygge dedikert hjemmekino i kjellerstuen av fruen :grin:
Prosjektet vil starte fra scratch og jeg har nå alle muligheter til å få et best mulig resultat, forutsatt at hverken tid, kronasjer eller noe annet stopper meg.
Før jeg tar første "spadetak" tror jeg derfor det er viktig å designe hjemmekinoen på best mulig måte. Det er mange elementer som må inn i beregningen. Alt fra konstruksjon, isolasjon/demping, kabelstrekk osv.
Jeg håper flere av dere på forumet derfor kan komme med innspill i prosessen og bære med meg at dette kommer til å ta tid.
Jeg bruker Google Sketchup, og legger ved basis skisse for startpunkt. Deretter er det bare å komme med kommentarer på hva som er viktig å få med i designet. Rommet er jo ikke stort, men jeg tror det blir stort nok. Sikkert flere med erfaring fra å bygge små men dedikerte rom her.
Eksistrende utstyr:
BenQ PE 7700 m/ Hoya NX2 filter
Adeo GreyVision 84" rammelerret
Bose Lifestyle 12 (DD 5.1)
Pioneer DV-515 DVD Spiller
XBOX Standard
Strong SRT8700 Sat Tuner
CanalDigital HD tuner
PS3
Ønskeliste:
1080p projektor (eks. Pearl, TW1000 etc.)
7.1 Forsterker med HDMI 1.3
Klipch høytalere
SVS Sub
Etc..
Herregud, dette skal bli kult (bør være mye dårlig vær fremover...)
Prosjektet vil starte fra scratch og jeg har nå alle muligheter til å få et best mulig resultat, forutsatt at hverken tid, kronasjer eller noe annet stopper meg.
Før jeg tar første "spadetak" tror jeg derfor det er viktig å designe hjemmekinoen på best mulig måte. Det er mange elementer som må inn i beregningen. Alt fra konstruksjon, isolasjon/demping, kabelstrekk osv.
Jeg håper flere av dere på forumet derfor kan komme med innspill i prosessen og bære med meg at dette kommer til å ta tid.
Jeg bruker Google Sketchup, og legger ved basis skisse for startpunkt. Deretter er det bare å komme med kommentarer på hva som er viktig å få med i designet. Rommet er jo ikke stort, men jeg tror det blir stort nok. Sikkert flere med erfaring fra å bygge små men dedikerte rom her.
Eksistrende utstyr:
BenQ PE 7700 m/ Hoya NX2 filter
Adeo GreyVision 84" rammelerret
Bose Lifestyle 12 (DD 5.1)
Pioneer DV-515 DVD Spiller
XBOX Standard
Strong SRT8700 Sat Tuner
CanalDigital HD tuner
PS3
Ønskeliste:
1080p projektor (eks. Pearl, TW1000 etc.)
7.1 Forsterker med HDMI 1.3
Klipch høytalere
SVS Sub
Etc..
Herregud, dette skal bli kult (bør være mye dårlig vær fremover...)