Jan B's Atmos/DTS:X/Auro 3D stuekino.

3 Nov 2013
349
0
0
21 pluss subb?

Min stuekino:
Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTv.

Jan B

0
13 Jan 2012
2.450
80
48
Ved avspilling av en vanlig 7.1 atmos bluray, hvor mange høyttalere kommer det lyd ut av da?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

I Atmos er det 13.1.8 som beskrevet over.

21 pluss subb?

Min stuekino:
Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTv.

Ja.

Dvs, det totale antall høyttalere er 25+3 sub+4 Crowson motion actuators.

Senter fra 6200 går til en foran over lerretet, som center height. Brukes i alle format.
VOG rett over sofaen for AuroD. Kan også brukes i andre format med hjelp av Pro-logic2.
Surround Height, også for Auro 3D.

Jan B

0
13 Jan 2012
2.450
80
48
083D6C24-AE49-428E-8609-07A10F09F05B.jpeg

Da var nye sonosubbene ferdig og på plass :)

Jan B

0
13 Jan 2012
2.450
80
48
Og siden jeg da hadde en PSA S3000i til overs, tester jeg den som near-field sub.

50CCFA13-C6E6-430C-95EF-D104BFDD8B9E.jpeg

Med midbass oppå, og et passende teppe oppå der igjen.

D2EBE1F4-A62C-4AA3-A0A1-159E95B8247B.jpeg

Dette funker meget bra og gir mer TR også i ULF område, mens MBM-modulen gir tilsvarende i midbassen. Win-win.

Jan B

0
13 Jan 2012
2.450
80
48
Tja, da var to av tre recievere solgt, og bestilling er gjort på den nye Denon Avc-X8500H.

Så da var det slutt på 13.1.8.

Litt trist, men har stor tro på den nye :)

Jan B

0
13 Jan 2012
2.450
80
48
Venter fremdeles på den ny AVR8500, men leste heromdagen at Oppo slapp en ny beta-firmware til sin 203, og da en lite brukt sådan dukket opp tilsalgs, så måtte jeg bare slå til.

omaiRRa.jpg

Den nye firmware hadde mer options ved UHD spilling på projektorer, og skulle visstnok være bedre enn Arve’s custom curves. Så er spent på å teste ut mot UB900’en jeg har idag.

20 Nov 2008
13.877
84
48
Grattis :)
Alltid moro med noe nytt i heimen :)
Vurderte denne sterkt selv , men stiv pris og mye snakk om div buggs samt et par åpenbare mangler gjorde at jeg hoppet på en Sony 800 i stedet.
Den er meget bra , men har en MEGET stor mangel , og det er at den ikke fisker Atmos lydspor på MKV filer :(

Jan B

0
13 Jan 2012
2.450
80
48
Grattis :)
Alltid moro med noe nytt i heimen :)
Vurderte denne sterkt selv , men stiv pris og mye snakk om div buggs samt et par åpenbare mangler gjorde at jeg hoppet på en Sony 800 i stedet.
Den er meget bra , men har en MEGET stor mangel , og det er at den ikke fisker Atmos lydspor på MKV filer :(

Hehe, ja eier av denne ville ha Netflix, så han skulle ha Sony, så det er alltid ett eller annet, hehe. Når det gjelder kilde for meg så er det fysisk disk som er første pri, det andre mikk-makket driter jeg i, har kun bruk for beste kvalitet fra BD/UHD. Og selfvølgelig er Atmos et krav for meg, hehe.
Har jo Panasonic UB900’en, og den er jo strålende, men så er det jo disse projektorene våre som ikke helt klarer HDR.
Testet OPPO’en idag mot UB900, og med den nye firmwaren må jeg nok si OPPO’en har et bedre Bilde på UHD.

Satte den til HDR off(B2020), target luminance 300 og mode 2, med RS600 satt til BT2020 og gamma 2.4. Strålende bilder :)

20 Nov 2008
13.877
84
48
Hehe, ja eier av denne ville ha Netflix, så han skulle ha Sony, så det er alltid ett eller annet, hehe. Når det gjelder kilde for meg så er det fysisk disk som er første pri, det andre mikk-makket driter jeg i, har kun bruk for beste kvalitet fra BD/UHD. Og selfvølgelig er Atmos et krav for meg, hehe.
Har jo Panasonic UB900’en, og den er jo strålende, men så er det jo disse projektorene våre som ikke helt klarer HDR.
Testet OPPO’en idag mot UB900, og med den nye firmwaren må jeg nok si OPPO’en har et bedre Bilde på UHD.

Satte den til HDR off(B2020), target luminance 300 og mode 2, med RS600 satt til BT2020 og gamma 2.4. Strålende bilder :)
Joda , at den leverer meget bra på diskavspilling er jeg ikke i tvil om , og som du sier så er jo det det viktigste. Men til den prisen så bør den jo fixe det meste synes jeg..
Det er jo litt nedgradering fra forrige modell liksom , og det er vi jo ikke vant med nå til dags :)

Jan B

0
13 Jan 2012
2.450
80
48
Joda , at den leverer meget bra på diskavspilling er jeg ikke i tvil om , og som du sier så er jo det det viktigste. Men til den prisen så bør den jo fixe det meste synes jeg..
Det er jo litt nedgradering fra forrige modell liksom , og det er vi jo ikke vant med nå til dags :)

Ja altså nå har vi kun hatt en 3mbit !! (Ja jeg vet det er en skam i 2018) linje inn til huset, så 1080 netflix funker såvidt, men vi får fiber i løpet av vårparten (yippiii, endelig), så da kansje streaming blir litt mer aktuelt. Og Netflix har faktisk fått mye meget bra både filmer og serier i det siste, så det blir vel mer av det.

Men har altså hittil prioritert fysisk media.

men er jo bare en Apple TV, så har man alt det der ;)

20 Nov 2008
13.877
84
48
Ja altså nå har vi kun hatt en 3mbit !! (Ja jeg vet det er en skam i 2018) linje inn til huset, så 1080 netflix funker såvidt, men vi får fiber i løpet av vårparten (yippiii, endelig), så da kansje streaming blir litt mer aktuelt. Og Netflix har faktisk fått mye meget bra både filmer og serier i det siste, så det blir vel mer av det.

Men har altså hittil prioritert fysisk media.

men er jo bare en Apple TV, så har man alt det der ;)
Ja en skikkelig linje er jo en forutsetning selvsagt :)

Ja en ATV4 fikser jo det meste den (men ikke bitstream og Atmos foreløpig) , men det blir jo enda en boks , og den koster jo noen kroner den også .
Så det beste hadde jo vært om en Oppo hadde fixet ALT selvsagt - mye vil ha mer :)

20 Nov 2008
13.877
84
48
Xbox kan vel streame fra Netflix med native Atmos stream...
Ja jeg har hørt rykter om det :)
Nå er det ingen krise for min del akkurat det , for det klarer TV'n min også. Og den nye Marantzprosessoren takler også dette over ARC.

Hva med Xboxen ellers da - fixer den det meste eller har den også noen mangler ift. en vanig BD/UHD-spiller?

Jan B

0
13 Jan 2012
2.450
80
48
Ja en skikkelig linje er jo en forutsetning selvsagt :)

Hehe, glemte i farten at vi faktisk har et Netcom bredbånds modem. Varierer litt på hastighet, men under gode forhold har jeg sett opp imot 30 mbit, men kan også være bare 3 mbit.
Så undersøkte om Netflix 4K, og det viste seg at jeg måtte SI OPP abbonementet jeg hadde idag, for å oppgradere til 4K abonnement. Som sagt så gjort, og etter litt testing viser det seg at jeg faktisk klarer 4K på det Netcom modemet!! Måtte jo bare se litt på Altered Carbon, og gud bedre for noen bilder a gitt!! Det beste jeg har sett på tv’en vaffal. Så da er plutselig steaming interessant igjen, hehe. Er jo masse 4K på Netflixen :)

og 4K abonnementet har jo Atmos, så da frista plutselig den Xboxen også enda mer ......

21 Okt 2003
1.598
5
38
Hehe, glemte i farten at vi faktisk har et Netcom bredbånds modem. Varierer litt på hastighet, men under gode forhold har jeg sett opp imot 30 mbit, men kan også være bare 3 mbit.
Så undersøkte om Netflix 4K, og det viste seg at jeg måtte SI OPP abbonementet jeg hadde idag, for å oppgradere til 4K abonnement. Som sagt så gjort, og etter litt testing viser det seg at jeg faktisk klarer 4K på det Netcom modemet!! Måtte jo bare se litt på Altered Carbon, og gud bedre for noen bilder a gitt!! Det beste jeg har sett på tv’en vaffal. Så da er plutselig steaming interessant igjen, hehe. Er jo masse 4K på Netflixen :)

og 4K abonnementet har jo Atmos, så da frista plutselig den Xboxen også enda mer ......

Er vel ikke lossless Atmos men bedre enn alternativet på å ikke ha det. :)

Men verdt å ha 4k abb på Netflix uansett, er ikke mye dyrere og en del å se som har bra bilde.