James Bond No Time To Die - 4K Ultra HD Blu-Ray i fra SF studios IKKE Dolby Vision

Halvor

0
7 Jun 2005
2.060
2
38
Fikk denne filmen i postkassa for noen dager siden, og det var jo fint, på baksiden av Cover står det tydelig merket Dolby Vision, men denne 4K utgivelsen aktiviserer ikke dette. Jeg ser 4K utgivelse i USA har Dolby Vision, ref div. omtaler på www. Jeg har mange andre 4K filmer som "gir" Dolby Vision så det er nok ikke avspiller/TV som er problemet. Noen andre som har testet denne utgivelsen? eller kanskje en importert utgivelse som ikke kommer i fra SF Studios.
James Bond NTTD.PNG

• Sad
Reactions: Nemesis

Sitron

0
8 Feb 2006
251
1
18
44
Arendal
Fikk denne filmen i postkassa for noen dager siden, og det var jo fint, på baksiden av Cover står det tydelig merket Dolby Vision, men denne 4K utgivelsen aktiviserer ikke dette. Jeg ser 4K utgivelse i USA har Dolby Vision, ref div. omtaler på www. Jeg har mange andre 4K filmer som "gir" Dolby Vision så det er nok ikke avspiller/TV som er problemet. Noen andre som har testet denne utgivelsen? eller kanskje en importert utgivelse som ikke kommer i fra SF Studios.
Jeg har også kjøpt denne fra Platekompaniet, og har akkurat samme opplevelse som deg.
Har sendt e-post til både SF og Platekompaniet for å høre om dette kan stemme?

Jeg vet ikke hvorfor man velger å _ikke_ inkludere DV?

2 Feb 2004
1.870
9
38
65
avforum.no
Jeg har også kjøpt denne fra Platekompaniet, og har akkurat samme opplevelse som deg.

For å spare penger? Må vel betale til Dolby for bruk av DV.

Halvor

0
7 Jun 2005
2.060
2
38

Jeg har også gitt tilbakemelding til Platekompaniet på dette, og at jeg ønsker å få erstatning hvis SF kommer med "riktig" utgivelse med DV. En annen ting er at USA utgivelsen (og kanskje ellers i EU) har flere lydspor på 4K filmen, SF har kun Dolby Atmos på 4K plata og DTS på Blu-Rau plata.
Jeg kan også legge til at jeg får Dolby Vision på mange andre 4K filmer jeg ser på, f.eks. alle alle de forrige James Bond filmene der Daniel Craig er 007 som også er utgitt av SF (det er vel hovedgrunnen til at jeg er ganske sikker på at det er feil på siste 007 utgivelse i fra SF),

Sist redigert:

Sitron

0
8 Feb 2006
251
1
18
44
Arendal
Jeg har også gitt tilbakemelding til Platekompaniet på dette, og at jeg ønsker å få erstatning hvis SF kommer med "riktig" utgivelse med DV. En annen ting er at USA utgivelsen (og kanskje ellers i EU) har flere lydspor på 4K filmen, SF har kun Dolby Atmos på 4K plata og DTS på Blu-Rau plata.
Jeg kan også legge til at jeg får Dolby Vision på mange andre 4K filmer jeg ser på, f.eks. alle alle de forrige James Bond filmene der Daniel Craig er 007 som også er utgitt av SF (det er vel hovedgrunnen til at jeg er ganske sikker på at det er feil på siste 007 utgivelse i fra SF),
Jeg har fått svar fra Platekompaniet nå, hvor de sier at det er feil trykk på coveret, og det stemmer at det kun er HDR på filmen. De sa jeg kunne heve kjøpet.

Sendte de oppfølgingsspørsmål og spurte om de vet hvorfor vi ikke får DV her i Norge, men vi får se hva de svarer. Har ikke fått noe svar fra SF Norge direkte.

Nå begynner jeg å lure på om andre filmer jeg har kjøpt kun har HDR, selv om det står Dolby Vision på coveret, f.eks Dune....

27 Aug 2009
6.287
28
48
Fikk min 007 fra UK i dag. Med tre Dolby logoer på boksen. Min 4K spiller støtter ikke DV, men ellers var alt som det skal.
Utmerket bilde i HDR, brukte Movie Bright.
Ikke alle norske/skandinaviske utgivelser har full pakke.
Så de få ganger jeg nå vil ha en film fysisk, så bestilles den fra UK eller USA. Der får man the real thing.

Sent from my iPad using New Forum mobile app

Sitron

0
8 Feb 2006
251
1
18
44
Arendal
Fikk min 007 fra UK i dag. Med tre Dolby logoer på boksen. Min 4K spiller støtter ikke DV, men ellers var alt som det skal.
Utmerket bilde i HDR, brukte Movie Bright.
Ikke alle norske/skandinaviske utgivelser har full pakke.
Så de få ganger jeg nå vil ha en film fysisk, så bestilles den fra UK eller USA. Der får man the real thing.

Fra hvor bestiller du? Og blir det noe toll/moms/annet en må tenke på?

27 Aug 2009
6.287
28
48
Dolby Atmos er Dolby TrueHD med tillegg som gir Dolby Atmos på en receiver som støtter det. Dolby True HD multi som det står på min Panasonic. På en eldre receiver fra før 2015/2016 vil du få vanlig 5.1/7.1 surround. Men problemer med å spille av en 4K disc.
På en nyere receiver som støtter Atmos, hvor Atmos høyttallere ikke er koblet til og konfigurert, så vil du ikke «miste» noe lyd.
Engelsk og Italiensk Atmos på 4K, pluss DD engelsk på Blu-ray.