Hehe, hjertelig takk for første kommentar i tråden min oes! ��
Jeg har hatt tre runder med akustikk assistanse fra Lydogakustikk.no, første og siste runde endte i kjøp, den i midten kun for å få god oversikt. Kan anbefales både på grunn av kunnskap, men også på grunn av kjapp respons.
Det finnes såpass mange fine produkter, blant annet Modex Plate som ikke bygger så mye og som kan fås med motiv at det bør være mulig å få gjort mye også i en vanlig stue.
Lærdommen min fra første runde er å bruke målinger også ved utplassering. En har målt på forhånd og fått kjennskap til rommets problemområder og starter med plassering der. Jeg stoppet der. Nå vil jeg flytte rundt og måle i mellom for å se at det i praksis havner på plassen med best effekt. Får snart Modffractal diffusorer som skal på bakvegg. Skal oppdatere tråden med målinger før og etter samt noen lytteinntrykk. Spent for jeg har ikke hørt diffuser lyd før
Har også bestilt fire Atmos takhøyttalere fra Kvålsvoll. De kommer også etterhvert.
Ikke nok med det men har også bestilt to stk hornladede 24" som skal ta seg av dypbassen. Svære saker, blir sykt spennende og gleder meg som en unge til å kalibrere inn de til å matche resten. Lages av TheShy på hifisentralen. Kvålsvoll har vært involvert i prosessen. Har troa på TheShy! Blir det litt respons i tråden her følger jeg gjerne opp med beskrivelser av prosessen med målinger og lytteinntrykk.