Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :)

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
He he. Demo kan vi sikkert få til, men det hadde jeg tenkt å vente med til jeg var ferdig nede i kjelleren. Litt langt å reise kun for pj-demo......?:-D

De du nevner der jakv, er de nevnt før i tråden? Dersom ikke, så er vi vel ca 12 stk nå. Med de 2 som soundispower nevner. Da begynner vi å nærme oss respektable tall. Har en følelse av at noen kommer til å falle fra, så vi venter på noen til. Eller?

jakv

0
10 Des 2004
24.682
1
38
56
Kristiansund
Svantekiller har meldt seg tidligere, StephenM har nok ikke kommet så langt ennå. Mulig jeg må tvangsinnmelde en svoger og ta med ham også. Men det er ikke sikkert han blir med på HFK, hadde en litt spesiell opplevelse der for noen uker siden.

jakv

0
10 Des 2004
24.682
1
38
56
Kristiansund
Han har et par B&W høyttaler han gjerne skulle ha brukt i et anlegg på dagligstua. Gromanlegget stårpå eget rom. Siden han var i Ålesund kunne han tenkt seg innom HFK for å høre en Denon PMA 1500 på B&W. Og evt. kjøpe selvfølgelig. Han fikk ganske kjapt beskjed om at han heller burde gå for NAD 352 som "tross alt har 80 skikkelige NAD watt fremfor Denons 70 watt". Når det argumentet ikke virket var det Lyngdorf til 13-14000 som skulle være saliggjørende, for den hadde 200 watt.

Det endte med at han tuslet ned på HFC og kjøpte seg en Tivoli model2 til kjøkkenet i stedet. Kjenner jeg han rett blir det sikkert en tur til HFC i Molde for å kjøpe forsterker også, han var godt fornøyd der da han kjøpte det andre anlegget.

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Ja det høres litt ut som en HFK-historie det der ja. Jeg har vært innom mange av butikkene deres, og det er hevet over enhver tvil at de har fjernet seg laaaaaangt fra originalkonseptet. "Av entusiaster, for entusiaster". Huska godt fra "gamle dager" da høyttalerene stod i en haug midt på gulvet og gutta var genuint interessert. Det var tider det! :mrgreen: Nå virker det som om det viktigste er at butikken ser lekker ut..... Og monopol har jeg alltid vært imot!!:twisted:

15 Feb 2005
3.993
0
36
jakv skrev:
Han har et par B&W høyttaler han gjerne skulle ha brukt i et anlegg på dagligstua. Gromanlegget stårpå eget rom. Siden han var i Ålesund kunne han tenkt seg innom HFK for å høre en Denon PMA 1500 på B&W. Og evt. kjøpe selvfølgelig. Han fikk ganske kjapt beskjed om at han heller burde gå for NAD 352 som "tross alt har 80 skikkelige NAD watt fremfor Denons 70 watt". Når det argumentet ikke virket var det Lyngdorf til 13-14000 som skulle være saliggjørende, for den hadde 200 watt.

Det endte med at han tuslet ned på HFC og kjøpte seg en Tivoli model2 til kjøkkenet i stedet. Kjenner jeg han rett blir det sikkert en tur til HFC i Molde for å kjøpe forsterker også, han var godt fornøyd der da han kjøpte det andre anlegget.

hm tror hfc i molde er konkurs eller noe... butikken er ivertfall tømt og en cdbutikk er på vei inn der.

jakv

0
10 Des 2004
24.682
1
38
56
Kristiansund
reimers skrev:
hm tror hfc i molde er konkurs eller noe... butikken er ivertfall tømt og en cdbutikk er på vei inn der.

Hæææ. De hadde da postordreavdeling og greier der. Trodde det gikk bra jeg. Da blir det enda mer håpløst med denne hobbyen på disse kanter :-(

15 Feb 2005
3.993
0
36
butikken var ivertfall tømt å playcom på vei inn.. kan hende de har flytta å da. det veit jeg ikke.

11 Mar 2006
10.509
1
0
40
reimers skrev:

Er dette sant? kan noen bekrefte? det er jo skandale. Ille at vi må kjøre en dag for å finne en butikk.

Nei jeg flytter tilbake til østlandet. Var i drammen i helga og der brukte jeg hele fredagen innom div hifi butikker, tror det var 4 i tallet :???:

jakv

0
10 Des 2004
24.682
1
38
56
Kristiansund
Svantekiller skrev:
Er dette sant? kan noen bekrefte? det er jo skandale. Ille at vi må kjøre en dag for å finne en butikk.

Nei jeg flytter tilbake til østlandet. Var i drammen i helga og der brukte jeg hele fredagen innom div hifi butikker, tror det var 4 i tallet :???:

Blir treff på Tingvoll Radio og TV etter dette. Nesten så en gleder seg til Expert åpner ny butikk :oops:

11 Mar 2006
10.509
1
0
40
jakv skrev:
Blir treff på Tingvoll Radio og TV etter dette. Nesten så en gleder seg til Expert åpner ny butikk :oops:

Hehe, på tingvoll radio og tv så har de ihvertfall noen høyttalere :) tro det eller ei men merker som kef og bose er der!! så ikke mobb meg da :mrgreen:
Men jeg vet noe som du ikke vet om kr.sund og hifi! men det er veldig usikkert og veldig hysj hysj så jeg sier ikke hva/hvem selv om du skjønner hvor jeg vil :)

cosmo

0
12 Des 2006
203
0
0
Dette er heilt utrulig ! Sit her og kopa på avforum ca kvar kveld og såg ikkje denne tråden før no!!!!:mrgreen:
Har en forespørsel: er det noken fra by'n som har bestillt advance acoustics maa406 på felleskjøpet? (Ikkje i breivika altså):mrgreen:
Har veldig lyst til å kjøpe denne til klipschane mine, men tør ikkje å handle berre fordi den vil ta seg godt ut ilag med h\k' en min.:???:
Venter i spenning.
P.s hadde fest i helga og heldigvis gjekk fristen ut kl.12, for utpå natta var motet tilstede for handel....:mrgreen:

jakv

0
10 Des 2004
24.682
1
38
56
Kristiansund
Svantekiller skrev:
Men jeg vet noe som du ikke vet om kr.sund og hifi! men det er veldig usikkert og veldig hysj hysj så jeg sier ikke hva/hvem selv om du skjønner hvor jeg vil :)

:?: Hemmeligheter er ikke bra vet du. Noe jeg har gått glipp av nå:?:

Høres uansett positivt ut da...

11 Mar 2006
10.509
1
0
40
jakv skrev:
:?: Hemmeligheter er ikke bra vet du. Noe jeg har gått glipp av nå:?:

Høres uansett positivt ut da...

Du har vel ikke gått glipp av noe, er mer noe som har dukket opp :) med meg så er det ca 2 som vet om planene :-D

Men det kan bli!! merk: KAN

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Velkommen skal du være cosmo. :-D Jeg håper det er flere enn deg som bare ikke har lagt merke til tråden enda. Jeg skal en tur inn i byen i mårra, så da tar jeg å snakker med Johan på HFC hvertfall. Får se om jeg rekker en tur innom HFK også.

Ellers så må jeg si at jeg ble litt nyskjerrig på "infoen" din Svantekiller......:-D

jakv

0
10 Des 2004
24.682
1
38
56
Kristiansund
Svantekiller skrev:
Du har vel ikke gått glipp av noe, er mer noe som har dukket opp :) med meg så er det ca 2 som vet om planene :-D

Men det kan bli!! merk: KAN

Kan holde på en hemmelighet jeg også, så du kan si det til meg :)

Får håpe at det som det "kan" bli noe av blir noe av da...

Ser forresten ut til at HFC i Molde er fjernet fra oversikten på nettsidene deres, trist.

11 Mar 2006
10.509
1
0
40
Du får komme opp til st.hans veien 2 på en kaffe så skal jeg fortelle deg :mrgreen:
Kan ta med noen håpefulle elektrikere så jeg kan få litt hjelp :-D

Men litt seriøst så er dette planer som nesten ikke er på papiret enda, så jeg vet ikke helt. Det er jo dette med penger også da..
Jeg er ikke innblandet bare en VELDIG stor pådriver for og overbevise.
mobil nummeret slik at dere kan fortelle han at dette er smart er xxxxxxx:mrgreen:

cosmo

0
12 Des 2006
203
0
0
Ja,snakka tilfeldigvis med han på fredagsmorgenen:-D
Ingen her som var med på powerbuy sist veke?