Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :)

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
MR.Polyglass skrev:
Hei folkens :)

Demokveld hørest bra ut, vurderer og oppgradere litt på effekt siden :)

Selv kommer jeg fra Giske, ca 20 min med bil fra Ålesund.

mvh Alexander
''

Velkommen skal du være Alexander! Kom gjerne med ønsker her i tråden, så skal jeg formidle dette videre til butikkene. Det er litt begrenset med rene effekttrinn i de butikken vi eventuellt skal besøke, men det ordner seg nok. En ting jeg har lurt på ofte er hvorfor Denon satser forholdsvis lite på effekttrinn. Har sett et fåtall fra deres side gjennom tidene, men kanskje jeg har fulgt lite med...? Jeg så ikke etter, men hva utstyr har du i dag? :-D

Ps: 12 pils og diverse shots får ta skylda for skrivefeil.....:)

Edit; Ser at det hvertfall ikke er noe i veien med utstyret..... :)

11 Mai 2005
315
0
0
36
teddytusen skrev:
''

Velkommen skal du være Alexander! Kom gjerne med ønsker her i tråden, så skal jeg formidle dette videre til butikkene. Det er litt begrenset med rene effekttrinn i de butikken vi eventuellt skal besøke, men det ordner seg nok. En ting jeg har lurt på ofte er hvorfor Denon satser forholdsvis lite på effekttrinn. Har sett et fåtall fra deres side gjennom tidene, men kanskje jeg har fulgt lite med...? Jeg så ikke etter, men hva utstyr har du i dag? :-D

Ps: 12 pils og diverse shots får ta skylda for skrivefeil.....:)

Edit; Ser at det hvertfall ikke er noe i veien med utstyret..... :)

Takker og bukker, du har jo mye flott utstyr selv ser jeg :)

Som du sier så er det litt rart att denon ikke satser mere på effektforsterkere, har bare sett noen få her på forumet, tror alt var samme model også...

Ønsker ja hehe, jeg står mellom mye forskjellig for tiden, alternativ 1: surrond pre-amp + effektforsterker, pga fleksibel tilkobling av ymse slag og god tilkobling/styring av sub systemet kutte frontene på f eks 80hz og ikke minst Romkoreksjon. Alternativ 2: Integrert stereo forskerker. alternativ 3: standard 2 kanals pre-amp + effektforsterker. Det skal ikke vere enkelt :)

Aktulelle merker er:

Denon
Thule
skulle gjerne hørt største Midgard blokkene, men nå som prisen har økt fra 14000 - 18000 er jeg ikke sikker på om jeg vil strekke meg dit.
Lyngdorf
Primare
+++

Egentlig har Ålesund lite utvalg av effekttrinn, ujs :)

Syntes du klarer deg fint med 12 pils og diverse shots innabords jeg hehe

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Hmmmm.... Begynner å lure på om jeg har snakka med deg før her inne. Bor du i Langevåg? Det gjør jeg. Du hadde først en SVS, og så kjøpte du en til etterpå? Og så kjøpte du tv tror jeg. (Pv 60 eller no) Bommer jeg helt nå så får du ha meg unnskyldt. :)

jakv

0
10 Des 2004
24.682
1
38
56
Kristiansund
Er "vi" interessert i å prøve forsjkellige kabler?
Har begynt å gruble litt på det i det siste etter en liten "test" hjemme hos en svoger. Kunne tenkt meg å finne ut hvor gode mine hjemmelagede egentlig er.

11 Mai 2005
315
0
0
36
teddytusen skrev:
Hmmmm.... Begynner å lure på om jeg har snakka med deg før her inne. Bor du i Langevåg? Det gjør jeg. Du hadde først en SVS, og så kjøpte du en til etterpå? Og så kjøpte du tv tror jeg. (Pv 60 eller no) Bommer jeg helt nå så får du ha meg unnskyldt. :)

Det er nok ikke meg nei, jeg bor på Giske, ser at jeg sa jeg kommer fra Giske, men mener altså at jeg bor der. Men jeg har sett en fra sula her som du sikkert sikter til, så vidt jeg kan huske så kjører han med 7.1 surround med klipsch høytalere og 2 stk svs.

Jeg har igjen bildeprofil her på forumet foresten, men jeg jobber med saken, skal få skjult kabelkaoset osv først.

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Ja hvorfor ikke? Jeg hører nok til den leiren som mener at kabler til ørten tusen kroner meteren er bortkastet, men jeg er gjerne med å tester. Hva opplevde du hos svogeren din da? :)

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
MR.Polyglass skrev:
Det er nok ikke meg nei, jeg bor på Giske, ser at jeg sa jeg kommer fra Giske, men mener altså at jeg bor der. Men jeg har sett en fra sula her som du sikkert sikter til, så vidt jeg kan huske så kjører han med 7.1 surround med klipsch høytalere og 2 stk svs.

Jeg har igjen bildeprofil her på forumet foresten, men jeg jobber med saken, skal få skjult kabelkaoset osv først.

Der ser du hvor mye jeg følger med. Det stod jo i første innlegget ditt....:mrgreen: Har ikke bildeprofil her jeg heller. Venter til hjemmekinorommet er ferdig. Linken til byggeprosessen finner du under her. :)

jakv

0
10 Des 2004
24.682
1
38
56
Kristiansund
teddytusen skrev:
Hva opplevde du hos svogeren din da? :)

Vi fant ut at en hjemmelaget kabel til rundt hundrelappen spilte i ringer rundt en kabel fra HFK som for noen år siden var noen ganger dyrere. T.o.m. Clas Ohlson kabelen til litt over en hundrelapp var bedre enn den fra HFK.

Selvfølgelig vår oppfatning av det, men svogeren min og jeg rangerte kablene i samme rekkefølge, selv om han ikke visste hvilke kabler som ble brukt.

Edit: Hvor mange interesserte er det for øyeblikket?

jakv

0
10 Des 2004
24.682
1
38
56
Kristiansund
Romsdalinger, hvor er dere?

Nesten synd å etterlyse Romsdalinger, men er det bare Sunnmøringer og Nordmøringer som er interesserte?
Eller tør de ikke?

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Det er ikke satt noe tidspunkt. Jeg ser ikke poeng i det før vi blir litt flere. Når det gjelder tidsrom så ser jeg for meg at vi bør få det til iløpet av et par mnd. Jeg håper og tror at dersom vi får til noe en gang, så skaper det entusiasme og lyst til å finne på mer. :)

hingst

0
10 Mar 2006
271
0
0
34
Hei

Eg bor sjølv i nærleiken av Ålesund, rettare sagt Hildrestranda. Eg er absolutt interessert i å vere med på noko slikt:-D Dette sjølv om eg er i ikkje er den med mest peiling, men ein plass må ein vel begynne:mrgreen:

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Velkommen skal du være hingst! Og navnet kommer av.....? :mrgreen:

Peiling eller ikke peiling har ingen ting å bety. Jeg skal ikke skryte på meg kunnskap, bare engasjement. :)

jakv

0
10 Des 2004
24.682
1
38
56
Kristiansund
teddytusen skrev:
Peiling eller ikke peiling har ingen ting å bety. Jeg skal ikke skryte på meg kunnskap, bare engasjement. :)
Vil gjerne ha mailadressa til den som ikke har mer å lære...
Den største grunnen til at jeg bruker tid på dette forumet er at jeg vet at jeg har mye å lære, og at det er en grei plass å få opplysninger i så henseende.

hingst

0
10 Mar 2006
271
0
0
34
teddytusen skrev:
Velkommen skal du være hingst! Og navnet kommer av.....? :mrgreen:

Nja namnet kan vel forklarast med både ei offisiell og uoffisiell historie. Den offisielle har noko å gjere med inne fotballaget mitt, nemleg Hildres Galopperande Hugleigshingstar. Den uoffisielle har eg ikkje nokon vidare kommentar til:mrgreen:

Men uansett høyrest dette tiltaket særs positivt ut og eg ser fram til då arrangementet eventuelt vil ta til:-D

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Det må bumpes nå og da, så da gjør jeg det. :-D

Det tar ikke av her, men vi prøver litt til folkens. Vil jo helst være en god gjeng før jeg tar kontakt med HFK og HFC igjen. Ser for meg kanskje så mange som 12-15 stk. Det vil alltid være sånn at det ikke passer for noen, så det er best å "ha noen å gå på".

OT: Du har snakket om prosjektor jakv. Har du sett hva en god lavoppløst pj gjør? Det går ann å få tak i sånne til rundt 5 k for tiden. Min "gamle" MT 200 er jeg veldig fornøyd med. Hver gang jeg fyrer denne lille krabaten opp, så blir jeg positivt overrasket.... Stor bilde og ganske greit sortnivå.

jakv

0
10 Des 2004
24.682
1
38
56
Kristiansund
teddytusen skrev:
OT: Du har snakket om prosjektor jakv. Har du sett hva en god lavoppløst pj gjør? Det går ann å få tak i sånne til rundt 5 k for tiden. Min "gamle" MT 200 er jeg veldig fornøyd med. Hver gang jeg fyrer denne lille krabaten opp, så blir jeg positivt overrasket.... Stor bilde og ganske greit sortnivå.

Ligger an til en demo hjemme hos deg da?

Regner med at jeg lurer med meg StephenM også, så er vi vel to fra Baillby'n pluss en fra Tingvoll.