Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :)

jakv

0
10 Des 2004
24.682
1
38
57
Kristiansund
Kunne gjerne tenkt meg en Midgard demo, men også SVS om det hadde vært noen i nærheten som kunne stiile med noe slikt, evt. hjemme hos... besøk.
Ellers har jo både HFC og HFK spennende produkter.

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Har kontaktet Midgard-forhandleren og venter på svar derfra. SVS er MEGET interessant for meg hvertfall. DIY er også morro. :-D

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Har fått svar fra alle jeg kontaktet i går.

Midgard-forhandleren hadde ikke demo-mulighet selv, men han hadde brukt en kunde som han ville spørre. Jeg har spurt han om det er mulig for oss å låne med oss hjem, og om det er mulig for oss å ta med egne ht til en eventuell demo. Avventer svar.

Hifiklubben svarte at de har åpent fredag kl 11-17 og lørdag fra 10 til 16, og at det var en fordel at vi kom tidlig på dag.......:confused: De ville stille med bemanning og forhåpentligvis de produktene vi vil lytte til. Litt dumt å måtte gå å "tråkke i andre", men viss vi blir mange nok så kan det kanskje ordnes.....?

Johan på HFC mente det var et fint initiativ, og vi skal snakkes over helgen. Håper han hvertfall er interessert i utvidet åpningstid for oss. Det forutsetter nok at vi blir noen stykker der.

:)

21 Feb 2005
3.975
1
36
www.home.no
Spennande om dette blir noko av! Sjølv om eg ganske ofte bruker å ta turen ut om hfc og hfk aleine, så kunne det vore interessant å vore fleire ilag, sjølv om eg pdd ikkje he planar om nokon innkjøp.

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Godt å se at det kommer flere til. :) Ikke akkurat vannvittig trykk her inne, men jeg håper det kommer seg. Tror ikke alle som er på forumtreff andre steder i landet kjøper noe hver gang heller Tandstad....:wink: Er jo hyggelig å treffe likesinnede.

Kom igjen folkens!! :)

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Jeg sendte mail tilbake til HFK og spurte om det ikke var mulighet for en lukket demo for entusiaster fra AVforum. Svaret var forholdsvis positivt. Det var et bemanningsspørsmål, men vi kunne diskutere det når jeg kom med liste over hvor mange vi blir, og hva vi vil ha demo på.

Når det er sagt, så ser det jo ikke akkurat lyst ut. Bare 2 som har vist interesse i tråden, og pr nå bare 52 visninger. Det står Ålesund i overskriften, men jeg håper at det er interessant for andre i fylket også. Dersom noen vet om andre som holder til i fylket, så kanskje dere kan sende meg PM med brukernavnene? Så kontakter jeg de pr PM. Det er jo ikke bindende å vise interesse folkens, så det er bare å sette igang!!! :-D

Igjen minner jeg på om at vi bruker denne tråden til å nevne hva vi vil ha demo på.

Jeg kunne tenkt meg demo på:

SA Ranger
Velodyne Subber
JBL Array- serien
B&W 803 D (tror ikke de har denne inne pr nå)
B&W 804 S
B&W CM1
Mentor 6 og 2
Denon 2930 og 3930
+
+
+

:-D

jakv

0
10 Des 2004
24.682
1
38
57
Kristiansund
Selv om jeg bor noen timer med bil unna er det interessant. Regner kanskje med at jeg får med meg en eller to til også om det blir aktuelt. Litt avhengig av når på året det blir også, midt på svarte vinteren er litt "risky", kan fort bli stående på fjellet en plass. :)

11 Mar 2006
10.509
1
0
41
jeg er også med på dette og med tanke på at jeg og jakv nesten er naboer :-| så skal vi vel få fylt en bil til ålesund :)

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Flott at dere er positive til ideen gutter. Dessverre ser det skummelt ut når det ikke er flere som er interesserte.... Vi får se om det tar seg opp over de neste ukene. Jeg avtaler ikke noe mer spesifikt med sjappene før det er flere som er interesserte.

27 Des 2006
21
0
0
Ålesund

Hei,

Kjekt å se folk fra Ålesund her inne.
Jeg er også fra Ålesund. Har ikke stort behov for demokveld akkurat nå men det er jo unasett ett fint tiltak.
Jeg forsøkte å gå inn på "Møre og Romsdal siden" i første posten men kom ikke videre.

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Rotel har mye snadder!(på papiret hvertfall) Kunne tenkt meg å testa endel av de. Må nok kjøpe nye ht først i så fall. Mine fronter har innebygd forsterker..... Sikler på litt forskjellig for tiden, men må nok bruke pengene på kinorommet. :)

jakv

0
10 Des 2004
24.682
1
38
57
Kristiansund
De 605 høyttalerne dine har jeg sansen for. Har en kompis som har slike. Har et par PSB 7PT selv, mye av det samme i dem.

Men hvordan holder Phobosen følge med disse da? Må da bli litt "spinkel"? Har hatt 2 Phoboser selv, så jeg har jo prøvd dem også...

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Hmmmmm.... Viss du leter litt i trådene mine så finner du mye frustrasjon som kommer av disse 605-ene. Jeg var på 3 forskjellige HFK-butikker og lyttet før jeg kjøpte disse for endel år siden. Jeg var mektig imponert. Problemet er at jeg har aldri fått de til å spille slik jeg vet de kan. Rom kan nok ta endel av skylden, men jeg har vel flyttet 8 ganger etter jeg fikk dem, så det er ikke bare rommet.....
Aner ikke hva jeg gjør feil heller. Ryggen min er ikke glad i 605-ene etter utallige justeringer plasseringsmessig. :???:

Når det gjelder Phobosen så er jeg måtelig fornøyd. Eneste andre suben jeg har eid er en Paradigm 12". Den flytta luft, men var altfor treg. Phobosen er som sagt grei, og i og med at jeg ikke får 605-ene til å spille skikkelig så kan jeg vel ikke si at den ikke holder følge heller. Til film syns jeg den klarer seg, men drømmen er en SVS. (veldig originalt, I know) Den komboen jeg er mest fornøyd med her hjemme er faktisk 602 og Phobos. Lettere å få til å spille. Har lekt med tanken å kjøpe et par 602 til og legge 605-ene oppå hverandre og kjøre de som senter med 602 som front og bakht.:) Litt jalla kanskje, men alt må prøves. Mye info i senter, og det må vel trøkke litt...? :)

11 Mai 2005
315
0
0
37
Hei folkens :)

Demokveld hørest bra ut, vurderer og oppgradere litt på effekt siden :)

Selv kommer jeg fra Giske, ca 20 min med bil fra Ålesund.

mvh Alexander