Innstillinger på Apple TV 4K

Oekern

0
5 Jun 2007
306
6
18
32
Hei!

På Black Friday røk jeg på en Apple TV 4K. Denne erstattet da TV boks, Spotify connect og bruk av tlf til 1/2 gen. Apple tv (youtube) som jeg hadde fra før.
Ble posetivt overrasket over lydkvaliteten på Spotify, vanvittig mye bedre lyd og mer stabilt enn med Spotify connect.

Dog, på film/serie sliter jeg litt. Før brukte jeg Netflix på Xbox, men bruker nå Netflix via Apple TV 4k.
Det som er saken; Jeg får "kun" Multi channel som valg på Denon reciveren, via Xbox fikk jeg opp spesifikke lydprogram/dekodinger (Dolby DTS/HD-Master osv),
men det kommer ikke opp nå. Syntes det ikke er mange lyd-valg i innstillingene. Har prøvd å skru Atmos av og på uten at det har gitt noe mer frihet ift valg.
Bruker HDMI.

Noen tips for flere lydvalg ?
En annen ting i.f.t bilde, jeg får ikke brukt 4.4.1/HDR (Tror jeg det var) bildevalg p.g.a HDMI kabelen er for dårlig - hvem type HDMI kabel er egnet til dette ?
Finnes det et rimeligere alternativ enn

Belkin Ultra HD High Speed HDMI kabel ?​

Oekern

0
5 Jun 2007
306
6
18
32
Okei, så det ser ikke ut for at A. 4K støttes DTS HD master. Tok det for god fisk når den støtter Atmos..
Det var da bedriten..
Hva slags kvalitet får man, egentlig, når det kun står "Multi channel in"?
Syntes lyden er noe mer "lukket" og spredningen mellom høytalere ikke er like god.

27 Aug 2009
6.287
28
48
De fleste strømmetjenester bruker Dolby Digital +.
Dolby True HD og DTS Master HD finnes kun på Blu-ray/4K.
Apple TV bruker sin egen måte å gi 5.1 og Dolby Atmos på.
Sjekk Google.

Sent from my iPad using New Forum mobile app

8 Mai 2012
210
2
18
Netflix, Disney+ etc bruker dolby digital+ basert atmos(når atmos tilgjengelig)
Apple TV “åpner opp” 5.1 delen av signalet og sender med atmos metadata. MAT format, AVRs har ikke noe problem med dette men det hadde vært bedre om appleTV kunne settes til sende ut bitstream i stedet for delvis prosessert. Rart de ikke har det som et valg men virker som alle streamere har sine ting/mangler.

Sent from my iPad using Tapatalk

• Like
Reactions: classic46

Oekern

0
5 Jun 2007
306
6
18
32
Skjønner skjønner.!
Da får man fortsette og sverge til blu ray disc på de viktigste filmene.

ja, bitstream ut hadde vært fint. Tilogmed xbox one har jo det som et valg, og den begynner og dra på åra.