Innkjøp av UST Prosjektor

Biff88

Medlem
20 Jun 2021
6
0
1
Hei :)

Jeg trenger litt råd og tips fra noen her inne, Jeg skal snart kjøpe meg en ultra short throw Prosjektor tenkte jeg. Og dem jeg er veldig interissert i er : Samsung the Premiere LSP7T, Optoma CinemaX P2 eller Optoma UHZ65UST.

Jeg kommer for det meste til og bruke prosjektoren til gaming og se på serier/filmer. Jeg bor i en kjeller leilighet og stua er veldig mørk.

Hvem av disse prosjektorene ville dere ha valgt da?

Takk

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.477
283
83
45
www.avforum.no
Samtlige av disse har kontrastnivå under 1000:1, potensielt flimmer fra RGB fargehjulet og ellers issues med farger (svakt kalibreringssystem). UST kan nok bli bedre fremover kanskje (Sony hadde bl.a. en veldig fin en, men den kostet over 200.000, så kanskje når / hvis de kommer med noe mer prisgunstig kanskje?), men p.t. hadde jeg langt heller kjøpt meg en stor TV enn en slik projektor. UST-lerreter er også veldig mye ymse, kinalerretene har ofte lav kvalitet og generelt issues med sheen, synlig struktur, dårlig visningsvinkel, skrukker ++, mens de øvrige fra f.eks. Screen Innovations p.t. er alt for dyre. Se heller etter en størst mulig TV om du har ikke plass og mulighet til å installere en projektor på vanlig vis er mitt råd p.t.

Sist redigert:
  • Like
Reactions: PureHifi