I påvente av min Nec HT1000...

12 Des 2002
1.043
0
0
fikk jeg låne en Infocus Screenplay LS110.
Kan ikke si jeg er sånn voldsomt imponert. Utrolig mye regnbue på denne projektoren. Blir helt svimmel når jeg ser på den. Bildet er ganske bra, men litt kornete(Den har ganske lav oppløsning). Det som er utrolig er at den koster like mye som Nec HT1000!??! Hvem i all verden kjøper denne projektoren til 45K?

Jeg får indelig håpe at regnbuen ikke er så tydlig på Nec HT1000, da blir det isåfall en til salgs rett over nytt år :lol:

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.469
274
83
45
www.avforum.no
Hei

LS110 har i utgangspunktet samme 2xRGBRGB (4xRGB) fargehjul som NEC'en. Virker som du er litt ekstra følsom for regnbue... Det er jo litt dumt!! :?

Du kunne ev. tatt deg en tur opp hit og sett om du ser regnbuene like klart. Greit å ha en second opinion på det feltet!

12 Des 2002
1.043
0
0
Jeg har vært og sammenlignet SP110 mt NEC1000, og det virker som Infocusen sliter mye mer med regnbuer enn Nec'en. Leste også en test av
HT1000 på www.minhembio.com der de skriver :

-Som ni märkt har jag inte nämnt regnbågseffekterna och det beror på att de är väldigt små. Visst syns de i vissa scener men antingen har NEC lyckats bättre än InFocus(SC110) eller så är det jag som börjat vänja mig vid DLP för jag kan inte påstå att det är något jag tänker på.

Dessuten så skal jeg basere med helt på 60hz DVD og TV på min Nec....

Men det hadde vært artig og se på Nec'en din en gang Lygren :D

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.469
274
83
45
www.avforum.no
For øvrig helt enig at InFocus nok må senke prisene for å appellere til en større brukergruppe... Pris/ytelse bør uansett merkeprofil være i relativ balanse...