Hvorfor er 4K BluRay spiller til PC så vanskelig å få til?

sirant

0
24 Jan 2010
6.992
31
48
Problemet er ikke selve spilleren, men firmwaren i den.
Du må installere "hjemmesnekret" firmware for å rippe UHD. LG og Asus er de 2 mest populære for å rippe UHD, men må være gamle nok modeller.

Installerer du en u-orginal firmware på hva som helst, så kan det i noen tilfeller bli andre problemer.

Bestilte en UHD spiller som skal være anbefalt av dvdfab nå, fra Japan - så får vi se hvordan det går :)

sldron

0
1 Mai 2016
88
4
8
nettopp kjøpt meg nvidia shield pro...hvor får man opp og spilt av filmer fra disken som er kobla til??

20 Aug 2011
71
0
6
nettopp kjøpt meg nvidia shield pro...hvor får man opp og spilt av filmer fra disken som er kobla til??

Dette er den eneste avspilleren du trenger for video. Den støtter Passthrough..Atmos, DTS:X, DD True HD, DTS-HD osv.

Dette er den beste, mest avanserte og mest fancy fjernkontrolleren til Kodi. Fungerer fint med telefoner, men er enda mer fancy på Tablet.
Det er en gratis test versjonen, men er glatt verdt de 50 kronene eller hva den koster nå om dagen.
Kjøpte den for 5 år siden, og den er hele tiden oppgradert enda pr 2020.

Offisiell NDIDIA fjernkontroll om du vil bruke f.eks. mobil som WIFI fjernkontroll på Android TV istedetfor.

I kodi kan du spile av video/musikk/bilder fra lokal HDD, USB Storage, Windows LAN Shares, NAS HDD (Nettverk HDD) og mye annet.

Offisielle Shield TV support forum.Der finnes det mer eller mindre svar på 99% av alt med Shield TV, Kodi, Plex +++++++++++++

Irc/Mirc: EFnet / #ShieldTV.

RuneW

0
21 Jan 2005
20.600
20
38
Sarpsborg
Bare hyggelig.

Du burde skaffe 16.GB versjonen siden det var noe problemer med Pro. (Mulig de er fikset forlengst)

Etter kjøp:

- Installer nyeste firmware på den.
- Sett inn f.eks. en 500.GB ekstern HDD, og sett den inn.
- Du får da spørsmål om du vil bruke den som intern HDD.
- Svar Ja.
Du får da 500.GB intern plass.

500.GB er veldig mye på ett system som kjører Android siden apps er små.

Installer Kodi. Du kan lett aksessere media fra PC, NAS osv. lokalt også.

Altibox, NRK, TV2 Sumo og Dplay bl.a. fra Norge har full Shield TV støtte også.

Den tredje porten er mini USB. Jeg har brukt en slik HUB som dette i årevis på Shield TV 2015.
Bruker den som dongle HUB. for trådløst Logitech K700 Keyboard bl.a.

Det offisielle support forumet har hatt fult av liv siden Shield TV 2015 kom, men samme forum for alle modeller.

Takk for alle tips! Jeg har forstatt ikke funnet en fornuftig variant på finn.no, men er stadig på søken!

20 Aug 2011
71
0
6
Takk for alle tips! Jeg har forstatt ikke funnet en fornuftig variant på finn.no, men er stadig på søken!

Bare hyggelig. Det kommer litt an på hva du har behov for av hardware finesser.

Shield TV 2019 har 2 funksjoner som ikke er mulig på de eldre, samt at den har bedre original fjernkontroll enn de gamle.
Dolby Vision støtte, og AI basert 4K Oppskalering.

Det er like greit å bruke WIFI fjernkontrollere via mobil eller tablet uansett da, og det er de samme på alle Shield TV'er.