Hvordan vet man om receiver støtter HDR10, Dolby Vision etc.

18 Jan 2011
33
2
8
Er det noen enkel måte å teste om receiver slipper igjennom video med nyere kodeker? Den vil jo alltid slippe igjennom bilde, og jeg har selv blitt "lurt" til å tro at jeg har kjørt film med Dolby Vision, da kildematerialet oppga det, men receiver ikke hadde passthrough for det. "Overskytende informasjonslag" blir vel bare filtrert vekk og videoen kjørt som "vanlig".

Danke

0
4 Aug 2007
12.505
264
83
Er det noen enkel måte å teste om receiver slipper igjennom video med nyere kodeker? Den vil jo alltid slippe igjennom bilde, og jeg har selv blitt "lurt" til å tro at jeg har kjørt film med Dolby Vision, da kildematerialet oppga det, men receiver ikke hadde passthrough for det. "Overskytende informasjonslag" blir vel bare filtrert vekk og videoen kjørt som "vanlig".
Jeg har gammel Yamaha receiver uten 4k passtrough. Men de fleste 4k Blu-ray spillere har doble HDMI og de fleste Tver har optisk ut.

Da får du DV på tv apper og i det minste Dolby Digital 5.1 ut i lyd......

Om du bruker Bluray spiller Dolby Vision med dobbel Hdmi får du også Atmos om du har receiver som støtter dette.

Jeg har Sony ubp x700 tror jeg betalte 1600 sek for den på nettet. Den har dobble Hdmi.

Dolby Vision er et must, og anbefaler min løsning for å få utbytte.

Sist redigert:
  • Like
Reactions: classic46