Hvordan kjøpe Samsung S90C med nytt (2023) panel?

respl

0
21 Des 2007
22
0
1
Er det noen her som vet at de har kjøpt en S90C/S92C/S93C/S94C med nytt panel, og ikke panel fra 2022? Jeg vet at 77" er garantert nytt panel siden den størrelsen ikke ble laget i 2022, men jeg trenger en 65". Man kan verifisere typen panel ved å lese ut verdien til 'ana_peak' i servicemenyen. Verdier under 600 betyr nytt panel, mens verdier over 600 er gammelt, generasjon1 panel. ana_peak instruerer tven om hvor mye strøm som skal brukes. Før eller senere faser Samsung ut gammelt panel, men jeg aner ikke om dette har skjedd for norske butikker.

For å lese 'ana_peak'-verdien:
Press Mute, 1, 1, 9, then the OK button (center of directional pad). This will bring up the Hospitality Menu after a brief moment (don't play around here you could reset your settings) then press 1, 2, 3, 4 then wait for the Service Menu menu to pop up. You now can use your normal remote again. Go down to "advanced" using the direction pad/circle and press up on volume for 5 seconds and a new menu will appear. Select "EPA" then look at your ana_peak value.