Kriller skrev:Er supefornøyd med mine 63, selv om stua min er på ca.50m2.
Knallbra til film, men savner litt klang og varme på musikk.
Blir en effektforsterker etterhvert.;-)
Vincent_vega skrev:Og en god allround sub?![]()
Kriller skrev:Mener du at suben min ikke er bra nok?
Kriller skrev:Er supefornøyd med mine 63, selv om stua min er på ca.50m2.
Knallbra til film, men savner litt klang og varme på musikk.
Blir en effektforsterker etterhvert.;-)
cowboy bebop skrev:Effekt trengs! Om du "bare" bruker 3808 på RF63 så går du glipp av selve lyden i høyttalerene! Jeg brukte 3805 på mine RF82 før, og ja, det lagde lyd, men musikk har fått en dimensjon ekstra da monoblokkene kom i hus!
Det er opptil flere ganger jeg har måtte sjekke displayet på forsterkeren om subwooferene var på! Og til musikk har behovet for bass fra subwooferene helt forsvunnet.
Dharma skrev:Har en følelse av at klipsch-folket ofte sverger til at "more is more". I et lite rom er de største modellene tåpelig overkill. Likevel tror jeg det bor den del av dem på små gutterom der en stativutgave med en kjapp liten sub hadde vært tingen.
cowboy bebop skrev:Effekt trengs! Om du "bare" bruker 3808 på RF63 så går du glipp av selve lyden i høyttalerene! Jeg brukte 3805 på mine RF82 før, og ja, det lagde lyd, men musikk har fått en dimensjon ekstra da monoblokkene kom i hus!
Det er opptil flere ganger jeg har måtte sjekke displayet på forsterkeren om subwooferene var på! Og til musikk har behovet for bass fra subwooferene helt forsvunnet.
Biffig skrev:Da trur jeg ikke du vet hva du prater om!
Et godt stort kalibrert anlegg i et lite rom trenger ikke på noen måte å spille dårligere enn et lite anlegg. Hovedforskjellen er vel at det spiller mye lavere!
Jeg har prøvd begge deler på mitt 10,5 m2 stort rom.
Det er smak som teller!.Ikke dine krav,hold heller kjeft istedenfor og legge inn duste komentarer!!!!Antonx skrev:Mitt krav til musikkformidling ligger godt over Klipsch nivået så er heldigvis ikke blitt Klipsched :twisted: ....
mskjold skrev:Rf-63 har samme kvaliteter som RF-83, men er litt enklere å plassere og ikke tolererer et noe mindre rom en det RF-83 gjør. De er jo også litt rimeligere.
RF-83 spiller med litt mer autorietet i bunnen av registeret ellers er de ganske like.
Romstørrelse og plasseringsmuligheter bør vurderes når man skal velge i mellom 83 og 63.
Snakket med Per hos Audiocompaniet i høst ang 63 og 83, og han nevnte at de nesten ikke hadde solgt 63 i forhold til antall 83 som har blitt levert. Tydeligvis mange som har store rom å plassere høytalerene sine i.![]()
wikstrøm skrev:Det er smak som teller!.Ikke dine krav,hold heller kjeft istedenfor og legge inn duste komentarer!!!!
Antonx skrev:Finnes det de som foretrekker dårligere lyd fremfor bedre lyd generelt ment? Jeg tviler sterkt på at "smak" er alt.
Jeg bare svarte på spørsmålet ;-). Dustete kommentarer står du selv for :mrgreen:.