Hvor Klipsch er du?

gubben

Medlem
29 Aug 2005
8.394
0
0
Har RF 82 RC 62 RS 42, er kjempefornøyd men ikke gift med dem :razz: Har alltid ørene åpne for forandringer.......

pahf

Medlem
7 Sep 2005
15.643
0
36
Har 82 og disse blir stående lenge, med mindre jeg får dedikert rom for da skal 83 inn, evnt array :D

Vincent_vega

Medlem
10 Nov 2005
6.781
0
0
38
Kriller skrev:
Er supefornøyd med mine 63, selv om stua min er på ca.50m2.
Knallbra til film, men savner litt klang og varme på musikk.

Blir en effektforsterker etterhvert.;-)

Og en god allround sub? :)

cowboy bebop

Medlem
12 Jun 2005
4.120
0
0
35
Kriller skrev:
Er supefornøyd med mine 63, selv om stua min er på ca.50m2.
Knallbra til film, men savner litt klang og varme på musikk.

Blir en effektforsterker etterhvert.;-)

Effekt trengs! Om du "bare" bruker 3808 på RF63 så går du glipp av selve lyden i høyttalerene! Jeg brukte 3805 på mine RF82 før, og ja, det lagde lyd, men musikk har fått en dimensjon ekstra da monoblokkene kom i hus!

Det er opptil flere ganger jeg har måtte sjekke displayet på forsterkeren om subwooferene var på! Og til musikk har behovet for bass fra subwooferene helt forsvunnet.

Kriller

Medlem
2 Apr 2007
6.804
0
36
52
cowboy bebop skrev:
Effekt trengs! Om du "bare" bruker 3808 på RF63 så går du glipp av selve lyden i høyttalerene! Jeg brukte 3805 på mine RF82 før, og ja, det lagde lyd, men musikk har fått en dimensjon ekstra da monoblokkene kom i hus!

Det er opptil flere ganger jeg har måtte sjekke displayet på forsterkeren om subwooferene var på! Og til musikk har behovet for bass fra subwooferene helt forsvunnet.

Kjenner meg igjen med det å sjekke subben. Ikke mye liv i den på musikk.
Mere krefter skal jeg ha, men er noe usikker på hva jeg skal kjøpe.

Dharma

Medlem
7 Des 2006
1.021
0
0
Har en følelse av at klipsch-folket ofte sverger til at "more is more". I et lite rom må de største modellene være tåpelig overkill. Likevel tror jeg det bor den del av dem på små gutterom der en stativutgave med en kjapp liten sub hadde vært tingen.

Biffig

Medlem
9 Jan 2006
1.998
0
0
38
Dharma skrev:
Har en følelse av at klipsch-folket ofte sverger til at "more is more". I et lite rom er de største modellene tåpelig overkill. Likevel tror jeg det bor den del av dem på små gutterom der en stativutgave med en kjapp liten sub hadde vært tingen.

Da trur jeg ikke du vet hva du prater om!
Et godt stort kalibrert anlegg i et lite rom trenger ikke på noen måte å spille dårligere enn et lite anlegg. Hovedforskjellen er vel at det spiller mye lavere!
Jeg har prøvd begge deler på mitt 10,5 m2 stort rom.

Biffig

Medlem
9 Jan 2006
1.998
0
0
38
cowboy bebop skrev:

Hmm. Jeg har god respons i fra mine RF-63er til ca. 33 Hz. Når jeg kobler inn subben så får bassen et mye tyngre, råere og bedre fundament. Uten sub så mangler det en del av lyden på veldig masse musikk.

Dharma

Medlem
7 Des 2006
1.021
0
0
Biffig skrev:
Da trur jeg ikke du vet hva du prater om!
Et godt stort kalibrert anlegg i et lite rom trenger ikke på noen måte å spille dårligere enn et lite anlegg. Hovedforskjellen er vel at det spiller mye lavere!
Jeg har prøvd begge deler på mitt 10,5 m2 stort rom.

Er helt åpen for at det finnes flere veier til Nirvana. Mye kan sikkert oppnås med avansert kalibrering, og hvis målet er å spille så høyt som mulig, finnes det selvsagt ingen grenser for hva som kan stues inn i et bøttekott. Jeg sokner i utgangspunktet til den minimalistiske skolen som tror at det enkle er det beste og at less kan være more. En surround-receiver er for meg et suspekt apparat på grunn av kompleksiteten (men jeg har da en slik også, til sitt bruk). Et godt balansert anlegg med stativhøyttalere kan spille fantastisk i et lite rom - men jeg vil slett ikke påstå at dette er den eneste veien til salighet, bare at det er en enklere vei forbi alle de problemene som gjerne oppstår i små rom. Alt er imidlertid tillatt, alt bør prøves ut, og jeg bryter gjerne alle regler selv hvis det kan maksimere moroa!
I min egen lille hule har både smått og stort kommet og gått.

pahf

Medlem
7 Sep 2005
15.643
0
36
cowboy bebop skrev:

Jeg bruker heller ikke sub når jeg spiller musikk, syns faktisk bredden i lydbildet er større når jeg kjører pure direct uten subben. Men skal ta en runde med ypao igjen og se om vi ikke har gjort et eller annet feil. Uansett hvilken klipsch du har så er det en utrolig morro høytaler IMO

Anonym123

Medlem
4 Des 2007
2.857
0
0
Musikkformidling

Antonx skrev:
Mitt krav til musikkformidling ligger godt over Klipsch nivået så er heldigvis ikke blitt Klipsched :twisted: ....
Det er smak som teller!.Ikke dine krav,hold heller kjeft istedenfor og legge inn duste komentarer!!!!

PearlJam

Medlem
11 Jan 2007
506
0
0
mskjold skrev:
Rf-63 har samme kvaliteter som RF-83, men er litt enklere å plassere og ikke tolererer et noe mindre rom en det RF-83 gjør. De er jo også litt rimeligere.

RF-83 spiller med litt mer autorietet i bunnen av registeret ellers er de ganske like.

Romstørrelse og plasseringsmuligheter bør vurderes når man skal velge i mellom 83 og 63.

Snakket med Per hos Audiocompaniet i høst ang 63 og 83, og han nevnte at de nesten ikke hadde solgt 63 i forhold til antall 83 som har blitt levert. Tydeligvis mange som har store rom å plassere høytalerene sine i. :)

Er RF-83 mye lik Patos Lyric 502?

Antonx

Medlem
15 Apr 2006
5.092
0
0
51
wikstrøm skrev:
Det er smak som teller!.Ikke dine krav,hold heller kjeft istedenfor og legge inn duste komentarer!!!!

Finnes det de som foretrekker dårligere lyd fremfor bedre lyd generelt ment? Jeg tviler sterkt på at "smak" er alt.

Jeg bare svarte på spørsmålet ;-). Dustete kommentarer står du selv for :mrgreen:.

Zepp

Medlem
25 Jan 2008
89
0
6
Antonx skrev:
Finnes det de som foretrekker dårligere lyd fremfor bedre lyd generelt ment? Jeg tviler sterkt på at "smak" er alt.

Jeg bare svarte på spørsmålet ;-). Dustete kommentarer står du selv for :mrgreen:.

Hva foretrekker du og hvorfor?

Sevald

Medlem
27 Jul 2006
736
2
18
47
Dumt å krangle om smak. Men føler vel kanskje at enkelte overvurdere klipsch og tildels SVS. Litt som Pioneer var på bilstereo før.

Selv er jeg rimelig fornøyd med klipsch. Men tilfredstilt blir en jo aldri. Oppgraderingsyken forsetter.