Hvor kjøper man trigger kabel ?

Oekern

Medlem
5 Jun 2007
293
5
18
32
Hei !

Jeg trenger 2stk trigger kabel slik at effektforsterker og sub slår seg av/på i lag med reciver.
Sliter med å finne dette. Hvem selger ?
Til Parasound effektforsterkeren mener jeg at jeg også trenger en overgang til mindre/større str enn hva reciveren skal ha.
(2250 classic og ASW610 sub)

• Like
Reactions: Nemesis

Nemesis

Medlem
2 Feb 2004
1.858
7
38
64
avforum.no
Du kan bruke stereo kabel med 3,5mm plugger. Parasound har 2,5mm mener jeg, så da trenger du overgang. Kan kjøpes her:

Oekern

Medlem
5 Jun 2007
293
5
18
32
Sikker ?
I brukermanualen, husker ikke i farta om det var fra Parasound eller Denon reciveren, står det spesifisert at man må bruke mono kabel.

Nemesis

Medlem
2 Feb 2004
1.858
7
38
64
avforum.no
Har Denon receiver og Parasound amp selv, men ser nå at pluggen in på Parasound er mono. Har nok fått skiftet pluggen en gang. Virker med stereo kabel på ett Monster strømvern jeg har, men prøvde den kabelen med en 3,5 til 2,5mm overgang inn på Parasound, da trigget det ikke. Så virker som Parasound må ha mono, men Denon går greit med stereo. Beklager uklarheten ang. dette.

Oekern

Medlem
5 Jun 2007
293
5
18
32
Ikke tenk på det! Det går veldig bra. Så OK med stereo kabel mellom Denon reciver og B&W sub antakelig (?), men Parasound trenger mono. Har du tips/vet du hvor man får tak i mono triggerkabel ?

Nemesis

Medlem
2 Feb 2004
1.858
7
38
64
avforum.no
Ikke tenk på det! Det går veldig bra. Så OK med stereo kabel mellom Denon reciver og B&W sub antakelig (?), men Parasound trenger mono. Har du tips/vet du hvor man får tak i mono triggerkabel ?
Google 12 V trigger kabel, så får du mye informasjon. Det står bl.a at stereo kabel er greit, men tydeligvis ikke for Parasound.:rolleyes: Jeg fikk nok min laget hos en radio/tv reparatør for mange år siden.

Oekern

Medlem
5 Jun 2007
293
5
18
32
Ja jeg har prøvd det, men har hatt litt problemer med å finne noen (I norge) som har mono. Mulig jeg er dårlig på å google.
Tar uansett turen innom Kjell og får tak i en stereo til sub\n og hører om de har noe mono jeg kan bruke på Parasound.
Takker !

• Like
Reactions: Nemesis

Oekern

Medlem
5 Jun 2007
293
5
18
32
Kjell & company hadde 3.5mm han til han stereo kabel i flere lengder OG 3.5-2.5mm mono adapter. Så dette fungerte både på Parasound 2250 classic, med mono adapteret) og B&W 610 (kun stereo kabel. Denon AVR-X 5200W reciver) Sykt behagelig, at jeg ikke har gjort dette før..

Nemesis

Medlem
2 Feb 2004
1.858
7
38
64
avforum.no
Kjell & company hadde 3.5mm han til han stereo kabel i flere lengder OG 3.5-2.5mm mono adapter. Så dette fungerte både på Parasound 2250 classic, med mono adapteret) og B&W 610 (kun stereo kabel. Denon AVR-X 5200W reciver) Sykt behagelig, at jeg ikke har gjort dette før..
Flott at det virket, da var jeg ikke helt på viddene likevel. :cool:

• Like
Reactions: Oekern