Hvilken plate har du kjøpt idag?

Pogwaq

0
23 Okt 2003
13.811
0
0
www.barsk.org
Siden vi har hatt en sånn tråd på DVD-filmer en stund nå, synes jeg det var på tide med en for musikk.

Idag bestilte jeg (kjøpe musikk i norske butikker? morroklumpen!) Death Collection av Blazing Bronze, et japansk progband. Hva det er? Hadde Vangelis og Robert Fripp kokt opp noe sammen, hadde det sikkert hørtes ut omtrent som Blazing Bronze.

Edit: Bilde, det var en god idé.

bronze2.gif

Gomez

0
24 Okt 2003
112
0
0
Kjøpte meg 2 i går

Welwater conspiracy- Har ikke hørt om dette bandet før men ble anbefalt av mannen i platesjappa (Som forøvrig er den eneste personen jeg har møtt som har har hørt alt jeg har nevnt og kan anbefale meg solo prosjekter, gjeste opptredener osv) Har ikke fått tid til å høre igjenom denne enda.

Nummer to er Lilium. Dette er hobby bandet til resten av bandetmedlemmene minus vokalisten i Sixteen horsepower. Nydelig plate

21 Okt 2003
1.598
5
38
Har til nå bare en DVD-Audio.
REM - Automatic for the people. synes den er sinnsykt bra.
Har oxo forhåndsbetalt Metallica - Black på DV-depoet men må fylle opp flexi-carten min litt til først...

Ak

0
11 Des 2002
36.061
24
38
43
Kjøpte nettop Deep Purple - Machine Head, SACD.. Meget bra plate. Både lyd og innhold. Anbefales :!:

Pogwaq

0
23 Okt 2003
13.811
0
0
www.barsk.org
Bestilte nettopp Mizukagamis selvtitulerte debutplate. Har ikke hørt et sekund av det, men progrock med mellotron, moog, fløyte og japansk perkusjon...måtte bare gi dem en sjanse.

200333mizu.jpg

27 Jul 2003
16.250
0
36
52
åpnet postkassa i dag. der lå det jammen meg to sacd'er fra play. det var
the best of roxy music og
roxy music avalon, 21st anniversery remaster. så i kveld har jeg kost meg! spesiellt avalon remaster låt enormt 8) måtte til slutt skru av prosjektoren, så lyset, og så var det bare å lene seg bakover og nyte :D
anbefales på det varmeste til alle som har sacd spiller 8)

runar

0
24 Jul 2003
2.533
0
0
Jeg kjøper kanskje 1 cd i året. :D :D siste jeg kjøpte var noe av eminem...den var jo forøvrig dritbra

27 Jul 2003
16.250
0
36
52
da er det på tide å oppgradere anlegget ditt. og ikke si at du ikke kjøper musikk fordi du laster ned. det låter som mygel og er kun brukbart som en brent plate på en fest, eller på en bærbar pc på en fest 8)
til nød i bilen da :D

runar

0
24 Jul 2003
2.533
0
0
vel..hehe...jeg er egentlig ikke så opptatt av musikk. Musikk er bra til fest og av og til i bilen. Men jeg hører mye på gamle cd'er og slikt. Pearl Jam aktig musikk.

Pogwaq

0
23 Okt 2003
13.811
0
0
www.barsk.org
Enig med jfinneru. CDer låter dødelig mye bedre enn MP3.

Men hovedgrunnene til at jeg kjøper CDer er vel egentlig samlemani, og det faktum at jeg ikke finner den musikken jeg vil ha på nettet. Har litt småsær smak. :p

17 Feb 2003
5.337
0
0
48
Har ikkje kjøpt dei idag men venter på dei iallefall :)

Silje Nergaard - Nightwatch 8£ fra play, langt under norske priser :)

Sting - Ten Summoner's Tales (DTS Disc)

Pogwaq

0
23 Okt 2003
13.811
0
0
www.barsk.org
Jeg har bestilt Inori A Prostituta Sagrada, av Jocy Olivera. Skulle handle et par andre CDer, men til 3 dollar fikk jeg plass til denne også i handlekurven. Bare hør på beskrivelsen:

This CD is on ReR Brazil. The word prosititute is in the title and the liner notes mention that she spends her free time raising goats. When taking a break from raising goats, Jocy also likes to make music.

:D

jane

0
4 Des 2003
3.496
0
0
www.veiset.net
Jeg oppdaget, for noen måneder siden, at jeg hadde en CD av Crowded House -- Woodface, og at det var noe mer enn plastikk. Jeg oppdaget dette da jeg var "down under" og plutselig, på en brun bar, hørte musikk som var kjent... Etter at jeg kom hjem, kjøpte jeg mer Crowded House; Anbefales (men er 10-15 år gammelt).

Nito

0
26 Mai 2003
1.175
0
0
Pogwaq skrev:
Bestilte nettopp Mizukagamis selvtitulerte debutplate. Har ikke hørt et sekund av det, men progrock med mellotron, moog, fløyte og japansk perkusjon...måtte bare gi dem en sjanse.

200333mizu.jpg

Hvordan var denne plata ?

Pogwaq

0
23 Okt 2003
13.811
0
0
www.barsk.org
Jeg likte den ganske godt. Spesielt original var den vel egentlig ikke; ta 100 g Camel og 100 g King Crimson, tre spiseskjeer japanskhet, to klyper kvinnelig vokal, og bland godt. Det bør kanskje nevnes at dette er litt mer "vanskelig" musikk en folk flest liker (dårlig med nynnbare melodier, fungerer dårlig som bakgrunnsmuzak eller vorspielmusikk, for å si det sånn), men om man setter seg ned og lytter mener jeg man kan få mye ut av plata.