Hvilken filmkategori foretrekker du?

27 Nov 2005
128
0
0
Da var det på tide med enda en ny etterlengtet TIDENES VOTE her på avforum, der vi spør deg hvilken film sjanger som er den BESTE noen sinne?!! :razz:

Mvh

PsyTrance & Mongis

1 Okt 2005
19.480
0
0
Vet det er mange som liker krigsfilm, så jeg har på følelsen at den katogorien kommer til å komme langt...

Mongis

0
19 Mar 2006
1.498
0
0
29
Liker mange av overnevnte kategorier, så det er nærmest umulig å velge en spesifikk. Går likevel for horror om jeg må velge en. Bare synd det kan gå flere år mellom hver gang det kommer en skikkelig bra en. Action kommer på andreplass.

10 Feb 2004
8.928
0
0
43
Jeg er foreløpig den eneste som liker drama best..

Gudfaren/Shindlers Liste/Engelske Pasienten/1900/Onca apon a time in america/Killing Fields etc..

Drama og thriller går ofte inn i hverandre...

22 Des 2005
144
0
0
37
1. plass Horror. Veldig glad i en skikkelig horror\grøsser\ psykisk thriller.
2. plass. Action\Krigsfilm. Heftige skuddscener og lange kamper er altid bra underholdning.
3. plass. Science Fiction. trenger ingen beskrivelse.

MvH Verinoloth

Revox

0
12 Des 2004
12.101
0
36
Er mer en Sci-Fi kar selv. Star Wars / Aliens / lotr etc Eller også kalt Action Sci-Fi

9 Jul 2005
5.729
0
0
Blir vanskelig å velge favoritt kategori gitt!

Gikk rett på adventure, men så kom eg på sci fi, åsså kom eg på masse gode action filmer, så thrillere, så psychological thrillere osv osv....

Tror favoritt kategorien må være en blanding mellom mange kategorier, ikke ensidig film... Det er gøy!!!

dvdtom

0
23 Jun 2003
1.361
0
0
digger sci-fi mest, men liker jo andre genrer også som action, krig og fantasy/adventure.

21 Feb 2005
3.975
1
36
www.home.no
Mongis skrev:
Liker mange av overnevnte kategorier, så det er nærmest umulig å velge en spesifikk. Går likevel for horror om jeg må velge en. Bare synd det kan gå flere år mellom hver gang det kommer en skikkelig bra en. Action kommer på andreplass.
Hadde vore mitt svar eksakt :p Oss sunnmøringa er vel like :D

a|ex

0
29 Sep 2004
10.944
0
0
Verinoloth skrev:
1. plass Horror. Veldig glad i en skikkelig horror\grøsser\ psykisk thriller.

Kan du ramse opp en del filmer du mener er det beste fra denne genren? Synes dette er en kategori som ikke akkurat er overrepresentert med klassiker-materiale, og tar gjerne imot forslag på filmer.. :) (Du behøver ikke komme trekkende med psycho, frankenstein, halloween, alien, exorsisten, poltergeist og hannibal-trilogien). Jeg er litt mer ute etter de mer ukjente men undervurderte perlene :)

trenger noen friske tilskudd til dvd-samlingen fra denne kategorien!

Cryman

0
14 Nov 2004
95
0
0
Må bli horror på meg.

kan nevne noen som jeg synes er bra

switchblade romance
cabin fever
the people under the stairs
tenebre
maniac
session 9
dellamorte dellamore
just before dawn

4 Des 2003
10.246
2
38
Jeg måtte svare "annet" da jeg liker best filmer merket med action/comedy.
Filmer som Bad Boys 1 og 2, Dødelig våpen serien, Die Hard serien osv...
Action-komedie på meg hele veien.

kid

0
23 Jan 2006
6.288
0
0
35
Bad Boys 2 gikk akkurat på tv, har sett den altfor mange ganger tidligere, men blir aldri, aldri lei av den. Synes den er hysterisk morsom med endeløs action.. Sikkert min dårlige humor :mrgreen:

wotg

0
22 Apr 2004
7.726
0
0
48
Drama. Filmer som AHX, American Beauty, Magnolia, Crash, Capote osv.
Er så vanvittig lei av onelinere, CGI og fantasysprøyt osv...
Faktisk så merker jeg at jeg ikke har så veldig behov for surround kanalene og subwooferen, i filmene jeg liker foregår det meste av handlingen i bildet og fra skuespillerens munn.
Tror siste action filmen jeg så var Hellboy? Hvis ikke Syriana regnes som action da.