Hvilken Blu-ray Disc har du kjøpt i dag ?

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Jeg har fremdeles en ganske voksen filmsamling, og kjøper jo de jeg vil ha når de kommer på tilbud. Men tiden med dag 1 kjøp til veil. pris er over.

Det var jo forsåvidt Covid som virkelig fikk fart på ting, men det var allerede begynnt sånn smått.

Når jeg betaler 300kr for en disc så forventer jeg at jeg er først i køen.

Warner var vel først ute med å slippe på streaming 2-3 mnd i forkant, for så å fremdeles ta 300kr for disc'en når den ble sluppet!! allerede da begynnte jeg bli irritert. Etter 3 mnd så er det ikke lenger ferskvare, da er det minus 40% bingen ;)

Men selv på denne tiden så var disc utgivelsene i alle fall offentliggjort før de dukket opp på streaming, så da visste jeg at filemn kom om 2 el 3 uker kanskje, så da var det greit, men så begynnte de med at film kom på streaming uten at disc var offentliggjort. Og man visste (vet) aldri når eller om den kom til å komme.

Så da var hele motivasjonen min til å vente på disc borte.

Så nå ser jeg alt fortløpende, så kjøper jeg det jeg vil ha på disc på black friday etc.

Så nå har jeg skaffa meg et digert kcorsair kabinett med et hovedkort med 22 sata porter, og driver å tester ut truenas.

Planen er 18x 16tb disker så får vi se hvor lenge det holder :D

Samme jeg gjør, men der jeg liker godt kjøpes på disc uansett. Kjøper mest på pakkesalg, i førsten kjøpte jeg mye dyre utgaver, ellers betaler jeg fullpris kun på sjeldne ting.

• Like
Reactions: Shallow_

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Da var den her, snygg Steel book. Har resten på Dvd og gidder ikke oppgradere de.

Matrix Resurrections steelbook 4k.

16976375055045020910294602131707.jpg

21 Mar 2005
9.684
135
63
48
Samme jeg gjør, men der jeg liker godt kjøpes på disc uansett. Kjøper mest på pakkesalg, i førsten kjøpte jeg mye dyre utgaver, ellers betaler jeg fullpris kun på sjeldne ting.
Eneste gangene jeg lukker øynene når jeg trykker 'bestill' er de få 3D utgavene som gis ut. Blackanda 2 var en drittfilm, men 900kr for jap 3D.. helt greit :p

Jan B

0
13 Jan 2012
2.485
105
63
Du vet det sikkert men Gemini Man har et veldig spesielt bilde med true 4k og mange flere frame rates 120.

Kult å ha noe som er spesielt, kult med annerledes filmer, som gjør ting på sin egen måte.

På kino ja, men UHD discen er med 60fps. Denne og Billy Lynns Hjemkomst er de eneste utgitt med dette hittil.
Personlig syntes jeg dette er helt magisk å se på og digger HFR, så jeg bruker Madvr og SVP/Rife for å spille alt jeg har rippa av i 48(UHD) eller 60(BD) fps.
24fps ble standard en gang i «attenhundreogelleve», og jeg kan ikke fatte at dette hakkete dævelskapet enda den dag i dag er standarden!!

Bildet skal oppgraderes i alle retninger> 1080P > 4K > 8K, BT2020, HDR10+ og Dolby Vision osv, men selve frame raten er ikke gjort NOE med enda??

Rant over 😂😂

• Like
Reactions: Danke and vegardxf
21 Mar 2005
9.684
135
63
48
På kino ja, men UHD discen er med 60fps. Denne og Billy Lynns Hjemkomst er de eneste utgitt med dette hittil.
Personlig syntes jeg dette er helt magisk å se på og digger HFR, så jeg bruker Madvr og SVP/Rife for å spille alt jeg har rippa av i 48(UHD) eller 60(BD) fps.
24fps ble standard en gang i «attenhundreogelleve», og jeg kan ikke fatte at dette hakkete dævelskapet enda den dag i dag er standarden!!

Bildet skal oppgraderes i alle retninger> 1080P > 4K > 8K, BT2020, HDR10+ og Dolby Vision osv, men selve frame raten er ikke gjort NOE med enda??

Rant over 😂😂
Er jo ganske spesielt at James Cameron ikke forlanger at Avatar gis ut i HFR og da. Virker jo som den ene i hollywood som kan diktere litt, også lar han den passere.

Og han har vel oppdatert Titanic til HFR, men kun til kino..

Men ja, Gemini Man er magisk, er som å sitte se ut vinduet i flere av scenene.

• Like
Reactions: Jan B
24 Aug 2005
1.266
56
48
35
Bergen
Du vet det sikkert men Gemini Man har et veldig spesielt bilde med true 4k og mange flere frame rates 120.

Kult å ha noe som er spesielt, kult med annerledes filmer, som gjør ting på sin egen måte.
Ja, var utelukkende pga HFR jeg kjøpte den. Syntes filmen er ganske dårlig. Men kult som demo materiale.

24 Aug 2005
1.266
56
48
35
Bergen
Er jo ganske spesielt at James Cameron ikke forlanger at Avatar gis ut i HFR og da. Virker jo som den ene i hollywood som kan diktere litt, også lar han den passere.

Og han har vel oppdatert Titanic til HFR, men kun til kino..

Men ja, Gemini Man er magisk, er som å sitte se ut vinduet i flere av scenene.
Ja, helt enig. Hadde betalt mye for å ha 4K 3D med HFR (egentlig VFR) versjonene av filmene hans hjemme.

Syntes den variable frame raten på Avatar 2 3D fungerte utrolig bra, utrolig synd hvis man aldri får sett den versjonen igjen.
Jeg tror VFR kunne hatt et marked, syntes det fungerer bra når det blir gjort riktig. Men tror Hollywood ble skremt av mottagelsen av Hobbiten.

• Like
Reactions: Danke

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Ja, helt enig. Hadde betalt mye for å ha 4K 3D med HFR (egentlig VFR) versjonene av filmene hans hjemme.

Syntes den variable frame raten på Avatar 2 3D fungerte utrolig bra, utrolig synd hvis man aldri får sett den versjonen igjen.
Jeg tror VFR kunne hatt et marked, syntes det fungerer bra når det blir gjort riktig. Men tror Hollywood ble skremt av mottagelsen av Hobbiten.
Hei, hadde glemt at Hobbiten også hadde mer VFR, hvordan er det med 4k bluray har denne også høyere VFR?

24 Aug 2005
1.266
56
48
35
Bergen
Hei, hadde glemt at Hobbiten også hadde mer VFR, hvordan er det med 4k bluray har denne også høyere VFR?
Ganske sikker på at den ikke har det dessverre. Det var vel kun 3D versjonen som hadde 48 frames/s på kino og 3D på Blu-ray støtter jo dessverre ikke hfr. Så tror aldri den kom ut på hjemmemarkedet.

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Ja da røk jeg på et black friday kjøp.

the Godfather Special edition triologi 4k tror 50 års jubileum.
ca 500kr så var hard å la gå når det stod at 10 personer siklet på samme film.

Mistet sjangsen forrige salg i sommer og skulle ha noe krimskrams uansett.

Da er den her, spent på å se om det er en oppgradering, det sies så.
Jeg var ikke fornøyd med klipping eller bildekvalitet på bd boksen.
Veldig stor boks, større enn et leksikon.
20231116_143123.JPG

Sist redigert:
24 Aug 2005
1.266
56
48
35
Bergen
Erfaringsmessig, er det best tilbud i dag (black friday) eller på mandag (cyber monday) på nettbutikker for 4K Blu-ray? Tenker da kanskje mest på platekompaniet og andre norske butikker.

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Erfaringsmessig, er det best tilbud i dag (black friday) eller på mandag (cyber monday) på nettbutikker for 4K Blu-ray? Tenker da kanskje mest på platekompaniet og andre norske butikker.
Det meste er solgt ut idag, black week har det jo blitt til.

Den filmboksen jeg kjøpte er borte nå, og bare kjedelige filmer igjen på både Ginza og Cdon.

På Amazon er det veldig lite salg på det jeg har på lista.

• Like
Reactions: TorsteinRS
24 Aug 2005
1.266
56
48
35
Bergen
Det meste er solgt ut idag, black week har det jo blitt til.

Den filmboksen jeg kjøpte er borte nå, og bare kjedelige filmer igjen på både Ginza og Cdon.

På Amazon er det veldig lite salg på det jeg har på lista.

Da må jeg neste hive meg rundt å slutte å vente på enda bedre priser.

Edit: æsj ja, ser nå at en av filmene jeg hadde på listen allerede er utsolgt. Jaja, kommer vel et salg i framtiden også.

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Da må jeg neste hive meg rundt å slutte å vente på enda bedre priser.

Edit: æsj ja, ser nå at en av filmene jeg hadde på listen allerede er utsolgt. Jaja, kommer vel et salg i framtiden også.
På Cdon i Sverige er det fortsatt 1100 ish för 10 4k og ca 650 for 5 4k.
Men jeg har nok kjøpt det jeg skal, de fleste kuule på pakkesalg har jeg fra før, eller vil ikke ha i samlingen...

Jeg har ikke sjekket Platekompaniet da jeg bor i Sverige.

• Like
Reactions: TorsteinRS
21 Mar 2005
9.684
135
63
48
20231125_203732.jpg

Ble etpar ladninger fra cdon på meg og.

Kompisen min i usa plukker fremdeles litt opp på black friday der, men har satt makspris på $10 for 4k så noen måtte jeg ta her.

Erfarer at det er samme diskene i norske cover mange ganger så bryr meg litt mindre om kun usa utgaver enn jeg gjorde før. finner jeg ut at jeg har fått en dårlig utgave så kjøper jeg heller på ny i usa ved behov.

De nye er sett på nedlast så blir greit å frigjøre litt diskplass :)

Disse + Transformers og howard the duck foreløpig.

F84BB226-EA6A-4278-A5C0-22C8CCF07435.jpg