Jeg har fremdeles en ganske voksen filmsamling, og kjøper jo de jeg vil ha når de kommer på tilbud. Men tiden med dag 1 kjøp til veil. pris er over.
Det var jo forsåvidt Covid som virkelig fikk fart på ting, men det var allerede begynnt sånn smått.
Når jeg betaler 300kr for en disc så forventer jeg at jeg er først i køen.
Warner var vel først ute med å slippe på streaming 2-3 mnd i forkant, for så å fremdeles ta 300kr for disc'en når den ble sluppet!! allerede da begynnte jeg bli irritert. Etter 3 mnd så er det ikke lenger ferskvare, da er det minus 40% bingen
Men selv på denne tiden så var disc utgivelsene i alle fall offentliggjort før de dukket opp på streaming, så da visste jeg at filemn kom om 2 el 3 uker kanskje, så da var det greit, men så begynnte de med at film kom på streaming uten at disc var offentliggjort. Og man visste (vet) aldri når eller om den kom til å komme.
Så da var hele motivasjonen min til å vente på disc borte.
Så nå ser jeg alt fortløpende, så kjøper jeg det jeg vil ha på disc på black friday etc.
Så nå har jeg skaffa meg et digert kcorsair kabinett med et hovedkort med 22 sata porter, og driver å tester ut truenas.
Planen er 18x 16tb disker så får vi se hvor lenge det holder![]()
Samme jeg gjør, men der jeg liker godt kjøpes på disc uansett. Kjøper mest på pakkesalg, i førsten kjøpte jeg mye dyre utgaver, ellers betaler jeg fullpris kun på sjeldne ting.