Hvilken Blu-ray Disc har du kjøpt i dag ?

21 Mar 2005
9.684
135
63
48
Everything everywhere al all at once steelbook hadde jeg lyst på. Tror jeg så den på Stream på Rakuten med reklame. Den jakter jeg på. Men den kule slip steelbook var kun dubbet på tysk uten engelsk språk. Og det er nedtur, dårlig merket men kommentar feltet avslørte dette. Det er ikke så ofte, men man må følge med nøye. Det hender at det er kun tysk talespor... Spesielt på Amazon.se.

Tror bilde på den er sykt bra i 4k lyden sikkert også, og det er en kul film som også har dybde og mening. Sammenlignet den med Matrix og Cloud Atlas begge er favoritter hos meg. Matrix 1 da, liker resurrection også pga det gode bilde og lyden.
Everything er noe av den største dritten jeg har sett på lenge..

Fikk 4k i gave av kompisen min i usa, selv om jeg sa at dersom han gjorde det så ville jeg ødelegge den.

Drilla 3 hull i gjennom helle sulamitten :D

Jan B

0
13 Jan 2012
2.485
105
63

Fikk 4k i gave av kompisen min i usa, selv om jeg sa at dersom han gjorde det så ville jeg ødelegge den.

HAHA, er så enig, ble dritt skuffa. Skjønner ikke greia med det der ræle ass🤔🤔

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83

Du som likte Suckerpunch?
Jeg synes Everything var morsom jeg.

Synes du den ble for teit? For den er jo ganske over the top teit.

Vant vist Oscar også.

Jan B

0
13 Jan 2012
2.485
105
63
^^^ Jeg digget også Sucker Punch, men Everthing var bare så speisa at jeg bare rista på hue😮😮

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
^^^ Jeg digget også Sucker Punch, men Everthing var bare så speisa at jeg bare rista på hue😮😮
Jeg synes den tok helt av og likte Everything mer enn Doctor Strange.

Matrix var kanskje kulere og mindre goofy. Men Everything hadde mer fantasi.

21 Mar 2005
9.684
135
63
48
everything.mp4_snapshot_00.05_[2023.10.11_21.57.55].jpg

Verste av alt er at det sikkert ble litt slitasje på drill bit'en :( ;)

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Vis vedlegget 246441

Verste av alt er at det sikkert ble litt slitasje på drill bit'en :( ;)
Skjønner du ikke likte filmen, det står det respekt av. Minner meg om Caligula, og Shutter «originalen».

Caligula var for drøy og ble kastet tror jeg, og Shutter var for creepy første gangen, tror den også ble kastet eller noe, var like før jeg ringte åndenes makt joke.

Nå er den jo harmløs, men de første to gangene jeg så den… ekkelt.

Neste gang kan du jo foreslå et bytte med noen på forumet?
Men du har vel alt?

21 Mar 2005
9.684
135
63
48
Skjønner du ikke likte filmen, det står det respekt av. Minner meg om Caligula, og Shutter «originalen».

Caligula var for drøy og ble kastet tror jeg, og Shutter var for creepy første gangen, tror den også ble kastet eller noe, var like før jeg ringte åndenes makt joke.

Nå er den jo harmløs, men de første to gangene jeg så den… ekkelt.

Neste gang kan du jo foreslå et bytte med noen på forumet?
Men du har vel alt?
Jeg har i utgangspunktet ikke noe imot filmer jeg ikke liker, det er mye jeg ikke liker. Alt har sin rett til å eksistere lixom.

Det som virkelig byr meg imot er når det kommer en skikkelig drit film i en sjanger som jeg liker, en sjanger som somregel blir rakka ned på, og så skal plutselig kritikerne trekke frem den dritten som så j.vli bra...

Samma med de forferdelige spider man verse filmene. støggeste hakkete animasjonen, kvalifiseres ikke engag til rett på video imo, og så kommer kritikerne ut av sine mørke hatfulle hull og pisser på alle de bra superhelt filmene ved å hause opp slikt møl...

dagens rant :D

• Like
Reactions: vegardxf

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Jeg har i utgangspunktet ikke noe imot filmer jeg ikke liker, det er mye jeg ikke liker. Alt har sin rett til å eksistere lixom.

Det som virkelig byr meg imot er når det kommer en skikkelig drit film i en sjanger som jeg liker, en sjanger som somregel blir rakka ned på, og så skal plutselig kritikerne trekke frem den dritten som så j.vli bra...

Samma med de forferdelige spider man verse filmene. støggeste hakkete animasjonen, kvalifiseres ikke engag til rett på video imo, og så kommer kritikerne ut av sine mørke hatfulle hull og pisser på alle de bra superhelt filmene ved å hause opp slikt møl...

dagens rant :D
Var en film jeg ikke likte. Men den var bra da, litt vel Woke horror og for engelsk for meg.

Eneste Engelsk jeg tåler er Monthly Python og han skotten som lagde Trainspottin. British er altfor over the top.

Filmen er en horror som jeg trodde var en film noir scifi ala Blade Runner eller Reminiscence.

Men det var en London Woke Horror I vår tid med litt Swinging 60ths.

Last Night in Soho.

Ok film, litt for britisk, men Soundtrack på Cd kunne jeg drept for... Har tatt et Par whisky. Så den igår og avsluttet i Kveld..

Epic Soundtrack.

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Fikk bestilt Matrix resurrection på Steelbook for 99kr på Ginza salget...

Ikke så værst for en steelbook 4k.

• Like
Reactions: Nemesis
21 Mar 2005
9.684
135
63
48
Fikk bestilt Matrix resurrection på Steelbook for 99kr på Ginza salget...

Ikke så værst for en steelbook 4k.
Så får vi se hvor lenge det varer med disc og steelbooks.

Regner med dere har fått med dere at Bestbuy skal avvikle alt av fysisk media ?

Da blir det nok slutt på priskrig til feks black friday etc..

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Så får vi se hvor lenge det varer med disc og steelbooks.

Regner med dere har fått med dere at Bestbuy skal avvikle alt av fysisk media ?

Da blir det nok slutt på priskrig til feks black friday etc..

Jada, Samtidig så er ikke Bestbuy noen nisje butikk, er å sammenligne med Elkjøp i Norge.

Det kommer til å være andre nettbutikker som tar over markedet. Årsaken til at det har drøyd så lenge i USA er pga at de er så stort marked, dvs mange folk.

Norge har vel kun to nettsider for film nå? Platekompaniet og Cdon? Muligens litt på Elkjøp.

Sverige har sykt mange fler store nettsider for film, pluss at vi har Amazon.se

Finnes også fysiske butikker og messer fortsatt i Sverige der alt fra Vhs til laserdisc og dvd, bd osv selges.

De Steelbook som solgtes fra BestBuy var kun ment for Bestbuy.
Er ikke noe værre enn at en annen butikk tar over.

Film selger faktisk bra i et nisje marked, og vi har aldri og spesielt i Usa hatt bedre utvalg. Sikkert 100 ganger større utvalg enn i såkalte gullalderen med Vhs og dvd.

Ingen ville restaurert så mye gamle filmer som Jaws, Casablanca osv i 4k om det ikke var butikk for det.
Det er mer utvalg både av gamle svisker og nye filmer enn noensinne.

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Det er faktisk streaming som sliter nå, Amazon Prime har begynt med reklame og ekstra pakker og salg.

Flere begynner med lignende, eller skrur opp prisen.

Disney har begynt å satse på 4k bluray.

At Bestbuy som er å sammenligne med Elkjøp, bare med større utvalg slutter med film, er ikke så viktig. De selger mest kjøleskap, TVer og vaskemaskiner, akkurat Som Elkjøp.

21 Mar 2005
9.684
135
63
48
Jada, Samtidig så er ikke Bestbuy noen nisje butikk, er å sammenligne med Elkjøp i Norge.

Det kommer til å være andre nettbutikker som tar over markedet. Årsaken til at det har drøyd så lenge i USA er pga at de er så stort marked, dvs mange folk.

Norge har vel kun to nettsider for film nå? Platekompaniet og Cdon? Muligens litt på Elkjøp.

Sverige har sykt mange fler store nettsider for film, pluss at vi har Amazon.se

Finnes også fysiske butikker og messer fortsatt i Sverige der alt fra Vhs til laserdisc og dvd, bd osv selges.

De Steelbook som solgtes fra BestBuy var kun ment for Bestbuy.
Er ikke noe værre enn at en annen butikk tar over.

Film selger faktisk bra i et nisje marked, og vi har aldri og spesielt i Usa hatt bedre utvalg. Sikkert 100 ganger større utvalg enn i såkalte gullalderen med Vhs og dvd.

Ingen ville restaurert så mye gamle filmer som Jaws, Casablanca osv i 4k om det ikke var butikk for det.
Det er mer utvalg både av gamle svisker og nye filmer enn noensinne.
Bestbuy hadde ikke sluttet hvis det var lønnsomt. Ser ikke for meg at noen andre står klar til å ta over et ulønnsomt marked.

Når det gjelder streaming, så tror jeg heller de vil gå over til mer payperview på titler å utsette wide release på platformene noe lenger.

Problemet er at alle skal ha VEKST VEKST VEKST, og det funker ikke når alle som vil ha, har kjøpt abb.
Jeg kjøper ingen filmer for mer enn $15, men helst ned mot $10, og da kun for å spare diskplass ;)

Men selv en 80gig uhd fil koster ikke mer enn 19kr i lagringsplass, så de har litt å konkurrere med..

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Bestbuy hadde ikke sluttet hvis det var lønnsomt. Ser ikke for meg at noen andre står klar til å ta over et ulønnsomt marked.

Når det gjelder streaming, så tror jeg heller de vil gå over til mer payperview på titler å utsette wide release på platformene noe lenger.

Problemet er at alle skal ha VEKST VEKST VEKST, og det funker ikke når alle som vil ha, har kjøpt abb.
Jeg kjøper ingen filmer for mer enn $15, men helst ned mot $10, og da kun for å spare diskplass ;)

Men selv en 80gig uhd fil koster ikke mer enn 19kr i lagringsplass, så de har litt å konkurrere med..
Bestbuys er som sagt som Elkjøp, de har butikker som selger hyllevare av kjøleskap og tver. Film selger ikke bra der.

Det selges faktisk mer film enn noensinne…

21 Mar 2005
9.684
135
63
48
Bestbuys er som sagt som Elkjøp, de har butikker som selger hyllevare av kjøleskap og tver. Film selger ikke bra der.

Det selges faktisk mer film enn noensinne…
Hmm, da kan de ikke ha fått med seg at jeg har sluttet å kjøpe film :p

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Minner meg om LP greia.

Jeg har hamstret CDer helt siden ungdomsskolen. Tror det dabbet litt når gratis Spotify og Youtube kom. Men lyden var elendig med Jack til rca til Yamaha, det var før Dac ble vanlig.

Det positive med Spotify før de begynte med "ny dress til 17.mai" reklame var at man slapp bomkjøp.. Der det var one hit og resten ræl.

Jeg kjøpte fortsatt de cdene jeg digget, men slapp å gjøre bomkjøp.

Filmer, jeg kjøper fortsatt det jeg liker av film, selvom det er på Stream eller download.
Litt annerledes enn musikk, da en film er en film om den ikke er klippet ihjel, men kvalitet på Stream er ikke alltid bra, samt at ting forsvinner.

Spider man tegnefilm har jeg styrt unna, synes også multiverse er slitsomt melking av en dau ku... Men likte den Spiderman med alle skuespillerne, akkurat som the Flash med alle nostalgi skuespillerne.

21 Mar 2005
9.684
135
63
48
Du sluttet?? Har du solgt unna å eller? Du hadde jo en svær filmsamling?
Jeg har fremdeles en ganske voksen filmsamling, og kjøper jo de jeg vil ha når de kommer på tilbud. Men tiden med dag 1 kjøp til veil. pris er over.

Det var jo forsåvidt Covid som virkelig fikk fart på ting, men det var allerede begynnt sånn smått.

Når jeg betaler 300kr for en disc så forventer jeg at jeg er først i køen.

Warner var vel først ute med å slippe på streaming 2-3 mnd i forkant, for så å fremdeles ta 300kr for disc'en når den ble sluppet!! allerede da begynnte jeg bli irritert. Etter 3 mnd så er det ikke lenger ferskvare, da er det minus 40% bingen ;)

Men selv på denne tiden så var disc utgivelsene i alle fall offentliggjort før de dukket opp på streaming, så da visste jeg at filemn kom om 2 el 3 uker kanskje, så da var det greit, men så begynnte de med at film kom på streaming uten at disc var offentliggjort. Og man visste (vet) aldri når eller om den kom til å komme.

Så da var hele motivasjonen min til å vente på disc borte.

Så nå ser jeg alt fortløpende, så kjøper jeg det jeg vil ha på disc på black friday etc.

Så nå har jeg skaffa meg et digert kcorsair kabinett med et hovedkort med 22 sata porter, og driver å tester ut truenas.

Planen er 18x 16tb disker så får vi se hvor lenge det holder :D

Sist redigert: