Hvilken Blu-ray Disc har du kjøpt i dag ?

23 Okt 2005
1.079
117
63
35
Ørsta, Møre og Romsdal
20230612_113243.jpg

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Kjøpte en fin spesialversjon av Schindlers liste på dvd. Fant den på bruktbutikk, tenkte på 4k men tror Dvd boksen holder. Veldig fin utgave, bilde skal jeg prøve å ta senere.

21 Mar 2005
9.684
135
63
48
monstersinc3d.jpg

Brukt fra Amazon.co.uk

En av de støggeste cover jeg noengang har fått. så ut som det var håndtert med peanutbutter på fingrene.. og coverart ser ut til å ha fått noe vannskade. M

Men 3D disc er det eneste som teller og den ser ut til å være helt fin.

til 3 pund skal jeg greie leve med det, men makan til manglende kvalitetskontroll skal man lete lenge etter..

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Dagens leveranse av film fra Cdon.

166kr filmen i pakkesalg pluss 229 for Inglorious Steelbook som jeg synes var bra pris for en kul 4k Tarantino med sjefscoverart..

Er medlem så gratis frakt.

Halloween filmen er kanskje en av de beste i serien, på alle måter. Jeg så den på filmfestivalen/kinodagen men siden det er litt maraton så sovnet jeg i store deler av midten. (Midt på natten).

Men bildet er superbra, syk detalj, og skuespillere er top notch, genial slutt..

Tror denne disken har forskjellige avslutninger også inkludert, som er litt spennende.

Litt bummer med Scarface er at bluray har Dts-HD master audio 7.1

Mens 4k kun har Dts 2.0

En purist greie eller?

Hadde uansett kun dvd utgaven fra før, med ikke beste bildekvaliteten.

20230726_104922.JPG

• Like
Reactions: vegardxf

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Litt filmkjøp på salg og diverse jeg mangler.

Zack Snyder's Justice League Triology spesial utgave box i 4k.

Star Wars the Rice of Skywalker 4k

Og War of the world's 4k med Dolby Vision.

20230929_114106.JPG

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Jeg synes Amazon ikke har så stort utvalg, og er litt skummelt om noe kun er dubbet til tysk.

Jeg fikk Event Horizon og The Batman Steel book derfra rimelig.

Bluelord.se er utrolig stort utvalg som banker Platekompaniet. De har allt, men litt høyere priser, men masse steelbooks osv som ikke er så dyre.

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Jeg synes Amazon ikke har så stort utvalg, og er litt skummelt om noe kun er dubbet til tysk.

Bluelord.se er utrolig stort utvalg som banker Platekompaniet. De har allt, men litt høyere priser enn de nevnt under, men masse steelbooks osv som ikke er så dyre.

Jeg handler mest på Cdon.se og Ginza.se da de har mye salg og pakkesalg.

Ginza har nå masse 4k til 99kr, tror jeg kjøpte Justice League Triologien der også for 239kr.

21 Mar 2005
9.684
135
63
48
Bedre sent enn aldri!

De 4K/3D blurayene du kjøper, er det primært fra amazon i Japan? Og kommer du deg under mva avgiften da med sending til Norge?
Er ikke noe under MVA avgift lenger, den tiden er desverre forbi.

Grunnen til at jeg kjøper noe 3d/4k fra japan er at marvel kun utgis på 3d i japan, og 3d utgaven somregel bare er combo,, og avatar var pga combo 3d+4k, og yen til nok har faktisk vært ok i forhold til $/pund/euro.

21 Mar 2005
9.684
135
63
48

Filmer kun dubbet til tysk tror jeg ikke du skal uroe deg med, at noen kun er tekstet på tysk for dialog på andre språk enn engelsk kan dog forekomme, men utrolig sjelden.

24 Aug 2005
1.266
56
48
35
Bergen
Er ikke noe under MVA avgift lenger, den tiden er desverre forbi.

Grunnen til at jeg kjøper noe 3d/4k fra japan er at marvel kun utgis på 3d i japan, og 3d utgaven somregel bare er combo,, og avatar var pga combo 3d+4k, og yen til nok har faktisk vært ok i forhold til $/pund/euro.
Som i at alt er dyrere enn 349 inkl frakt?

Er 3D filmene sonelåst? Må nok kjøpe litt 3D filmer etter hvert jeg også.

24 Aug 2005
1.266
56
48
35
Bergen

Bluelord.se er utrolig stort utvalg som banker Platekompaniet. De har allt, men litt høyere priser enn de nevnt under, men masse steelbooks osv som ikke er så dyre.

Jeg handler mest på Cdon.se og Ginza.se da de har mye salg og pakkesalg.

Ginza har nå masse 4k til 99kr, tror jeg kjøpte Justice League Triologien der også for 239kr.
Takk for tips, Ginza har jeg ikke hørt om før der skal jeg følge med.

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Filmer kun dubbet til tysk tror jeg ikke du skal uroe deg med, at noen kun er tekstet på tysk for dialog på andre språk enn engelsk kan dog forekomme, men utrolig sjelden.
Everything everywhere al all at once steelbook hadde jeg lyst på. Tror jeg så den på Stream på Rakuten med reklame. Den jakter jeg på. Men den kule slip steelbook var kun dubbet på tysk uten engelsk språk. Og det er nedtur, dårlig merket men kommentar feltet avslørte dette. Det er ikke så ofte, men man må følge med nøye. Det hender at det er kun tysk talespor... Spesielt på Amazon.se.

Tror bilde på den er sykt bra i 4k lyden sikkert også, og det er en kul film som også har dybde og mening. Sammenlignet den med Matrix og Cloud Atlas begge er favoritter hos meg. Matrix 1 da, liker resurrection også pga det gode bilde og lyden.

21 Mar 2005
9.684
135
63
48
Som i at alt er dyrere enn 349 inkl frakt?

Er 3D filmene sonelåst? Må nok kjøpe litt 3D filmer etter hvert jeg også.
Som i at tollfrio grensen på 200 kr ble fjernet for noen år siden og alle nettsteder som sender til norge er pålagt å forhåndsinnkreve moms.

Det betyr at du slipper fortollingsgebyret, du betaler bare 25% moms på verdi + frakten uansett sum.

Kan fremdeles få sendt som 'gave' under 1000 kr, men det daua litt ut da de fleste nettbutikker nå automatisk fixer momsen.

• Like
Reactions: TorsteinRS