Hvilken Blu-ray Disc har du kjøpt i dag ?

21 Mar 2005
9.658
109
63
47
En liten ladning 4k fra Amazon.com og fra min venn i USA. Black friday + Disney/Marvel Steelbook salg.

fork-2.jpg

21 Mar 2005
9.658
109
63
47
Får man toll nå på uhds fra Amazon ene ? Har ikke bestilt en eneste UHD i år pga usikkerheten om det skjer?

Jeg bestiller alt med expressfrakt, og har betalt moms på nesten alt allerede.

Amazon krever da inn momsen på forhånd, og tar et lite gebyr for dette. Det gebyret har desverre økt litt med de nye reglene, men til gjengjeld så krever amazon inn moms på forhånd på alle frakt typer nå.

Men, de nye reglene gjelder kun for mat + drikke og noe til enda, film og sånnt blir ikke berørt før 1 april.

21 Mar 2005
9.658
109
63
47
Tok også en telefon til Tollvesenet for en liten uke siden for å høre med reglene for 'gave', og fikk da bekreftet at grensen på kr 1000,- for pakke sendt fra privatperson i utlandet til privatperson i norge fremdeles forblir toll og avgifts fritt :D

21 Mar 2005
9.658
109
63
47
Litt mer ankom idag. Desverre så har flere av denne ukes nye lagt seg for levering sammen med neste ukes, men jeg tror jeg har nok å se på frem til da ;)

Alt fra Amazon.com ja.

20200124-210233.jpg

21 Mar 2005
9.658
109
63
47
Har du fått sett denne? Jeg så den i går og jeg synes den var KONGE!

Knallmoro zombie slash :-D

Men jeg fant ikke ekstra materiellet på 4K en, bare på BD en?

Skal se den senere er planen.

Er jo ganske få filmer som har extra materialet på 4k disken.

13 Aug 2009
4.383
33
48
Har kjøpt MASSE film på disk siste halvåret, men glemmer å følge opp i denne tråden. Sry.....

Nylige kjøp? Bestilte Lone Survivor i 4k fra Amazon tidlig i januar så den kommer vel i posten i løpet av neste uke tipper jeg. Gleder meg til å se den igjen!

Gikk glipp av Once upon a time in hollywood limited edition da jeg gamblet på at jeg skulle få den i julegave..... så standard-versjonen skal kjøpes i morgen.

1917! Var å så den på kino i går og måtte selvfølgelig forhåndsbestille denne på 4k-disk! Herregud som jeg gleder meg til den kommer i postkassen. Ingen anelse når, tho :) Flere som er tidlig ute?

1580073460117.png

Sist redigert:
21 Mar 2005
9.658
109
63
47
1917! Var å så den på kino i går og måtte selvfølgelig forhåndsbestille denne på 4k-disk! Herregud som jeg gleder meg til den kommer i postkassen. Ingen anelse når, tho :) Flere som er tidlig ute?

Den ble med i siste bestillingen som jeg la inn sist uke selvfølgelig :D

4 stk ankom idag fra Amazon, (samt det siste jeg trengte for å begynne med bueskytingen :) )

Amazon 3 for 2, så jeg fikk omsider sikra meg den første avengers (og frozen) 4k til $15 pr.

Maleficent skulle jeg ha til $30 uansett, så resterende $30/2 for frozen og avengers 4k.

Halvveis i Avengers 4k nå, og fyttirakkeren for en disc. Og en skam at ikke Joss Whedon fikk fullføre Avengers serien, dialogen og humoren er perfekt mens de nye bare ble teite i forhold..

frozen.jpg

• Like
Reactions: americanFord
13 Aug 2009
4.383
33
48
@Shallow_ : Så de hadde 3 for 2 på 4k, men blir dyr frakt/toll når en ikke har en kamerat over dammen..? :)

Enig. Ikke noe voldsomt Marvel-fan selv, men liker godt den første Avengers-filmen.

21 Mar 2005
9.658
109
63
47
@Shallow_ : Så de hadde 3 for 2 på 4k, men blir dyr frakt/toll når en ikke har en kamerat over dammen..? :)

Enig. Ikke noe voldsomt Marvel-fan selv, men liker godt den første Avengers-filmen.

Jeg fikk benytta dette tilbudet som en del av en større ordre på 30++ filmer, så vanlig kostnad for meg på disse.

Frakten gikk litt opp når de begynnte kompensere for de nye toll reglene med innkreving av moms på alle frakttyper, men går greit.

• Like
Reactions: americanFord
13 Aug 2009
4.383
33
48
Må si jeg er nysgjerrig på Harriet selv. Liker filmer som er basert på slave-eraen.

Ikke så mye innkjøp nå nylig, men siste er disse 2. Gleder meg til å se Lone Survivor igjen. Ikke sett den siden den gikk på kino for x-antall år siden.
IMG_2908.JPG

21 Mar 2005
9.658
109
63
47
Må si jeg er nysgjerrig på Harriet selv. Liker filmer som er basert på slave-eraen.

Ikke så mye innkjøp nå nylig, men siste er disse 2. Gleder meg til å se Lone Survivor igjen. Ikke sett den siden den gikk på kino for x-antall år siden.

Hollywood var artig, men Lone Survivor greide jeg ikke like..

Bare sett den 1 gang, da jeg fikk bluray'en rundt release, men husker jeg ble veldig skuffa. Burde være helt min greie, men av en eller annen grunn så funka den ikke for meg :(

Har kikka på den på de siste par 4k tilbudene på amazon, men blar glatt forbi.

13 Aug 2009
4.383
33
48
Er sånn med enkelte filmer. Det bare funker ikke! Jeg digga den. Nå skal det sies at jeg digger det meste av film som har med krig å gjøre. Siste uken har det gått i Hacksaw Ridge, Dunkirk, Flags of our fathers, Letters from Iwo Jima, Saving private Ryan, Fury og nå BoB for n´te gang :)