Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser)

LasseM

0
19 Jul 2004
126
0
0
Jeg så i går Black Sheep, med Chris Farley. Digger den filmen, sikkert sett den 10 ganger. Tommy Boy er ennå bedre.

4 Jun 2003
3.211
0
0
47
www.healthyboy.no
Så Versus og Baadasssss! i helgen, førstnevnte var tåpelig, men underholdende, dessverre ble jeg dritings iløpet av filmen (for mye regnbuemedisin), og det merkelige plottet hjalp ikke på. Så det ble for det meste å følge med på actionsekvensene og slå vitser i døde perioder. Benicio del Toro-varianten i grønn skjorte var iallefall kul. For det meste skikkelig råttent bilde og lyd, men slik er det vel med japansk lavbudsjett, skutt på video.

Baadasssss! var en svært kjekk film om blaxploitation, og filmlaging på 70tallet. Historie fra virkeligheten om Melvin Van Peebles innspilling av Sweet Sweetback's Baad Asssss Song, spilt, skrevet og regissert av sønnen Mario Van Peebles. Svært sympatisk film om du liker denslags. Anbefales til fans av syttital, afroer og indie-filmmaking.

Er nok den mest underholdende filmen av typen "film om film" jeg har sett, med unntak av dokumentaren "hearts of darkness" -om apokalypse nå! som også anbefales til interesserte.

4 Jun 2003
3.211
0
0
47
www.healthyboy.no
Jeg skravler videre om filmer jeg har sett :?

Igår så jeg the Ladykillers. Denne overrasket meg, ettersom den har fått så daff kritikk og den forrige filmen til brødrene skuffet stort. Synes denne var både morsom og underholdende jeg. Svært tullete kuppfilm fra brødrene Coen. Artig :)

dvdjan

0
20 Des 2002
2.994
0
0
57
www.invelos.com
I går ble det Shaun Of The Dead :) Var jo i grunn morsom men jeg hadde trodd at den skulle være enda morsommere enn det den var. Men for all del den hadde sine øyeblikk :lol:

Pogwaq

0
23 Okt 2003
13.811
0
0
www.barsk.org
Starsky & Hutch. Grei nok underholdning for en kveld, men neppe noe jeg kommer til å kjøpe. Var egentlig skuffende få biljakter og.

14 Feb 2003
10.513
0
36
Poenget med denne tråden er vel å skrive noen få ord om hva du synes om filmen og handlingen i korte trekk og ikke kun ramse opp navnene på det du har sett.

14 Feb 2003
10.513
0
36
Pogwaq skrev:
Starsky & Hutch. Grei nok underholdning for en kveld, men neppe noe jeg kommer til å kjøpe. Var egentlig skuffende få biljakter og.

Ja, det er en typisk grei film som ikke setter dype spor men som er greit å ha sett.

Et par bra scener er det jo, og kemien mellom hovedpersonene er bra.
Damene er ok, de også :D

9 Jun 2004
5.404
12
38
49
Oslo
Jeg så Noll tolerans, den var ikke like bra som Livvaktene og Den tredje bølgen, men om dere liker en av de to sist nevnte må jo den 1 filmen også sees. Veldig bra filmer synes jeg.

3 Aug 2003
7.223
0
0
42
så gattaca i kveld, en knallfilm med jude law, ethan hawke og uma thurman..anbefales på det sterkeste..

roffe

0
24 Apr 2003
25.146
0
0
www.invelos.com
Whoracle skrev:
så gattaca i kveld, en knallfilm med jude law, ethan hawke og uma thurman..anbefales på det sterkeste..
Ja, det er en svært undervurdert film etter min mening. :D Selv om den kan være en tanke lavmælt, så er det faktisk en meget god og tankevekkende handling.

dvdtom

0
23 Jun 2003
1.361
0
0
så once upon a time in Mexico og the day after tomorrow. Once upon... var slett ikke værst, og filmen har jo et meget bra ensemble av skuespillere. men Desperado er nok et hakk eller to bedre.

the day after tomorrow så jeg for andre gang siden torsdag 8) meget underholdende katastrofefilm med effekter i toppklasse, og meget bra lyd(DTS sporet).

Pogwaq

0
23 Okt 2003
13.811
0
0
www.barsk.org
The Running Man. Den var om mulig enda teitere enn første gangen jeg så den; Arnolds beste selvparodi? Dessuten er det en elektrisk operasanger der, og det er ikke alle filmer som kan skilte med så tøffe skurker.