Spoilers for Buffy sesong 1-5:
Kan egentlig ikke fordra verken Michelle Trachtenberg eller "Dawn", men hun er verst i begynnelsen. (dvs sesong 5.)
"Get out get out get out!!!" i høy skrikete stemme.. bleh!
Jeg likte heller ikke Glorificus. Den generelle Buffy-elskeren hater egentlig Adam, men jeg syns han var mye kjekkere enn Glory. Eneste jeg likte med Glory var den ene replikken:
"I fought a slayer? Oh *my* God. How unbelievably common. If I had friends, and they heard about this..."
Sesong 5 syns jeg var generelt kjedelig, men tok seg noe enormt opp de siste episodene. 5x17 - The body er en av de absolutt beste episodene i hele serien. Der må høre Joss' audio commentary. Scenen med Willow Tara i leiligheten er vanskelig å takle uten å starte å gråte. (Samme med siste episode når alle samles rundt der Buffy landet, og Willow starter å gråte.. da klikker det for meg.) Willow-Tara-forholdet er vel dét jeg liker mest i den sesongen; og hvordan Angel blir introdusert i episode 17. Buffy står ved graven, og vi ser bare 2 føtter som plutselig står på siden av henne, og vi vet, uten å ha sett ansiktet, hvem det er.
Men det at sesong 1-4 var bare humor, det er jeg ikke helt enig i. Halve sesong 2 var jo mørk som pokker. I "Innocence", når Buffy går hjem, legger seg i sengen og gråter.. da klarer jeg ikke å se på. Fra det øyeblikket og frem til Sarah Maclachlan's "Full of Grace" på slutten av sesongen.. så er Buffy på sitt høydepunkt i hele serien. Selv om det skulle vise seg å være 5 sesonger til, så visste jeg da jeg først så "Becoming II" at Buffy (og tv-serier generelt) ikke på noen som helst måte kunne toppe de siste 5 minuttene.
Gled deg til sesong 6. Er mye spennende der. "Once more with feeling" er vel et av høydepunktene tidlig i sesongen, og de 3 siste episodene er knallbra!