Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser)

dvdtom

0
23 Jun 2003
1.361
0
0
Så Return of the Jedi i går. så også litt av extramaterialet, og det var mye interessant stoff. Kurt Russel, Steven Spielberg, Revenge of the jedi osv 8)

jorojo

0
12 Des 2002
1.101
0
0
Så på House of Sand and Fog i går. Et knallsterkt drama med Jennifer Connelly og Ben Kingsley i suverene hovedroller. Filmen er underholdende og aldri kjedelig. DVD'en (sone 2) har nydelig bildekvalitet med suverent sortnivå.

John Roger

Pogwaq

0
23 Okt 2003
13.811
0
0
www.barsk.org
Jin-Roh: The Wolf Brigade

90014459.jpg

En slags krysning mellom Philip K. Dicks roman The Man in the High Castle og Rødhette (en av de mer brutale versjonene). Filmen handler om en relativt ny stat (Japan på femtitallet, etter at Tyskland vant andre verdenskrig) som sliter med daglig terrorisme og opptøyer. Hovedpersonen i filmen er et medlem av en spesialstyrke skapt for å bekjempe denne terrorismen, som blir forhørt og straffet etter at han ikke klarer å skyte en ung selvmordsbomber.

Relativt tung politikk, gode actionscener (dog ikke mange), flott atmosfære og musikk, og de lekreste uniformene noen gang vist på film (røde øyne!).

14 Feb 2003
10.513
0
36
Jeg så undrecover brother på lørdag og det var ok.
Mange referanser til hvit/sort slang og politikk.
Helt ok underholdning.

Så Bad boys 2 på søndag og den er veldig bra.
Man blir litt lei av sytingen til Marcus etter en stund og likene er litt usmakelig, men dog.
Lyd og bildekvalitet er helt perfekt.

Tiger

0
24 Sep 2003
39.996
0
0
sh_305152.jpg

Hadde ventet meg mer av denne filmen, så jeg ble skuffet. Gir den en 3-er.

30 Apr 2003
1.208
0
0
45
Sett i dag: Big Fish (2003)
Regi: Tim Burton
Med: Ewan McGregor, Billy Crudup, Albert Finney m.m.
Genre: Drama / Fantasi

Stilistisk vakkert far-og-sønn-drama pakket inn i en eventyrliknende fortelling om en mann hvis utrolige historier (og tilsynelatende manglende grep om realiteten) har latt sønnen melde seg mer eller mindre ut fra familien, bare for å få sjansen til gjenforening på De Siste Dager. Gode skuespillerprestasjoner, nydelig bilde (liker Burtons sans for sceneoppbygging) der det males med brede pensler både i fortellerkunst og filming. Savner litt mer inngående presentasjon av et par av figurene, men ellers temmelig bra gjennomført, og helt klart et steg opp for Burton etter Planet of the Apes.

Min bedømmelse: 8/10.

4 Jun 2003
3.211
0
0
47
www.healthyboy.no
"Love Liza". Drama med Phillip Seymore Hoffman. Veldig nedpå, veldig indie. Dersom du likte "the Station Agent" er det ikke helt umulig at denne faller i smak. Småsært om sorg, bensinsniffing og rc-entusiaster. Ganske deprimerende, men glimter til med litt svart humor innimellom. Hoffman er som vanlig knallbra. Fin film, og fin musikk av Jim O'Rourke.

4 Jun 2003
3.211
0
0
47
www.healthyboy.no
Og igår så jeg eternal sunshine of the spotless mind. Veldig bra film fra Kaufman igjen. Synes han har en oppadgående formkurve. Før var manusene hans litt vel kyniske og sære, men med "adaptation" og spesielt "sunshine" klarer han å holde balansen hele veien i mål. Heia Kaufman! Michel Gondry er jo også en dyktig fyr. Koselig, smågenialt og snålt. :D

Pogwaq

0
23 Okt 2003
13.811
0
0
www.barsk.org
Ferdig med femte sesong av Bøffi. Veldig annerledes enn de fire første, vil jeg påstå. Det er mye mer kontinuitet i handlingen, mindre rom for frittstående episoder, og den generelle atmosfæren er mye tyngre (i motsetning til sesong 1 og 4, som er mer rene komedier). Sesongen bærer også preg av at den var den siste planlagte; mange tråder som nøstes opp. Om jeg likte den? Joda. Skurken var ærlig talt ikke videre interessant, og Dawn var enda mer irriterende enn forventet, men hey! det er Bøffi. :wink:

2 Feb 2004
2.938
1
38
40
www.angel.fenre.org
Spoilers for Buffy sesong 1-5:

Kan egentlig ikke fordra verken Michelle Trachtenberg eller "Dawn", men hun er verst i begynnelsen. (dvs sesong 5.)
"Get out get out get out!!!" i høy skrikete stemme.. bleh!

Jeg likte heller ikke Glorificus. Den generelle Buffy-elskeren hater egentlig Adam, men jeg syns han var mye kjekkere enn Glory. Eneste jeg likte med Glory var den ene replikken:
"I fought a slayer? Oh *my* God. How unbelievably common. If I had friends, and they heard about this..."

Sesong 5 syns jeg var generelt kjedelig, men tok seg noe enormt opp de siste episodene. 5x17 - The body er en av de absolutt beste episodene i hele serien. Der må høre Joss' audio commentary. Scenen med Willow Tara i leiligheten er vanskelig å takle uten å starte å gråte. (Samme med siste episode når alle samles rundt der Buffy landet, og Willow starter å gråte.. da klikker det for meg.) Willow-Tara-forholdet er vel dét jeg liker mest i den sesongen; og hvordan Angel blir introdusert i episode 17. Buffy står ved graven, og vi ser bare 2 føtter som plutselig står på siden av henne, og vi vet, uten å ha sett ansiktet, hvem det er.

Men det at sesong 1-4 var bare humor, det er jeg ikke helt enig i. Halve sesong 2 var jo mørk som pokker. I "Innocence", når Buffy går hjem, legger seg i sengen og gråter.. da klarer jeg ikke å se på. Fra det øyeblikket og frem til Sarah Maclachlan's "Full of Grace" på slutten av sesongen.. så er Buffy på sitt høydepunkt i hele serien. Selv om det skulle vise seg å være 5 sesonger til, så visste jeg da jeg først så "Becoming II" at Buffy (og tv-serier generelt) ikke på noen som helst måte kunne toppe de siste 5 minuttene.

Gled deg til sesong 6. Er mye spennende der. "Once more with feeling" er vel et av høydepunktene tidlig i sesongen, og de 3 siste episodene er knallbra!
:)

Pogwaq

0
23 Okt 2003
13.811
0
0
www.barsk.org
Ikke 1-4, men 1 og 4. :wink: 2 og 3 er langt mer drama. Sett "Once More With Feeling" allerede. Blandede følelser angående den...utrolig stilig gjennomført, men jeg likte ganske enkelt ikke musikken. For påppråkk til at jeg orker det særlig lenge. :?

atle99

0
21 Mai 2004
2.578
0
36
Jeg så the day after tomorow... Grei film men innfridde ikke forventningene... Generelt bra effekter men ulvene syntes jeg var en fiasko... det blir nok ikke mer en terning 3....

nepse

0
16 Jun 2004
229
0
16
Så The Day After Tomorrow.

Mange kule spesialeffekter, men historien kunne kanskje vært litt bedre. Alt i alt en ganske så bra film, med veldig bra bildekvalitet og lyd.

jane

0
4 Des 2003
3.496
0
0
www.veiset.net
antiloop skrev:
Ganske rå i blant! men anbefales..
Neste film som ligger i løypa er Blue Velvet (når vi snakker om råskap). Faktisk den 3. DVD-en jeg har kjøpt av BV. :?
Får håpe den tekniske kvaliten på denne utgaven er bedre enn de to andre jeg har.

7 Apr 2004
2.885
1
0
www.ildernett.net
I går så jeg Bare Bea sammen med noen venninner siden de gjerne ville se den igjen...
Men ellers i uka som var så har jeg sett: Gåten Jason Bourne, Alien vs. Predator, Walking Tall, Uno og Luther..
+ Shrek 2 sammen med noen venner selv om denne er blitt sett en del ganger før

:D :D vært en fin filmuke!