Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser)

sirant

0
24 Jan 2010
6.992
31
48
Doctor Sleep - Directors cut

Navn:      maxresdefault.jpg Visninger: 0 Størrelse: 73.4 Kb

Blu-ray/atmos

Oppfølgeren til Shining, med Danny Torrance som voksen. Kan jo ta det åpenbare først, denne filmen når jo ikke originalen til knea en gang. Når det er sagt så var det veldig bra, veldig lenge - langt bedre enn jeg hadde trodd. Det var spennende og en nerve helt til de var tilbake på Overlook, syns jeg. Vi så directors cut som er en halvtime lenger, tror nok kanskje kino versjonen hadde vært bedre - etter hva jeg forstår er endel av scenene fra hotellet trimmet vekk der. For all del, var ikke dårlig der heller men syns filmen tapte seg litt på slutten.

Men avslutningen på hotellet - er det ikke slik den originale Shining boka slutter? Har ikke lest den på mange år, men er vel relativt likt trodde jeg - noe som skaper litt logiske brister for premissene til denne filmen. Har ikke lest Doctor Sleep boka.

Uansett underholdene og bra. Syns lydmiksen var veldig bra, med effektivt bruk av alle kanaler.

Brukernavn1

Medlem
1 Okt 2021
9
0
1
Så en episode av "The Crown". Har sett det meste av alle sesongene.
Bunnsolid serie i alle ledd. Et must hvis man liker serier basert på historiske hendelser.

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Denne filmen på Paramount+ likte vi godt...

Sci-fi action om folk som blir gjenfødt og lever evig.
Screenshot_20211001-194601_1.png

Sist redigert:
  • Like
Reactions: vegardxf

sirant

0
24 Jan 2010
6.992
31
48
Mulholland Drive

MuhollandDrive_SE_Illu-1024x683.jpg

4K/Atmos up-mix

Endelig gjensyn av en av mine absolutt favoritt filmer. Fantastisk atmosfære og mystikk, som tåler uendelig mange visninger. Gøy å se den i oppgradert utgave. Begynte å titte litt på bonusinnholdet også, men ikke kommet i mål med det enda. Fulgte med ett fint hefte også.
Gjennomført utgivelse, som anbefales på det sterkeste.

Dette er en film man ikke stiller seg likegyldig til i hvertfall, og det er mye rom for tolkning :)

• Like
Reactions: Danke and vegardxf

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Igår så vi Ambulance også den i steelbook.

Dette er en Michael Bay film, om du har sett Transformers så vet du hva du kan forvente, minus Brautende roboter...

Bay har som stil at han fokuserer på store talende fargerike og lyssatte scener føre handling, han lar kameraet snakke og føle.

Som skapt for UHD 4k denne har også Dolby Vision.

Jeg og kona elsket det, underholdende og action drevet, Noen har sammenlignet den med Heat og Speed, to av mine favoritter. Det er nok litt mer Speed.

Handlingen er bedre enn i Transformers filmene, men du går ikke på en Bay film for handlingen det er den rå bildekvaliteten og den sykt gode kameraføringen du går for å se.

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Vi har sett Redbad på Dvd, en historisk løst basert Viking-film, veldig bra bilde og lyd, og meget bra filmet..

Om du liker serier som Last Kingdom så er denne filmen helt i samme sjanger..
Vi likte den.

Idag så jeg Dracula på 4k Blu-ray av Coppola.
En mye lengre versjon enn de jeg husker å ha sett på dvd eller projektor på film-klassen på skolen. Filmen har vel de fleste sett.

Var et hyggelig gjensyn. Selvom skuespillerne varierer litt.

11 Jan 2007
6.062
76
48
Så nightmare alley på lørdag. På bd..
Meget bra bilde, meget bra lyd og en ganske fiffig historie, kunne lett ha lagt enda mere kjøtt på beinet men 5’ er imo…

Søndag så jeg das boot igjen , extended directors cut…
Var bedre enn jeg hadde forventet og satt med et stort glis flere scener!
Favoritt hos meg…

• Like
Reactions: Danke
11 Jan 2007
6.062
76
48
så troll igår, flate som jeg kosa meg! Utrolig lyd og bilde og ikke minst effekter! Digga også etpar scener, både fra Hunderfossen og i kjelleren under slottet!

• Like
Reactions: Stian.V.H
20 Jun 2009
1.177
36
48
Troll er bra norsk film,lyden kunne vært bedre på den aller dypeste bassen,mer av den,ikke helt på DC filmene sitt nivå eller mot fks den første Venom filmen som er rå på bassbruk,men det kommer seg. :)

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Så Capone på Amazon Prime, har snust lenge på denne..
Capone er en ok dramatisk film om en mann med demens som følge av Syfilis i hjernen.

Men ikke vent dere noe mer enn dette, altså liten informasjon om livet til Al Capone, jeg forventet meg å få litt info om minner fra fortiden som er vanlig i slike filmer. Men dette er bare en slørete rørete historie der man ikke vet hva som hender, skjedde eller hva som er vrangforestillinger etc.

Jeg vet hvem film den minner om, Last Days som er løst basert på Kurt Cobain.

Last Days handler ingenting om Kurt, den er bare basert på enkelte ting i Kurts liv feks drugs, damekjole, Macaroni and cheese som er typisk amerikansk fattigmannskost.

Som er Capone også, feks Sigaren, familien, sykdommen.

Altså fri fantasi kunstnerisk film med kun detaljer som alle vet om personene som kjøtt på benet.
Og hva er bedre å lure folk til å se kunstneriske tunge filmer? Bare bruk en kjendis..,..

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Så Spiderman-No Way Home på 4k uhd bluray med Dolby Vision.

En av de bedre av disse synes jeg, mange superskurker i denne. Det er vel ikke å røpe for mye..

Bildekvalitet var meget bra, lyden var også bra. Hele familien ble underholdt.

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Vi så Nobody igår, jeg og kona ble underholdt, kul actionfilm med bra lyd og bilde i uhd 4k. Har også Dolby Vision irriterende at det ikke er merket.

Litt mye vold, samme regissør som John Wick filmene.

11 Jan 2007
6.062
76
48
Vi så Nobody igår, jeg og kona ble underholdt, kul actionfilm med bra lyd og bilde i uhd 4k. Har også Dolby Vision irriterende at det ikke er merket.

Litt mye vold, samme regissør som John Wick filmene.
Den er rå! Gørr koste meg, spesielt lyden !

• Like
Reactions: Danke

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Igår så vi ferdig Midway på 4k uhd bluray.

Vi likte denne filmen, en fly krigsfilm like kult filmet for meg som Topgun Maverick.

De brukte stup bomber i kampen om Midway, og det er spennende, er også spennende strategisk om etteretning.

Starten var litt støl, litt glansbildeaktig over replikkene, men når filmen og krigen setter igang så bedres både replikker og skuespill.

Kona likte også denne, og hun misliker som regel historiske krigsfilmer.

Sist redigert: