Se filmen først, så prøv deg på boka. Så får du se hva jeg mener. Også hiv deg på IT boka etter på. Den er tjukk som en murstein😉. Men konge. Pennywise er skummel i boka. Fytti grisen. Grøsset bra nedover ryggen når jeg leste den. Men kos deg med selve filmen av The shining. Filmen er til tider skummel. Og Jack Nicholson er en fanatisk skuespiller. Men bøker er bedre. Men sånn er det jo ofte. Veldig vanskelig og få filmen til og bli det samme. Men for mange er The Shining registrert av Stanley Kubrik den beste skrekkfilmen ever.
Siste boka jeg leste var, og kommer til å forbli Knut Hamsuns Svermere i 3 kl VGS. Jeg kommer aldri til å lese en bok igjen. Så skrev jeg bokanmeldelse av filmen også var filmen annerledes..
The Shining var heldigvis mye mindre ille enn fryktet, og den kunne vel forsåvidt bare bli uendelig bedre enn den jeg så igår.
Men den var alt for lang, og tidvis dørgende kjedelig, men noen creepy scener innimellom, spesielt når kid'en tok av gjorde den middels underholdende ihvertfall.
Men det mest irriterende med filmen var hu som spilte kona. Makan til traust kvinnelig hovedrolle skal man lete lenge etter. Og spesielt mot slutten når hu springer rundt å flakser med armene i en halvtime..
Sorry ass, men jeg greier ikke å bli imponert av Kubrick slik mange tydeligvis gjør, og når jeg ser gjennom resumeet så er det ingen filmer der jeg liker. Halve FMJ går an, og Eyes wide erindrer jeg var ok.
Edit: Så nettopp Doctor Sleep trailer på ny og DEN gleder jeg meg til.
Sist redigert: