Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser)

Danke

0
4 Aug 2007
12.465
256
83
Er The Avengers bra på Blu-ray? De filmene er noe av beste jeg har sett på en god del år. Til neste år kommer Tom Cruise med ny Top Gun film, har jeg hørt. Det sier jo litt. Top Gun er jo en 80-talls klassiker.
Top gun ny film spennende, var det ikke Transformer fyrens debut? Jeg digger solskinns actionene hans.

Og kona og kidden elsker det også, så det er enstemmig flertall.

AVENGERS er konge, på Blu-ray og Uhd.

Vi venter spent på ENDGAME!!!

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk

Danke

0
4 Aug 2007
12.465
256
83
Er The Avengers bra på Blu-ray? De filmene er noe av beste jeg har sett på en god del år. Til neste år kommer Tom Cruise med ny Top Gun film, har jeg hørt. Det sier jo litt. Top Gun er jo en 80-talls klassiker.
Ja de er kick ass, ENDGAME venter vi på.

9 Jun 2019
483
58
28
Jeg vet rett slett ikke om jeg er for gammel. Men på 90-tallet når jeg var 15-16 år var filmene så kule. Ingen rebot dritt. Ingen elendig Star Wars melking. Så derfor var de siste 2 Avengers helt konge. De forrige er også tildels bra. Det som var så bra med de 2 filmen, var overraskelser gang på gang. Også det at de hadde med Gurdians Of The Galaxy crewet med i filmene. “I’m sorry little one”. Det slo meg hardt. Også Black Windows vs Hackeye. Helt konge.

Danke

0
4 Aug 2007
12.465
256
83
Vi har prøvd å se Aquaman Tre kvelder nå. Lyden med Dolby er rå, og bildet heftig med fargesprakende effekter.

Men ikke så fornøyd med handlingen eller spennende.

Danke

0
4 Aug 2007
12.465
256
83
Vi ble ferdig med Aquaman ikveld.

Tok seg veldig opp i handlingen etter hvert.
Og lyd og bilde var meget bra.

Så godkjent, litt som Wonder woman eller Black Panther.

sirant

0
24 Jan 2010
6.992
31
48
enebrae (1982)

Navn:      te.jpg Visninger: 0 Størrelse: 676.0 Kb

blu-ray/dsu

Fortsetter reisen i Argento bokser og giallo filmenes verden. Likte denne meget godt, soundtracket og stemningen gjennom hele filmen var bra. Plottmessig føler jeg den var relativt like "Girl with the..." men det gjør absolutt ingenting. Engelsk lyd på denne, tror det er like greit. Kommer nok til å se denne flere ganger. Etter Proffondo Rosso er det nok denne jeg likte best i boksen sålangt. I følge internett var denne bannet for salg på dvd/vhs i UK frem til 1999.

An American writer in Rome is stalked by a serial killer bent on harassing him while killing all people associated with his work on his latest book.

• Like
Reactions: Danke

sirant

0
24 Jan 2010
6.992
31
48
Roma 2018

Navn:      roma.jpg Visninger: 0 Størrelse: 425.5 Kb

netflix/atmos

Omsider fått sett Alfonso Cuaron sin kritikerroste film, Roma. Kort fortalt handler dette om hushjelpen til en middelklasse familie i Mexico, i en bydel som heter Roma. Handlingen foregår på 70-tallet. Utrolig flott filmet, med mange lange tagninger. Sylskarpt bilde. Dette er "slow-cinema", så her må man gi filmen tiden og konsentrasjonen den krever, men det er langt fra kjedelig. Overraskende heftig lydspor, gjør seg absolutt i en kino. Anbefales!

Netflix-filmen Roma er et av tiårets mektigste filmverk, et både episk og intimt portrett av en families avhengighet av sin hushjelp. Men se den på kino, om du har sjansen.

21 Mar 2005
9.668
126
63
47
Da har jeg nettopp sett

224350_large.jpg

En flatklemt Nox bit dukker opp, først på jorda i neandertal tia, så på månen på slutten av nittitallet, før man sender et romskip til jupiter fordi Nox-biten på månen visstnok ringte til jupiter... eller no sånnt..

Romskipet blir styrt av en datamaskin som aldri gjør feil, frem til den gjør en feil, og da klikker den i vinkel og dreper hele gjengen..

Dette tror jeg må være det nærmeste man kommer å se maling tørke, uten faktisk å ha malt noe. Og jeg tror faktisk at hvis jeg fikk valget så ville jeg valgt malingen. Da hadde man i tillegg sluppet unna den grusomme og tidvis skrikende orkestermusikken som mer enn en gang fikk meg til å vurdere hente drillen å bore ut trommehinnene.

Jeg er usikker på om jeg hadde sett den før, må isåfall være 30++ år siden, men dette var helt umenneskelig tortur.

Hev den i kurven da Amazon hadde 3 for $50 eller no, og jeg ville se The Shining før jeg ser Sleep Doctor, (har aldri sett Shining heller), men nå frykter jeg at jeg atter en gang vil lengte mot malingen, siden den og er ku-brikk..

-10/10 på denne

9 Jun 2019
483
58
28
Uff. Les bøkene til King heller. Filmen har ingen varme hos karakterene i det hele tatt. Jack Torrance er ikke gal fra første øyeblikk som i filmen....

21 Mar 2005
9.668
126
63
47
Uff. Les bøkene til King heller. Filmen har ingen varme hos karakterene i det hele tatt. Jack Torrance er ikke gal fra første øyeblikk som i filmen....

spoil much ?!?

har de skrevet bok av the shining filmen ?

vet de har laget bøker av ringenes herre filmene, men trodde ikke de gjorde det med alle..

9 Jun 2019
483
58
28
Du tenker på The Shining fra 80-tallet, ikke sant? Hvis jeg ikke er helt ute og sykler... Boken, altså The Shining kom på 70-tallet. Ett par år før filmen.

Sist redigert:
9 Jun 2019
483
58
28
Nei, ingen spoil much etter min mening. Boken, og filmen er helt annerledes. Jeg vet at Doctor Sleep kommer på kino snart. Den boken har jeg ikke lest. Men mange mener at filmen fra 80-tallet av Kubrik er nokså like bra som boka. Altså The Shining. Men ikke jeg. Karakterene er helt annerledes i bøkene. Men det er jo ganske vanlig, da.

21 Mar 2005
9.668
126
63
47
Du tenker på The Shining fra 80-tallet, ikke sant? Hvis jeg ikke er helt ute og sykler... Boken, altså The Shining kom på 70-tallet. Ett par år før filmen.

Joda du har helt rett, bare jeg som ikke leser bøker, og regner det dermed alltid som at filmene er først og bøkene i andre rekke, selv om de somregel er laget i motsatt rekkefølge ;)

Starter Shining nu så får vi se...

9 Jun 2019
483
58
28
Se filmen først, så prøv deg på boka. Så får du se hva jeg mener. Også hiv deg på IT boka etter på. Den er tjukk som en murstein😉. Men konge. Pennywise er skummel i boka. Fytti grisen. Grøsset bra nedover ryggen når jeg leste den. Men kos deg med selve filmen av The shining. Filmen er til tider skummel. Og Jack Nicholson er en fanatisk skuespiller. Men bøker er bedre. Men sånn er det jo ofte. Veldig vanskelig og få filmen til og bli det samme. Men for mange er The Shining registrert av Stanley Kubrik den beste skrekkfilmen ever.

Sist redigert: