Blitt noen filmer i sommer... skulle nok ha skrevet litt om de fortløpende, hadde kanskje blitt litt mer utfyllende da
Atomic blonde (2017)
blu-ray/dsu
Artig film med Charlize Theron i hovedrollen, litt undercover spion action som utspiller seg på begge sider av muren i Berlin rett før dennes fall. Underholdende og bra soundtrack, blir nok neppe en fremtidig klassiker men etter hva jeg forstår kommer det flere filmer i serien etterhvert så har litt trua på dette.
An undercover MI6 agent is sent to Berlin during the Cold War to investigate the murder of a fellow agent and recover a missing list of double agents.
Wild At Heart (1990)
blu-ray/dsu
Jeg liker mange av Lynch sine filmer, og skikkelig Twin Peaks nerd så utrolig at jeg ikke har sett denne før. Må være pga Nicholas Cage... uansett, bra film og lett å skjønne at det er Lynch som styrer showet. Halve rollebesetningen fra Twin Peaks er med, så blir fort husvarm. Litt mer roadmovie dette, er nok en film jeg kommer til å se flere ganger. Er ikke nærheten av å utforde Blue Velvet eller Mulholland drive for å si det slik, men liker det jeg ser
Lula's psychopathic mother goes crazy at the thought of Lula being with Sailor, who just got free from jail. Ignoring Sailor's probation, they set out for California. However their mother hires a killer to hunt down Sailor. Unaware of this, the two enjoy their journey and themselves being together... until they witness a young woman dying after a car accident - a bad omen.
Captain marvel (2019)
Ingen overaskelser i Marvel universet, lett og grei superhelt underholdning. Lyden må skrues opp ett par ekstra knepp, men flotte effekter og bilder. Artig med alle 90 talls referansene, både i videosjappa og musikken.
Carol Danvers becomes one of the universe's most powerful heroes when Earth is caught in the middle of a galactic war between two alien races.
Profondo Rosso (1975)
blu-ray/dsu
Endelig fått sett denne, fantastisk film og soundtrack. Jeg så versjonen på drøye 2 timer, har nå i ettertid hørt at det er en kortere versjon som regnes som den beste - den skal spores opp på blu-ray asap. Anbefales uansett på det varmeste!
A jazz pianist and a wisecracking journalist are pulled into a complex web of mystery after the former witnesses the brutal murder of a psychic.
Suspiria (1977)
blu-ray/dsu
Ble litt skuffet over denne dessverre, fikk ikke helt taket på den. Mulig jeg ikke var i rette stemningen, tror jeg skal prøve den i igjen ved en senere anledning. Er jo en klassiker... Filmen ser i det minste bra ut.
An American newcomer to a prestigious German ballet academy comes to realize that the school is a front for something sinister amid a series of grisly murders.