Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser)

9 Aug 2004
155
0
0
I går ble det Knockaround guys. Dette må vel kalles en middelmådig film. Er ikke mer å si om den saken.

27 Jul 2003
16.250
0
36
52
holder på med star wars boksen. er ferdig med de to første, begynner på treeren(eller sekseren for nerdene) nå

dvdtom

0
23 Jun 2003
1.361
0
0
Så Star Wars; a new hope i går, og det var noe helt annet enn å se vhs-utgavene på en 29". fornøyd med både lyd og bilde. i morgen blir det å se the empire strikes back, og kanskje return of the jedi.

Endelig er de gode gamle Star Wars filmene på dvd 8)

2 Feb 2004
2.938
1
38
40
www.angel.fenre.org
Idag så jeg de siste 3 kapitlene av sesong 1 av Murder One.

Spoiler:

...

Helt utrolig. Alle minnene strømmet tilbake fra 9 år tilbake da jeg idag så Richard Cross bli trillet inn på rullestolen i rettsalen. Å se "fallet" hans som en av de mektigste personene i Los Angeles til å bli en syk, stakkarslig pasient er en påkjenning. En virkelig kraftig scene.

...

end spoiler

Murder One og NYPD Blue bærer (ihvertfall) én likhet med The Sopranos. De har alle den kunstverk-feelingen. Det er så mange scener som tar pusten fra meg; som kunne vært malerier. Bruk av lys, komposisjon og musikk skaper noen intense scener. Jeg føler meg helt femi når jeg blir lamslått av de følelsene et statisk bilde klarer å skape med den fantastiske piano-lyden i bakgrunnen.

Prec

0
23 Mai 2003
1.221
0
0
www.cripos.com
Idag ble det Star Wars IV
707020272336.14f.jpg

14 Feb 2003
10.513
0
36
Frink skrev:
Jeg så Panic Room, faktisk for første gang. Hadde ikke noen spesielle
forventninger til filmen, men den var en helt kurant film. Terningkast 4.

Filmingen er jo genial på denne, synd at David Fincher ikke skal ha regien på MI III likevel.

14 Feb 2003
10.513
0
36
Ble positivt overrasket over 50 first dates og Starsky & Hutch.

Eurotrip var også ok, samme med Bare Bea.

Below, school of rock, around the world in 80 days og Old school skuffet.

Frode

0
21 Nov 2003
671
0
16
40578r2se.jpg

Love Me If You Dare [2004]
Fransk romantikk, spennende kameraføring, bra skuespillere. Kan minne litt om Amélie, men mangler minst ett øye på terningen...

insideactors2003.jpg

Fikk forøvrig tak i en "For your consideration" EMMY-screener av Inside the Actors Studio på eBay. Denne har to episoder av det prisbelønte showet til James Lipton. Den ene er med seks av stemmeskuespillerne bak The Simpsons (Castallenata, Azaria, Kavner, Cartwright, Smith og Shearer). Meget morsomt show hvor skuespillerne intervjues om showet, og høydepunktet er selvsagt når Lipton snakker med karakterene i serien. Imponerende hvor lett de ulike skuespillerne skifter mellom stemmer. Alle die-hard Simpsons-fans anbefales å jakte på et eksemplar av denne på eBay. Den andre episoden på disken er forøvrig med Martin Scorsese, også et interessant show, men ikke like morsomt :)

9 Aug 2004
155
0
0
I går så jeg The Hunted (Tommy Lee Jones), en helt grei underholdningsfilm, men den når ikke helt opp til Jaget, noe ikke U.S. Marshalls gjorde heller.

I tillegg så jeg The Alamo, hvor Billy Bob Thornton spiller Davy Crockett, noe han forøvrig gjør veldig bra. En film det er verdt å ofre noen timer på.

4 Jun 2003
3.211
0
0
47
www.healthyboy.no
Så "alle presidentens menn" på nrk2 igår. Sett den et par ganger før, men klarte ikke la være å se den igjen. Klassisk film om journalistene som breaket Watergate skandalen. Bør sees, litt i samme gate som den like glimrende "the insider".

Så også "smala susie", ganske morsomt og småfikst, men dabbet av mot slutten, og ble litt for kynisk og gun-crazy for sitt eget gode. Mange fine anslag. Høydepunktet for min del var en mislykket visning av Pulp Fiction, artig scene som vistnok er selvopplevd av smala susies regissør.

14 Feb 2003
10.513
0
36
Thror skrev:
Igår så jeg along came polly, den var ganske morsom og søt.

Det gjorde jeg også.
Hvis man liker Ben Stiller liker man denne.
Jennifer Aniston er Rachel som vanlig.

Fin film å se sammen med dama.

2 Feb 2004
2.938
1
38
40
www.angel.fenre.org
Pogwaq skrev:
Godt på vei i fjerde sesong av Bøffi! Beer Bad var en festlig episode, må ha gått glipp av den når den gikk på TV.

Kjøpte hele serien når play.com solgte den for £30 pr sesong (£17 for sesong 1). Sesong 4 er den mest hatet sesongen av de fleste Buffy-fans (ihvertfall de jeg har snakket med, og det inntrykket jeg har fått fra diverse Buffy-fora.)

Jeg syns den hadde et par bra episoder (Pangs, Hush, This Year's girl/who are you? og de to siste episodene i sesongen.) Er ikke mange ukene siden jeg hadde en ny gjennomseing av hele serien, med ekstra-scener og audio commentary. Joss Whedon har uten tvil de beste kommentarene.

Hvis du liker Buffy, bør du også ta en titt på Firefly Mer info om serien på imdb.com. 14 episoder før Fox tok kvelertak på serien midt i sesongen. Sjekk kommentarene på IMDB.com jeg tror ikke du vil finne en eneste negativ anmeldelse av serien.

-----

Her går det i Sopranos. Jeg er nå kommet (tilbake til) sesong 4. "Intervention"-scenen i episoden "the strong silent type" er helt enorm. Paul og Sil får meg alltid til å le :p

Pogwaq

0
23 Okt 2003
13.811
0
0
www.barsk.org
Har en kamerat som benyttet seg av tilbudet, har alle syv sesongene. Han kjøpte også nettopp Firefly, og vurderer anskaffelse av Angel. Når det gjelder serier handler jeg stort sett anime, men jeg tror jeg må kjøpe Millennium (av Chris Carter, med Lance Henriksen) så snart lommeboka tillater det.

geiri

0
29 Feb 2004
5.981
0
0
45
avforum.no
Så Bring it on Again.
:oops:
Stry for alldel unna denne floppen!
Største møkka oppfølgeren jeg har sett på lenge!

2 Feb 2004
2.938
1
38
40
www.angel.fenre.org
Jeg kommer nok til å handle inn Angel-sesongene før eller senere. 1x08 - I will remember you er grunn nok til å punge ut £37 for sesong 1. Angel var aldri på samme nivå som Buffy. (Mest pga characterne. Hvem kan slå Willow, Giles og Xander?) Men Angel var fremdeles temmelig bra, og veldig bra til visse tider. Akkurat som Buffy, så syns jeg Angel var litt gørr i begynnelsen, men tok seg veldig opp etterhvert.

Men det er andre ting som kommer først. Sesong 2 av Murder One, sesong 3 av NYPD Blue, Seinfeld og Little Britain.

For de av dere som aldri har hørt om Little Britain, så kan jeg bare sammenligne det med The fast show, og hvis dere ikke vet hva the fast show er, så tror jeg ikke at jeg har så lyst til å snakke med dere lengre :p

PeGG

0
12 Jun 2003
834
0
0
har bare sesong 1-4 av buffy, kjøpt i 2002 (de flotte uk releasene i sånn fin foldout tykk papp opplegg) må få kjøpt resten snart. angel er også verdt å kjøpe imho (charisma carpenter mm mmm m mm). gjelder også firefly.
og tilbake til topic, igår så jeg a new hope på dvd, bra som alltid med et bilde du aldri har sett maken til (til å være en gammel film) (uk release selvfølgelig)