Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser)

jorojo

0
12 Des 2002
1.101
0
0
Summerer opp den siste uka:
Torsdag: Shaun Of The Dead Kul film, men litt overhypet. Første gang samboeren har godtatt å se en splatter-film med meg.
Fredag: Never Been Kissed Grei klissefilm med Drew Barrymore.
Lørdag: Lost In Space Underholdende Sci-Fi. Ikke noe stor film, men det er stross alt Sci-Fi med veldig bra effekter og jeg digger Sci-Fi.
Lørdag: Friends & Family Litt morsom, men samtidig en merkelig film. Litt for 'homsete'. Virket litt som filmet teater. Har høy karakter på IMDB. Merkelig?
Søndag: Shrek 2 (På kino m/gratisbill.) Underholdende for store og små, men kanskje mest for de litt større.
Søndag: The Punisher (2004) Bra og spennende action.
Mandag: National Security Morsom action.
Tirsdag: 50 First Dates En litt anderledes romantisk komedie med Drew Barrymore og Adam Sandler. Meget morsom og god film med handling i idyllisk sydhavsmiljø.

John Roger

PeGG

0
12 Jun 2003
834
0
0
polkalizer skrev:
PeGG skrev:
skuffet over DTS tracket, lav dynamic range og det laveste volum jeg noengang har hørt. på min sony sa-wx900 måtte jeg ha fullt volum + full bass boost for å få noe effekt, sier litt.
Ikke for å være vanskelig, men hvorfor så du den ikke bare med DD, da? Det lydsporet er ihvertfall bra.

Magnolia synes jeg var bra, men jeg føler at den burde vært nøstet opp på en bedre måte for å få full uttelling hos meg. Mye fin musikk, gode skuespillere og bra dialog, men jeg føler at den er litt "tom". Mye stil, og gode takter, men regissøren virker litt usikker på hva han vil si.
SKAL ha dts ;)

30 Apr 2003
1.208
0
0
45
Sett i dag: Badlands (1973)
Regi: Terrence Malick
Med: Martin Sheen, Sissy Spacek
Genre: Drama / Road Movie

De som har sett, og likte The Thin Red Line, og da spesielt personskildringene, er Badlands en god kikk inn i psyken på skjebner som ikke vil passe inn i konformiteten i samfunnet, og som gir utløp på den mest ekstreme måten.

En ganske annerledes voldsorgie enn f.eks Natural Born Killers, og også mindre spekulativ - Malick bruker landskap og stemninger som effektfulle virkemidler istedet for mental ustabilitet (selv om dette absolutt er tilfelle hos Sheens rollefigur Kit) og in-your-face avretting.

En severdig opplevelse. Min bedømmelse: 7/10.

28 Jun 2003
24.452
0
0
Vel, jeg har fått nok gys de sidste 3 dager ! Vi har set Blair Witch Project 2 ganger, Dracula og Texas Chainsaw ! Dracula filmen så vi igår kveld, dette en Superbit version, meget god film med god lyd. Igår så jeg Vertical Limit alene, denne klarer jeg og se et par ganger til også. Næste film er Runaway Jury....

30 Apr 2003
1.208
0
0
45
Sett i går: Shaun Of The Dead (2004)
Regi: Edgar Wright
Med: Simon Pegg, Kate Ashfield m.m.
Genre: RomCom / Zombie

Aaaaah! Liker du Zombiefilmer og/eller britisk humor (ikke av typen Mr. Bean, men av den tørrere typen) MÅ du se denne. Kommer nok til å eksplodere på DVD-markedet. :D

Min bedømmelse: 9/10.

Frode

0
21 Nov 2003
671
0
16
Jeg fortsetter ufortrødent nedover i min klassiker-bunke...

Onsdag:

sabrina2_s.jpg

Sabrina [1954] - Audrey Hepburns andre store Hollywoodrolle (etter Roman Holiday) mot selveste Bogart og William Holden. Riktig så hyggelig "romantisk komedie".

Torsdag:

0537042s.jpg

It's a Wonderful Life [1947] - filmen "alle" amerikanere ser i jula, på 11.plass på "AFI's 100 YEARS...100 MOVIES"-liste. Noe dårlig bildekvalitet, men en feel-good-film av dette kaliberet overskygger noen støvkorn og riper på filmen.

runar

0
24 Jul 2003
2.533
0
0
Jeg holder på med Napoleon. Har nå sett 4 av 6 timer. Et artig historisk drama.

3 Aug 2003
7.223
0
0
42
så akkurat: 30 miles to graceland, den er dritrå..
Skikkelig lyst å se Shaun Of The Dead nå, noen som kan lånen bort? :D

stix

0
24 Sep 2003
641
0
16
Så Pitch Black. En artig film selv om det er noe der som blir for "dumt". Og det er vel ikke akkurat flust av gode kommentarer.

2 Apr 2003
821
0
0
Kill Bill Vol 2, kjøpt i butikk i Bangladesh for 100 Taka... ~10 NOK. Tror det må være en 1:1 kopi av Sone2/3 NTSC utgaven.

Litt skuffet over filmen...

9 Aug 2004
155
0
0
I går så jeg Peter Pan(den filmatiserte utgaven), litt morsom, men filmen kunne vært 15 minutter kortere. Passer nok bedre for små barn, da er den sikkert skummel også.

Jasse

0
22 Jun 2004
297
0
0
I går kveld var det Ruyhei Kitamura sin SKY HIGH. Middelmådig men grei underholdning. Ikke så galen som frykta.

Frode

0
21 Nov 2003
671
0
16
I helgen ble det:

alongcamepollyws_s.jpg

Along Came Polly [2004]
Over gjennomsnittet romantisk komedie. Høydepunktet: Hank Azaria som "scubainstructor" med aksent.

8205646s.jpg

The Sting [1973]
Svindlerfilm med bøttevis av sjarm. Vant da også 7 Oscars, er på IMDBs Topp 100 og har Paul Newman og Robert Redford i hovdrollene. Anbefales sterkt.