Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser)

4 Jun 2003
3.211
0
0
48
www.healthyboy.no
Synes egentlig det er meningsløst å lese hva folk skal se. Det som hadde vært kult var om folk så filmene, og så sa hva de synes om filmkvelden.

Altså; minianmeldelser når dere har sett filmen. Mao. Istedenfor "Ikveld blir det Chronicles of riddick, skål!" blir det "Igår så jeg Chronicles of Riddick, bare tull og rot, men passe underholdende, Bønna ble dritings og måtte gå hjem".

2 Feb 2004
2.938
1
38
40
www.angel.fenre.org
Igår så jeg Pine Barrens med Steve Buscemis audio commentary, The telltale mozzarell med Michael Imperiolis audio commentary og Amour Fou med David Chases audio commentary. Alle var veldig innsiktsfulle og underholdende, men det er jo uten tvil "creator" av serier som står for de beste audio commentaryene. Det hører jeg spesielt når jeg ser Firefly og Buffy. Jane Espenson er vel den nest beste audio commentaryen i de seriene, men ingen slår Joss Whedon. Samme med The Sopranos. Michael Imperioli og Steve Buscemi sa veldig mye smart de og, men David Chase har et mye bredere blikk enn bare den ene episoden, siden han er involvert i alle og har et nærere og mer intimt forhold til serien.

(Dette er altså sesong 3 av The Sopranos, hvis det ikke var innlysende.)

roffe

0
24 Apr 2003
25.146
0
0
www.invelos.com
Open Range med Kevin Costner og Robert Duvall hos en kamerat i går. Hva skal man si? Godt filmet og gode skuespillere, men makan til forutsigbar A4-story av en Western skal man lete lenge etter. Ser den garantert ikke igjen.

På plussiden: Skuddlyden i det obligatoriske oppgjøret var helt klart over gjennomsnittet. Her var det trøkk og smell og tydelige forskjeller mellom rifler, revolvere og hagler. Bedre enn de alt for vanlige kruttlappistollydene.

10 Feb 2004
8.928
0
0
43
I går så jeg :

3D kortfilm: The Cathedral

3D langfilm: Terkel i Knibe. Genial og morsom film. Dansk.

17 Sep 2003
1.907
0
0
44
www.retusjering.com
roffe skrev:
Open Range med Kevin Costner og Robert Duvall hos en kamerat i går. Hva skal man si? Godt filmet og gode skuespillere, men makan til forutsigbar A4-story av en Western skal man lete lenge etter. Ser den garantert ikke igjen.

På plussiden: Skuddlyden i det obligatoriske oppgjøret var helt klart over gjennomsnittet. Her var det trøkk og smell og tydelige forskjeller mellom rifler, revolvere og hagler. Bedre enn de alt for vanlige kruttlappistollydene.

Denne filmen så jeg sammen med en kompis. Vi var begge enige at skuespillet ikke var helt på topp...mye dumme kommentarer, tynn story, lite action. 10 minutter med skyting siste 10 minutter av en 2 timers filmer for dårlig. Handlingen er jo også temmelig tynn mener nå jeg. Og temmelig forutsigbar. Synd å kaste egentlig gode skuespillerer i et dårlig manus med dårlig dialog.

9 Aug 2004
155
0
0
I går så jeg Ladykillers med Tom Hanks. Det var en skikkelig drittfilm, noen få morsomme sekvenser, men ellers helt bånn. Totalt bortkastet tid.

Tiger

0
24 Sep 2003
39.996
0
0
Så denne i går kveld:
156280m.jpg

Gir den:
5.jpg
på grunn av original story.

Frink

0
15 Nov 2003
581
0
0
Jeg så Panic Room, faktisk for første gang. Hadde ikke noen spesielle
forventninger til filmen, men den var en helt kurant film. Terningkast 4.

Zulu

0
2 Jan 2003
2.681
0
0
I går så jeg House of Sand and Fog m. Jennifer Connelly og Ben Kingsley.
En helt grei dramafilm. Terningkast 4

106699.jpg

Frode

0
21 Nov 2003
671
0
16
88511m.jpg

Igår ble det Mr. Smith Goes To Washington

Meget bra klassiker med en ung James Stewart i hovedrollen som den naive speiderlederen som blir utnevnt til senator og må sloss mot korrupsjon og mektige moguler.

Terningkast fem.

PeGG

0
12 Jun 2003
834
0
0
nettopp ferdig med Pirates Of The Caribbean. skuffet over DTS tracket, lav dynamic range og det laveste volum jeg noengang har hørt. på min sony sa-wx900 måtte jeg ha fullt volum + full bass boost for å få noe effekt, sier litt. filmen er bra som alltid, utrolig flott og morsom film, johnny depp er genial i den rollen.

roffe

0
24 Apr 2003
25.146
0
0
www.invelos.com
Fullførte akkurat Magnolia. Det er en film med så mye detaljer at man studere seg gal uten å finne ut hva filmen egentlig betyr. Og jeg tror egentlig ikke den er ment å bety så mye. Den forteller historier som fletter seg inn i hverandre og som virker rare uten å være uvirkelige. Hvis det er en moral i filmen, så må det være at rare ting skjer, og det er ikke så mye vi kan gjøre med det. Vi må bare gjøre det beste ut av situasjonen.

Denne filmen er nok ikke for alle. Det er på mange måter en kunstfilm med tildels absurde undertoner. Det som etter min mening gjør filmen severdig er at den handler om mennesker i vanskelige situasjoner og hvordan de reagerer og oppfører seg i disse situasjonene.

Personlig synes jeg den er svært interessant og regner med at jeg kommer til å se den igjen. Den har så mange detaljer at jeg behøver mange visninger for å komme helt til bunns i den, og kanskje jeg aldri gjør det... ;)

Pogwaq

0
23 Okt 2003
13.811
0
0
www.barsk.org
Magnolia er en knallfilm. Den har handling nok til at man holder seg interessert, men er samtidig 'normal' nok til at den fungerer som fin underholdning. Flott musikk og.

4 Jun 2003
3.211
0
0
48
www.healthyboy.no
PeGG skrev:
skuffet over DTS tracket, lav dynamic range og det laveste volum jeg noengang har hørt. på min sony sa-wx900 måtte jeg ha fullt volum + full bass boost for å få noe effekt, sier litt.
Ikke for å være vanskelig, men hvorfor så du den ikke bare med DD, da? Det lydsporet er ihvertfall bra.

Magnolia synes jeg var bra, men jeg føler at den burde vært nøstet opp på en bedre måte for å få full uttelling hos meg. Mye fin musikk, gode skuespillere og bra dialog, men jeg føler at den er litt "tom". Mye stil, og gode takter, men regissøren virker litt usikker på hva han vil si.