sleepy4u skrev:når dere kutter hull i finer'n (der hullet for element er)
så er det best og bruke et stemmjern som er skarp !! stemmjernet skal bite i negelen som di sier..
det du gjør er å starte der du er sikker på er hull. og kutt i "sirkel" helt til enden av hullet. da holder du stemmjernet ca 60 grader og litt inn mot hullet
jobb deg sakte gjennom hele hullet la stemmjernet skrape i selve hullet av mdf/spon (kryssfiner er ikke lett)
viss dere forsto hva jeg skreiv og gjør dett burde dere på en perfekt kant uten sprekker
R&R skrev:Vil bare skyte inn et lite tips. Mulig noen har nevnt det tidligere, men har ikke leste hele tråden. De første høyttalerene jeg var med på å finere ble ikke grunnet først. Med lys finer, kunne en skimte fargeforskjeller. Når jeg nå skulle finere noen små stativht. valgte jeg å grunne først. Men utålmodig som jeg var, så lot jeg ikke heftgrunnen tørke lenge nok. Den var støvtørr og vel så det, men hadde ikke fått stå så lenge som det sto på boksen. Det som skjedde da, var at kontaktlimen reagerte med heftgrunnen og slapp enkelte steder:-(. Heldigvis er kabinettene så små, at det synes ikke så veldig.
Razortec skrev:Vel...fargeforskjell tror jeg ikke det er mulig å få, såfremt fineren ligger helt inntil uten luftlommer, hvis du ikke har en veeeeldig tynn finer da. Jeg la 0.6mm bjørk på mine, fargen på kassene var alt fra svart til hvit, men ikke noe fargeforskjell å se.
HoJ skrev:DIY-høyttalere.. bilder R&R.. bilder!!
R&R skrev:Vi la også 0.6 mm bjørk. Sparkelen vi brukte var nesten hvit, så jo.. vi ser fargeforskjell!!
mardil skrev:Hei folkens!
Lette etter bladfinèr til mine Bel 2.0 som er under bygging. Ble da henvist til Oslo Finèrfabrikk. Jeg spurte hva de anbefalte meg å bruke i min situasjon, jeg ble da anbefalt å bruke decoflex. Det er visst finèr limt på papir.....
Har aldri hørt om det før.....Noen som har erfaring på dette området?
Coaslip skrev:Ingen oppdateringer her ? Er det noen som vet om noen som sender , evt hvor man kan få tak i finer i Stavanger området ? Skal bygge stereobenk nå , det ser jo så ufattelig mye finere ut med finer enn lakkert furu (hobbyplater)..
Er svært takknemlig for svar..