HoJ sitt anlegg- 2019 Ennå mer nytt!

KentOve

Medlem
7 Nov 2007
11.698
0
0
Alt Talk faktisk :shock:

Skal bli moro å følge med hvertfall.

For noen uker siden var jeg i Oslo å hørtepå litt forskjellige høyttaler, da kom jeg over Quad ESL-2905.

Mener jeg diskuterte Quad med deg for en tid tilbake.

Det var ikke helt min stil, men jeg hadde en hyggelig stund for meg selv med det nyeste albumet fra Katie Melua. Utrolig behagelig å deilige lydbildet den høyttaleren leverte :)

HoJ

Medlem
14 Nov 2005
18.135
9
38
46
Stavanger
Jo det kan nok hjelpe, men her tenkte jeg å "bruke det jeg har" da blir det disse med t-amp'n.

Noen andre som har hørt disse elementene? Jeg tror at det ikke er så unormalt med delefilter el.l. i dem for å dempe toppen.

BGuarden

Medlem
25 Feb 2006
22.766
1
0
48
Scrooge skrev:
Så bra! :)
Når man først får en sub (eller to) skikkelig integrert i et stereo-oppsett, spiller man sjelden eller aldri uten!
Det er noe eget ved å få med seg frekvenser man ellers har savnet i musikksammenheng, når man opplever hvordan det egentlig kan låte...
Enig!!
Kunne sikkert klart meg fint uten sub hos meg, men ville da ha savnet det lille i "kjellern".

Antonx

Medlem
15 Apr 2006
5.092
0
0
52
Jeg har i allefall skrevet noe om lillebroren(?). De har vel omtrent samme spillestil. Ellers x2 om at vi har forskjellige meninger om ideallyden...

BGuarden

Medlem
25 Feb 2006
22.766
1
0
48
Ja, kan bli spennende å se hva du velger... Må vel muligens over 20K for å finne en effekt som er bedre enn Talk'en..

Som du sier: blir vanskelig å selge siden det er ukjent... Men burde ikke være pga det den leverer! På nøytrale ht'er som feks. Dynaudio, Audio physics og Vienna Acoustics burde den nesten være ett opplagt valg:)

HoJ

Medlem
14 Nov 2005
18.135
9
38
46
Stavanger
Et lite bilde jeg satt sammen i dag.

hifi_alle800x500.jpg

HoJ

Medlem
14 Nov 2005
18.135
9
38
46
Stavanger
Sitter å hører på Slettahjell sin Silver - fy det er mye som jeg ikke før har hørt - rett og slett kjekt med sub, når en føler den bare er tilstede. Xtz'n jeg hadde før var grei i lyden den også, men det med at en kan stille frekvensen så dypt som en kan på Rel'n er et must på mine Magnepaner.

HoJ

Medlem
14 Nov 2005
18.135
9
38
46
Stavanger
Nok en gang.. Takker så masse dere, jo disse er ikke så vanlige, men hvis en får lov, eller bor alene, disse krever litt plass for å si det sånn, så burde dere hvertfall høre på magnepan når dere kjøper høyttalere neste gang.

Makan til lyd.. Min gammle drømm om Viennna Acoustics Beethoven Concert Grand, har falt i grus - for å si det enkelt :-D

HoJ

Medlem
14 Nov 2005
18.135
9
38
46
Stavanger
BGuarden skrev:
Ja, kan bli spennende å se hva du velger... Må vel muligens over 20K for å finne en effekt som er bedre enn Talk'en..

Som du sier: blir vanskelig å selge siden det er ukjent... Men burde ikke være pga det den leverer! På nøytrale ht'er som feks. Dynaudio, Audio physics og Vienna Acoustics burde den nesten være ett opplagt valg:)

Enig.. Om noen minutter så kommer Dk Design VS1 Reference MkIII inn i rommet!

RuneW

Medlem
21 Jan 2005
20.600
20
38
Sarpsborg
HoJ skrev:
Har en snill kone, hun sa at jeg fikk lov til å oppgradere mitt hifi-anlegg ettehvert. Hun sa maks pris på høyttalere er 60k;)

Min kone og jeg kom plutselig på at hun fortsatt ikke har "tatt ut" pengene på BSU-kontoen sin. Med renters, rente skulle det vel være tett på 130.000. Snill som hun er fikk jeg lov til å kjøpe nye signalkabler for alt sammen. Noen som har noen forslag?

g-h

Medlem
11 Jun 2005
2.819
0
0
Angående Fostex'ene Helge,

Det finnes enkle notch filtre som tar den hardheten du snakker om. Det er 3 komponenter som koples i serie med +'en på elementet og er så enkelt å lage at hvem som helst kan lage de :)

hackpacker

Medlem
24 Feb 2006
1.041
0
0
46
Kimber er jo et hot tips..

Jeg kjøpte MiT signalkabel i løpemeter sammen med plugger og skrudde sammen selv. Syntes dette gav et meget godt resultat.

Ellers er det vel få som leverer mer "value for money" enn supra...

Er i hvertfall noen forslag