HoJ sitt anlegg- 2019 Ennå mer nytt!

ESH

0
11 Feb 2006
1.616
0
0
Vet ikke om de er å oppdrive i Norge, men hvis du får mulighet for en prøvelytt, så få med deg Audiodata Jolie. Koster rundt 30k her i Tyskland (er også tyske). Vanvittig fin høyttaler i mine øyne. Hørte den mot Audio Physics Scorpio, og den var minst like god. Eller kanskje noe snæcks fra Vienna Acoustics? Lykke til.

19 Des 2004
1.656
0
0
40
Cremonaen har en nydelig diskant, men synes den blir litt for slank i bassen til en god del musikk. Kan kanskje kompenseres med riktig forsterker. Til Eidsvåg og Bremnes er den bare HELT utrolig. Har ikke hørt dem formidle jazz.

24 Feb 2006
1.041
0
0
47
HoJ skrev:
Hva bør jeg satse på..?? Musikktype er Jazz, Eidsvåg, Bremnes osv..

Kommer ikke til å handle før om en stund, men planlegging er jo også gøy..;)

Ser du bor i Stavanger. Jeg ville tatt meg en tur til Maxwell HiFi og hørt på Opera. Fikk høre Kari Bremnes og Leonard Cohen. Fantastisk lyd, med klare detaljer.

HoJ

0
14 Nov 2005
18.135
9
38
47
Stavanger
Med Bremnes låter vell alt bra?

Jeg var innom, syntes det var mye bra der;)

Ellers så er jeg spent på hva de har å by meg på Resonans

25 Feb 2006
22.766
1
0
49
HoJ skrev:
Med Bremnes låter vell alt bra?

Jeg var innom, syntes det var mye bra der;)

Maxwell har en helt utrolig bra Sugden/Opera kombinasjon der!
Tror den ligger rundt ditt budsjett..
Hvis ikke er det bare å bytte ut Opera'en med Patos;-)

HoJ

0
14 Nov 2005
18.135
9
38
47
Stavanger
Hørte på noen Legacy høyttalere til ca. 30k?? sammens med Adcom forsterker.. låt ganske bra, men synes ikke forsterkeren er noe særlig å se på..

24 Feb 2006
1.041
0
0
47
HoJ skrev:

Er mye spennende på Resonans. Triangel på en god rørforsterker f.eks. Absolutt å anbefale å høre den kombinasjonen.

HoJ

0
14 Nov 2005
18.135
9
38
47
Stavanger
HoJ skrev:
Hørte på noen Legacy høyttalere til ca. 30k?? sammens med Adcom forsterker.. låt ganske bra, men synes ikke forsterkeren er noe særlig å se på..

Er det noen som har hørt om disse to produktene her, er ukjente for meg...

14 Mar 2005
2.732
0
0
Pm Audio

tipper disse er ganske gode jeg, har en annen modell fra samme merke og jeg må si jeg ser absolutt på denne som en veldig aktuell modell vis jeg skal oppgradere. (jeg har krix apex 3)

14 Jul 2005
8.078
0
0
34
HoJ skrev:
Er det noen som har hørt om disse to produktene her, er ukjente for meg...

Jeg har selv hørt Legacy sammen med Sugden. Det låt meget bra!
Dra ned til Maxwell å spør om du kan høre den komboen isdedenfor Legacy å Adcom

Edit:
Legger til ett bilde av oppsettet jeg fikk høre. Denne forsterkeren ser vel litt bedre ut?:-D

attachment.php

Vedlegg

• Maxwell-Sugden-KEF-LegacyVictoria-DSC3779.jpg
    Maxwell-Sugden-KEF-LegacyVictoria-DSC3779.jpg
    100,7 KB · Sett: 130

HoJ

0
14 Nov 2005
18.135
9
38
47
Stavanger
Det skal jeg, men det lignet ikke de høyttalerne som jeg så på??

Finnes det noe annet som er vært å lytte på??

14 Jul 2005
8.078
0
0
34
HoJ skrev:
Det skal jeg, men det lignet ikke de høyttalerne som jeg så på??
Nå vet ikke jeg hvilken moddel du hørte. Men på bildet er det Legacy Victoria paret (viser bare den ene høyttaleren) Som du ser så er den delt i to. Tror toppen koster 30k for paret, og bunnen (subene) 40k for paret. Litt usikker. Men kan skjekke det opp. Sugden elektronikken tror jeg lå på 30k. Så hvis du tar toppene og Sugden elektronikken havner du på 60k. Spiller knall bra!

HoJ skrev:
Finnes det noe annet som er vært å lytte på??
Om det gjør?
JA!:mrgreen:
Du kan jo når du er der låne ett øre til Patos. Nå har ikke han noen spesielt dyre Patos høyttalere stående. Men mulig du liker lyd signaturen, så kan du jo se på litt større moddeler:)
Over Maxwell er jo Resonans. De selger Triangel som jeg synes du bør høre på. Veldig flott høyttalere:)
Fins jo MYE mer:-D Men vet ikke helt hva jeg skal anbefale deg... Ta en tur til byn å hør på så mye du kan! Så finner du nok ut av hva du vil ha;-)

Edit: Toppene på Victoria ligger på 38k, mens subene ligger på 20k...

14 Okt 2003
714
0
0
Råtips: Parasound Halo-settet (tror billigste het A21 og P3) pris rett over 20000. Sikkert prutbart sett. Triangle-høyttalere til 20000, MIT-kabling og så er du langt på vei. Det er også en god slump igjen til CD-spiller når du finner tiden moden for å bytte.

15 Sep 2005
3.947
0
0
Jeg hørte på Sonus Faber CREMONA for noen uker siden. Elektronikken var Electrocompaniet og Abrahamsen. Jeg ble skuffet. På flere områder låt det dårligere enn mine B&W 703. For å ta det positive først. Bassen var fantastisk. Stram, kontrollert og det gikk kjellerdybt. Mellomtonen var brukbar, men min oppsett med 703 har bedre mellomtone. Synes dessuten det rulte av veldig tidlig i toppen og savnet oppløsning der. Skal alikevel ikke komme med noe konklusjon. Aner at elektronikken var mye av årsaken til inntrykket mitt.

Det finnes jo mange gode alternativer og jeg har ikke særlig erfaring med høyttalere i denne prisklassen. Utifra det du skriver som musikksmak ville jeg tro Martin Logan kan være et veldig godt alternativ. Her er det jo bare å ta seg en lytterunde.

Ratata

0
9 Mai 2006
3.002
0
0
HoJ - husk at om du skal investere 60k på anlegg så forventes det nok noe i gjengjeld hos madam'en. Og nei - en liten rosekvast duger ikke. Gavekort på velvære/pleie-senter, en bedre middag og personlig gave så begynner vi kanskje å nærme oss :razz:

Med ditt budsjett ville jeg tittet/hørt litt på denne kombo'en:

Triangle Celius Esw og Pathos Logo's

es_celius.jpg

logos.jpg

Har ikke hørt det selv men vet noenlunde hva Triangle står for og han på Norsk HifiCenter snakket lenge og varmt om denne komboen.

Norsk HifiCenter

OKKing

0
30 Okt 2005
1.820
0
0
58
Fantastisk kone!!!

Det første jeg ville gjort var å ringe / Eposte alle kjente leverandører som yter hjemmelån fra sin base. Jeg ville forklart problemet (problem?) og bedt om en pakkepris.
På denne måten får du et pakketilbud som normalt gir økonomiske fordeler. Videre ber du de "proffe" om å sette opp en match for deg, slik at du ikke behøver å bruke dyrebar tid på dette. De fleste seriøse leverandørene vil vite hva som er poitiv- og negativ match med hensyn til forsterker / høyttaler kombinasjon.
Deretter tester du de 4-5 beste kombinasjonene som er tilbudt og jeg tenker at du kommer i mål.
Korreksjon: Det aller første jeg ville ha gjort var å kjøpe roser til Damen!!!:razz: