HoJ sitt anlegg- 2019 Ennå mer nytt!

HoJ

0
14 Nov 2005
18.135
9
38
47
Stavanger
Opgradering fra det gammle, maks 60k.

Selv har jeg nad 319 forsterker, så jeg tenker at denne bør også byttes ut.
Så da kommer spørsmålet, hva bør jeg satse på til maks 60k?
Regner med å kunne kjøpe efektforsterker slik at jeg kan bi-ampe etterhvert, samt bytte ut cd-spiller. Men først, høytttaler samt forsterker.. (to-kanalers)

Hva bør jeg satse på..?? Musikktype er Jazz, Eidsvåg, Bremnes osv..

Kommer ikke til å handle før om en stund, men planlegging er jo også gøy..;)

Sist redigert:
24 Okt 2006
426
0
0
Jeg vet ikke helt jeg, - mulig jeg er gift med "søsteren".

Hun synes mine to monster fronter Infinity Kappa 9.2i er helt OK, og center høytalerene mine - to stykk Quad elektrostater er helt uvurderlige i stua ;-)

14 Okt 2003
714
0
0
Selv har jeg veldig sansen for Audiovector - tipper Signature til snaue 30000 er det beste kjøpet. Audio Physics har imponert meg hver gang også, ville i tillegg vurdert en av de tre store til Patos, koster 30, 40 og 50.
Utseendemessig er jo Triangle nydelige - med rett elektronikk tipper jeg de kan spille knall. De er ikke så ulike JMlab som jeg har, krevde endel matching for at jeg skulle bli fornøyd.

28 Okt 2006
1.216
0
0
X"n min sku på død og liv ha duk og blomster på høytalerne........
Men nå skal jeg ikke ødlegge tråden.Sorry for at jeg kødder litt.Poenget var jo høytalere og i den prisklassen er jeg grønn....

HoJ

0
14 Nov 2005
18.135
9
38
47
Stavanger
Vet ikke helt ennå.. har sett på System Audio SA2K Master, med Hegel H200.. Ikke min stil, synest det ble for hardt i toppen..

Lurte på rør til forforsterker, mens vanlig analog efekt?? vet ikke helt, det er derfor jeg spørr..

21 Jul 2006
530
0
0
Trodde du menta at du hadde budsjett på 60k, og det var kun til høytaler. Da har jeg misforstått den første innlegget ditt. For 60k får du mye snacks, særlig hvis man kjøper brukt. Eller må du ha nye varer?

e-h

0
21 Apr 2006
1.122
0
0
Det må da finnes veldig mye fint i den prisklassen du ser etter. En god del nytt og enda høyere klasse om du ser på bruktmarkedet. Jeg antar du ser etter fulltonehøyttalere?
Selv har jeg B&W og ville prøvd å hørt på 804S og om mulig 803D i din prisklasse. Noe som også passer mine ører (liker noe varm lyd) er Sonus Faber Cremona serien, men denne er vel i dyreste laget tenker jeg når det gjelder de gulvstående. Desverre har jeg ikke hørt så mye annet i denne prisklassen.

Som du selv sier så er jo planleggingen halve kosen. Ta deg lytteturer når du har god tid og kos deg med å høre på forskjellige oppsett. Bruk den tiden du trenger :smile:

Thlian

0
31 Aug 2004
5.317
0
0
HoJ skrev:
Har en snill kone, hun sa at jeg fikk lov til å oppgradere mitt hifi-anlegg ettehvert. Hun sa maks pris på høyttalere er 60k;)

Jeg blir helt rørt.... ;)

10 Feb 2004
8.928
0
0
43
Hei HoJ!

Litt mer info fra deg hadde vært artig.

Stereo eller hjemmekino?
Hvor stort rom har du?
Liker då å spille høyt?
Hva slags musikk hører du på?
Spesielle krav til design/finish?
Hva slags komponenter har du nå?

skorob

0
7 Sep 2003
22.682
0
36
Du må rett og slett ut å høre. for 60k får du så sinnsykt mye bra. Men alle er forskjellige. Jeg er utrolig fornøyd med B&W 703, men vil du ha en høyttaler du kan dra på litt med av og til, så er ikke 703 noe å satse på (den spiller rock med stor bravur, men mangler litt kjøtt nede i bassen, samt ikke den som spiller høyest).

En anna høyttaler som er utrolig "undervurdert" er Klipsch RF-5, den spiller helt villt godt med rett elektronikk. Denne har fått en arvtager i RF-63. Koster "kun" 17000kr, og da har du råd til en skikkelig god "rør" forsterker og da er jo Pathos New Classic One verdt en titt. CDspiller messig har jeg Arcam cd192T som referanse, og har til gode å høre en cdspiller som spiller spessielt bedre enn den til under 20000kr. Men jeg liker den litt tilbakelente lyden den har (Arcam cd36 er dog litt bedre).

Pathos'en koster vel 17000kr, men de har også en større modell: Pathos Logos, denne er iallefall knallgod på Triangle (står også at den er god på BW, ikke testet dette). Denne koster 32000kr hos Norsk Hi-Fi Center | Forside - importører av Triangle og Audio Valve . Pathos, AVI, Musical Fidelity, Dynaudio mm forhandlere (som har 1års bytterett på sine salg!!!).

jakv

0
10 Des 2004
24.682
1
38
57
Kristiansund
Hva med Hegel H200 - Hi-fi Center Kjeden
og JBL TL260 - Hi-fi Center Kjeden

Har en svoger som kjøpte dette for en ukes tid siden og han er storfornøyd. Han bruker (i påvente av en skikkelig CD spiller) en Pioneer dvd spiller, men mener at det vil bli virkelig bra når det kommer spiller i hus. Har ikke hørt anlegget hjemme hos kam, men var med da han hørte HT første gang (på en H/K 970 forsterker og en 970 CD spiller) og jeg ble frelst.

Regner du resten (av 60k) til en CD spiller og noen kabler skal du ha et kapabelt anlegg vil jeg tro :p

HoJ

0
14 Nov 2005
18.135
9
38
47
Stavanger
C. Alshus skrev:
Hei HoJ!

Litt mer info fra deg hadde vært artig.

Stereo eller hjemmekino?
Hvor stort rom har du?
Liker då å spille høyt?
Hva slags musikk hører du på?
Spesielle krav til design/finish?
Hva slags komponenter har du nå?

Her er det snakk om stereo.
Rommet er ca. 40kvm, men det er ca. 3,5 m i bredden (fra der høyttalerne kommer til å stå og frem til sofa)
Det blir nokk ikke noe fest volum...
Hører for det meste på jazz, men liker det meste, minus techno...
Bør være greie å se på..
Kommer til å beholde cd-spilleren (Rotel rcd 02) for en liten stund..
Har også en XTZ 12" sub, som jeg kommer til å bruke...

25 Feb 2006
22.766
1
0
49
Ta deg en runde på de forskjellige du kunne tenke deg til å kjøpe fra og prut litt..
Kjøper du for 60000 kan det godt være at de gir noe avslag, kabler med på kjøpet osv..

18 Nov 2005
8.035
33
48
54
Jeg ville sjekket ut Hegel H200 og Sonus Faber Cremona. Cremona finner du også brukt av og til! :grin:

22 Nov 2004
15.434
0
0
Jeg har hørt endel forskjellige høyttalere, og de jeg har nå er de jeg har likt best til dags dato. (Bortsett fra et par som kostet 75K)

Jeg vet ikke om du er ute etter stativ eller gulvstående, men jeg kan anbefale de gå lytte til Focal Electra 1007 eller 1027 Be. Jeg er utrolig fornøyd med mine. De spiller omtrent alt av musikk. Av og til lurer jeg om de har intelligens for det kan virke som om de "tilpasser" seg musikkstilen jeg spiller. Klassisk spilles stort og mektig, så kan en rolig sang med forsiktig vokal snike seg inn i øret, for så å gitarriff ut med så mye trøkk og dynamikk at du bare gliser der du sitter.

1007 spiller høyt uten å kny, de har en enorm diskant som spiller med et vell av detaljer, rom og luft. Jeg har til gode å høre en hard sibilant. Herlig mellomtone og i bunnen er det bass med skikkelig hifikvalitet som trykker 3 ganger mer enn du tror er mulig når du sitter og ser på dem og lurer på hva Focal har gjort for å få så mye bass ut av de relativt små kassene. De er helt konge, og jeg ville prøvd å få lyttet til et innspilt par var jeg deg.

Nevnte jeg at de er nydelige og har en utrolig finish og kvalitet?

HI-FI Huset AS :