Hjemme hos DevilEj. Pusler med nytt kinorom

pahf

0
7 Sep 2005
15.643
0
36
Er verdt å vente på vil jeg tro. Har på feelingen at dette er en kino som blir populær

14 Jul 2005
8.078
0
0
33
Når blir du egentlig ferdig da? Hehe. Er virkelig en av mine favoritt kinoer dette! Etter bildene jeg har sett til nå vertfall. For å ikke snakke om utstyrlisten:mrgreen:
Filmruller venter på å ta plass når du får lagt ut bilder på profilen din;-)

DevilEj

0
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.998
287
83
51
Viken
minhjemmekino.no
Må nok dessverre skylde litt på sommer og sol her. Ombyggingen startet etter påske og var nesten ferdig til sommeren. Den er fortsatt nesten ferdig......... :?

1 Jul 2006
161
0
0
jeg har vært så heldig at jeg har fått med meg to kvelder med demo i denne kinoen og må bare si at det er det råeste jeg både har hørt og sett. Rommet er skikkelig stilfult og lyden bare helt rå.. Er ganske fersk på området men allikevel.. wow.. Og stilen på hele rommet er knall..

DevilEj

0
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.998
287
83
51
Viken
minhjemmekino.no
peritass skrev:
jeg har vært så heldig at jeg har fått med meg to kvelder med demo i denne kinoen og må bare si at det er det råeste jeg både har hørt og sett. Rommet er skikkelig stilfult og lyden bare helt rå.. Er ganske fersk på området men allikevel.. wow.. Og stilen på hele rommet er knall..

Takker for hyggelige kommentarer Per Håvard. Bare gøy at du stikker innom. Får se om vi ikke får til å ta en runde hos deg også snart. Er visst ikke så lett å få det til å passe ;)

DevilEj

0
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.998
287
83
51
Viken
minhjemmekino.no
Knakk en diskant her om dagen, og Andrè på hifihuset mente det var effekttrinnet mitt som var problemet. Ikke kraftig nok.....
Dette trinnet er derfor nå solgt, og jakten starter på et nytt. Spørs om jeg ikke ender på Oberon 6.1, men Rotel RB1090 er også en sterk kandidat.
Vincent SP991 tror jeg blir litt for dyre dessverre.

skorob

0
7 Sep 2003
22.682
0
36
Parasound A21 er mitt tips, men det er "min" favoritt i klassen 15-30000kr også da :D. Med mindre du finner en pent brukt EC AW250 eller AW180 :). MA Oberon 6.1 har iallefall futt nok (som alt anna IcePower basert).

1090 blir kanskje litt for "gromsete" for din ellers pene oppsett :). (ikke det at den er dårlig da, langt ifra.).

18 Sep 2004
23.594
0
0
52
Det jeg selv har testet av Oberon, er at de ikke er spesielt "tilbakeholdne" i diskantområdet. På mine Mi3 Signature kunne det av og til bli litt for mye. Om dette da vil bli en god match til dine Focal er jeg litt usikker på. Men som alltid, test for å vite sikkert.

18 Sep 2003
6.675
0
0
40
Hvis du vil kunne du svippet innom her en dag til uka og plukke meg opp så tar vi med parasound forsterkeren min til deg og tester litt. Du hørte jo selv at lydsignaturen passet bra til electra, så gjenstår det å sjekke om den klarer å kontrollere 946 sine 2x10" basser. Veiledende pris på den jeg har er 14k.
Bare et forslag, så har du ihvertfall mulighet til å prøve før du kjøper :-D

DevilEj

0
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.998
287
83
51
Viken
minhjemmekino.no
Anfield skrev:
Det jeg selv har testet av Oberon, er at de ikke er spesielt "tilbakeholdne" i diskantområdet. På mine Mi3 Signature kunne det av og til bli litt for mye. Om dette da vil bli en god match til dine Focal er jeg litt usikker på. Men som alltid, test for å vite sikkert.

Det er dette jeg også er litt usikker på, men så bruker Tralltrall dem på sine Utopia med stort hell. Skjønt, han har jo endel bedre forforsterker da.
Har vurdert å kjøpe et par brukte. Det ser jo ikke ut til å være noe problem å selge dem videre hvertfall :)

DevilEj

0
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.998
287
83
51
Viken
minhjemmekino.no
Marantz skrev:
Hvis du vil kunne du svippet innom her en dag til uka og plukke meg opp så tar vi med parasound forsterkeren min til deg og tester litt. Du hørte jo selv at lydsignaturen passet bra til electra, så gjenstår det å sjekke om den klarer å kontrollere 946 sine 2x10" basser. Veiledende pris på den jeg har er 14k.
Bare et forslag, så har du ihvertfall mulighet til å prøve før du kjøper :-D

Høres veldig bra ut. Skal bare få oversikt over timeplanen for neste uke så kommer jeg tilbake til deg.

DevilEj

0
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.998
287
83
51
Viken
minhjemmekino.no
skorob skrev:
Parasound A21 er mitt tips, men det er "min" favoritt i klassen 15-30000kr også da :D. Med mindre du finner en pent brukt EC AW250 eller AW180 :). MA Oberon 6.1 har iallefall futt nok (som alt anna IcePower basert).

1090 blir kanskje litt for "gromsete" for din ellers pene oppsett :). (ikke det at den er dårlig da, langt ifra.).

A21 ville vært veldig aktuell om jeg kom over et eksemplar til en overkommelig pris, men det begrenser seg til rundt 15k i denne omgangen dessverre.

27 Jan 2006
9.982
0
0
50
Anfield skrev:

Det er riktig som Anfield sier, de er ikke "tilbakeholdne" i diskanten, men jeg elsker det på mine Helicon ihvertfall. Synes ikke det blir for skarpt, bare skikkelig deilig diskant du kan spille superhøyt uten at man blir lyttetrett.
Hvordan Oberon blir å funke på dine skal være usagt, det jeg kan si er at det funka fett på Profile:-D

27 Jan 2006
9.982
0
0
50
Heftig!!!!

Ikke nok med at du har kongekino, her disker du opp med ett vanvittig rått stereo-oppsett!

Jeg gir meg ende over:-D Respect man, Respect:mrgreen:

14 Jul 2005
8.078
0
0
33
Gratulere!
Du ligger nå som nr 2 på topp 3 listen inne på minhifi!
Det var litt av et stereo oppsett utenom den råe kinoen!

DevilEj

0
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.998
287
83
51
Viken
minhjemmekino.no
Vetteman skrev:
Heftig!!!!

Ikke nok med at du har kongekino, her disker du opp med ett vanvittig rått stere-oppsett!

Jeg gir meg ende over:-D Respect man, Respect:mrgreen:

Takker for det. Var hjemme fra jobben idag for å feire oppgraderingen. Satt hele dagen med forumet på laptopen og spilte alt jeg ville høre av cd og lp :)