Hjemme hos DevilEj. Pusler med nytt kinorom

tols1

0
2 Jan 2006
16.663
1
0
Inwall

Har sett at det faktisk er endel produsenter som lager inwall-løsning av kjente og ganske påkostede serier, bl.a. Dali med Helicon og Euphonia. At Electra-serien også er å få inwall visste jeg ikke. Og i Junaiten er jo utvalget veldig stort.
Men man bør jo føle seg sikker på at man velger riktig når man bygger såpass mye penger inn i veggen. Blir liksom litt mer permanent da, selv om man kan ombestemme seg med litt påfølgende arbeidsinnsats.

Morsomt å se at noen velger litt utradisjonelle løsninger.

18 Sep 2003
6.675
0
0
40
Smurfen skrev:
Hei Devil (J) :mrgreen:

Takk for sist !

Syntes det nye oppsettet ser meget bra ut, Du må legge ut bilder da så snart alt er klart da.. Det hadde vært kult å ha en demo kveld hos deg, men det må nesten bli etter ferien da, Kansje Marantz blir med også.

En demo hørtes ikke dumt ut i denne flotte kinoen :grin:

DevilEj

0
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.998
287
83
51
Viken
minhjemmekino.no
Satt å tittet litt rundt i kinoen min før i dag. Finishen mangler, noe som gir meg gnagende dårlig samvittighet. Skal holde en demo 15.7 for noen kompiser, så det er nok sparket jeg trenger for å tilføre de 2-3 timene som står igjen. Gleder meg til å kunne presentere en ferdig kinoopplevelse......

1 Jul 2006
161
0
0
Vil takk devilej for en knall bra demo igår. Må si du virkelig har fått deg ett knall bra rom der, og lyden var det heller lite å klage på. Er jo selv veldig amatør men etter opplevelser om dette får man lyst til å sette igang mere selv også...

DevilEj

0
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.998
287
83
51
Viken
minhjemmekino.no
He he. Lett å la seg rive med, og jeg snakker av erfaring ;) Det var en god ide du hadde angående garasjeprosjektet ditt. Vil utgjøre et supert kinorom. Var gøy at dere stakk innom en tur........

18 Sep 2003
2.311
0
0
Steike!! Denne kinoen var virkelig forseggjort. Her har du jobbet mye å hardt ser det ut til. Mange stilige løsninger.

Nå har du fortjent å slappe av å bare nyte filmer og musikk.

hilsen

PT

BJB

0
30 Sep 2005
101
0
0
Oppgradering!!

Hei..

Ingen tvil om at du oppgraderer rett vei!!
Dette ser meget fint ut, bra utstyrsliste får du også..
Stå på mann!!

PS! Skal du til Sandefjord så send en pm før du reiser. Kan vi ordne demo på vr4-jr.. BJB

10 Feb 2004
8.928
0
0
42
Flott kino, dette her.

Har du tatt en titt på bruktmarkedet på sentralen?

Det ligger noen Midgard 4.1 til 7000 kroner der nå.

Eller en strøken Thule 2x200watts effekt for 5800 kroner. Denne koste-r/t 18000 når den var ny og fikk god omtale i Audio.

18 Nov 2005
8.023
16
38
53
Veldig fin kino du har her DevilEj! :p Ser virkelig gjennomført og proff ut. Regner med lyd og bilde er upåklagelig med sånt kremutstyr. En demo av dette hadde absolutt vært kult å få med seg. Godt jobba! :grin:

Konrad

0
9 Jun 2003
9.266
0
0
48
devilej skrev:
Reiser straks på ferie, men om det passer for deg kunne vi fått til en kveld i August. Da burde SVS elementene væer på plass også

Det høres bra ut. Da har jeg fri også.

DevilEj

0
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.998
287
83
51
Viken
minhjemmekino.no
freddie skrev:
6 bakhøyttalere? Hvordan deler du signalene mellom disse?

De to ytterste på hver side er paralellkoblede surroundhøyttalere. Dette for å spre lydbildet og dobble membranflaten. Jeg synes det gir mindre hull i lydbildet bak, og mer sømløs overgang fra høyre til venstre side. Andrè på Hifi-huset foreslo at jeg burde teste det, og resultatet var overraskende mye bedre enn med bare 2 surrounder. De midteste er høyre/venstre surround back. Man blir også mindre avhengig av å sitte i sweet-spot for å få bre lyd.

Surroundhøyttalerene er i øyeblikket koblet på samme måte som man bi-wirer, men så for jeg får et nytt effekttrinn til frontene kan jeg bruke alle 7 kanalene fra Arcamen til surround og center.

DevilEj

0
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.998
287
83
51
Viken
minhjemmekino.no
homecinema skrev:
Veldig fin kino du har her DevilEj! :p Ser virkelig gjennomført og proff ut. Regner med lyd og bilde er upåklagelig med sånt kremutstyr. En demo av dette hadde absolutt vært kult å få med seg. Godt jobba! :grin:

Skal nok la seg gjøre. Smurfen og Marantz har også meldt sin interesse, så jeg tenkte å få til noe etter ferien