Hjemme hos DevilEj. Pusler med nytt kinorom

9 Jun 2004
5.404
12
38
49
Oslo
Har jo blitt flotte saker ut av hjemmekinoen din. Ser veldig bra ut.
Føler meg nesten skyldig i oppgraderings sykdommen som har kommer over deg. hehe.

Hvor mye penger har du å bruke på effektforsterker?

Gir MonsterPower 5100 signature noe forbedring på lyden eller bilde synes du?

DevilEj

0
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.998
287
83
51
Viken
minhjemmekino.no
tralltrall skrev:
Har jo blitt flotte saker ut av hjemmekinoen din. Ser veldig bra ut.
Føler meg nesten skyldig i oppgraderings sykdommen som har kommer over deg. hehe.

Hvor mye penger har du å bruke på effektforsterker?

Gir MonsterPower 5100 signature noe forbedring på lyden eller bilde synes du?

Penger.... Tja...... Det hele avhenger vel av hva jeg må opp i for å få en som er god nok. Håper å finne en brukt til rundt 10k i første omgang, men blir det en ny finnes det jo endel alternativer inntil 20k. Alternativer er Meridian 557 eller 559, Oberon 6.1, Rotel 1090, Vincent 991 eller 993, Parasound A21 etc.
Pga ferieplaner og oppgradering av CV-kinoen til min 13årige sønn tar jeg meg tid til å se hva som dukker opp iløpet av sommeren.

Når det gjelder 5100 har jeg ikke testet nok til å gi et godt svar. Tok den med når jeg bestilte ny elektronikk. Det er flere her inne som har hatt denne en stund og kan svare på dette bedre enn meg

7 Aug 2004
2.494
0
0
Veldig stilig kino, Devilej! Må være deilig å kunne sette seg ned og bare nyte film etter å ha jobbet så mye med kinoen...Særlig når du har det utsyret du har!

Synes og det er bra du hjelper sønnen din med å følge i dine fotspor:)

Tiger

0
24 Sep 2003
39.996
0
0
Veldig strøkent, EJ. :) Jeg ville prioritert "the finishing touch" øverst på bakveggen.

DevilEj

0
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.998
287
83
51
Viken
minhjemmekino.no
Tiger skrev:
Veldig strøkent, EJ. :) Jeg ville prioritert "the finishing touch" øverst på bakveggen.

Det er under arbeid. Et par kabler igjen å strekke, så kan kassene lukkes.... Rart hvor mye tregere ting går når man nesten er ferdig :)

DevilEj

0
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.998
287
83
51
Viken
minhjemmekino.no
Etter å ha lest testen av Oberon 6.1 i Lyd&Bilde har jeg nå nesten 100% bestemt meg for å satse på disse i kinoen. Jobber ekstra overtid, og med feriepenger pågang burde det være håp. Kan nesten ikke vente.......

Konrad

0
9 Jun 2003
9.266
0
0
49
Hvis du vil kan jeg jo "stikke innom" slik at du får testet før du bestemmer deg. ;)

1 Okt 2005
19.480
0
0
devilej skrev:
Etter å ha lest testen av Oberon 6.1 i Lyd&Bilde har jeg nå nesten 100% bestemt meg for å satse på disse i kinoen. Jobber ekstra overtid, og med feriepenger pågang burde det være håp. Kan nesten ikke vente.......

Jeg har ikke lest denne testen enda. Fikk de bra resultat?

18 Sep 2003
6.675
0
0
41
Et meget bra kinorom du har fått til her. Blir interessant å se det helt ferdige resultatet :grin:

DevilEj

0
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.998
287
83
51
Viken
minhjemmekino.no
Marantz skrev:
Et meget bra kinorom du har fått til her. Blir interessant å se det helt ferdige resultatet :grin:

Hver dag på jobb tenker jeg gjennom hva jeg skal få gjort unna i kinoen når jeg kommer hjem, men det er ikke lett å finne inspirasjon når gradestokken tipper over 25. Ved neste regnværsdag skal jeg prøve å få unna noen sluttdetaljer.....

tols1

0
2 Jan 2006
16.663
1
0
Heisann, kommer visst litt sent inn i tråden her... Flott oppsett du har. Malingsstrøkene løftet rommet adskillige hakk.

Ser at inwall-høyttalerne dine såvidt er nevnt tidligere her. Hvordan synes du inwall-høyttalere fungerer i forhold til den mer tradisjonelle løsninger? Det blir jo veldig ryddig, og med begrenset plass sparer man jo endel cm, men synes du det fungerer bra lydmessig også? Jeg har aldri hørt noen slike systemer, så jeg ser for meg at hele veggen spiller med og produserer en masse renonans, men det kommer vel an på hvor solid man lager veggen. Du skulle vel ikke ha noen bilder fra byggeprosessen?

Når det gjelder lydsignatur blir det jo vanskelig å matche fronten, men med diverse korreksjonsløsninger kan man vel til en viss grad tilpasse signaturen? Har du bekymret deg noe for dette underveis?

DevilEj

0
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.998
287
83
51
Viken
minhjemmekino.no
tols1 skrev:
Heisann, kommer visst litt sent inn i tråden her... Flott oppsett du har. Malingsstrøkene løftet rommet adskillige hakk.

Ser at inwall-høyttalerne dine såvidt er nevnt tidligere her. Hvordan synes du inwall-høyttalere fungerer i forhold til den mer tradisjonelle løsninger? Det blir jo veldig ryddig, og med begrenset plass sparer man jo endel cm, men synes du det fungerer bra lydmessig også? Jeg har aldri hørt noen slike systemer, så jeg ser for meg at hele veggen spiller med og produserer en masse renonans, men det kommer vel an på hvor solid man lager veggen. Du skulle vel ikke ha noen bilder fra byggeprosessen?

Når det gjelder lydsignatur blir det jo vanskelig å matche fronten, men med diverse korreksjonsløsninger kan man vel til en viss grad tilpasse signaturen? Har du bekymret deg noe for dette underveis?

Takk for det. Ja denne gangen avgjorde jeg fargene uten konas innspill. Inwall-løsningen fungerer forsåvidt greit, men det krever at du bygger kasser på baksiden og demper de godt. Dynabel-høyttalerene er kun en billig midlertidig løsning jeg valgte for å teste inwall. Disse koster kun 1000 kroner paret, så det var overkommelig. hadde vært synd å brukt det 10 dobbelte og ikke likt løsningen. Tanken er å bytte de ut med JmLab Electra Inwall etterhvert, men det har blitt nedprioritert til foredel for frontene. Disse har egne tette kasser, så veggen blir ikke like belastet. Idag brukes bakhøyttalerene bare til film, så det fungerer greit nok lydmessig. På SACD ville nok forskjellen vær mye mer merkbar.

18 Jul 2004
3.539
0
0
Hei Devil (J) :mrgreen:

Takk for sist !

Syntes det nye oppsettet ser meget bra ut, Du må legge ut bilder da så snart alt er klart da.. Det hadde vært kult å ha en demo kveld hos deg, men det må nesten bli etter ferien da, Kansje Marantz blir med også.

DevilEj

0
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.998
287
83
51
Viken
minhjemmekino.no
Det skal vi nok få til. Bilder kommer på presentasjons-siden når alt er ferdig. Kun detaljer igjen bygningsmessig, men det begrenser seg litt hva som blir gjort i sommervarmen. Fikk Db-måler i posten her om dagen fra L-sound, men oppdaget at den nye Arcam-spilleren min erkun sone 2. Tok som en selvfølge at den var sonefri når jeg bestilte den. Må få gjort noe med det før jeg kan kjøre justeringsplata