Hjeeelp. Amatør skal velge TV!

FartingAngel

Medlem
7 Nov 2023
1
0
1
Hei,
Jeg har hatt erfaring med Samsung Qled Q8Fnat 65" fra 2018/2019. Synes den var fin, samtidig har jeg begynt å legge merke til at sort nivå ikke var på topp, samt at enkelte TVer i butikkene så ut til å ha vesentlig bedre bilde..
Nå er TVen solgt, jeg har flytta, og skal ha ny TV :)
Vurderer disse 3:
Samsung NEO Q-Led QN95C 75" - ny
LG Oled77B36LA 77" - ny
LG OLED CX 77" - 2 år gammel

Jeg blir sittende ca. 3 m fra Tven, kanskje 3,1-3,2 på sitt beste. Er 75/77" OK? Eller kommer jeg til å angre at jeg ikke fortsatte med 65"? Ser at 65" er vesentlig billigere også...

Sist redigert:
2 Jan 2013
87
5
8
Når jeg går til det steget å kjøpe ny tv, så har jeg altid gått opp en størrelse for å sikre "ny tv" følelsen :)
Hvor nært man kan sitte til en tv varierer fra person til person, samt hva du skal se på. Jeg ser primært på film og sitter med 2,2meter til min 77" OLED. Dette oppleves av mange for nært, spesielt når man må flytte blikket rundt på skjermen, feks nyhetsendinger. Når svigers er på besøk for å oppleve sølvguttene synge julen inn, så står de fysisk 3 meter bak sofaen (de har en knøtt liten tv hjemme).
Men jeg synes det er perfekt avstand.
Jeg anbefaler å være forsiktig med å kjøpe en brukt OLED hvis du ikke er sikker på at den ikke har innbrenning.
Anbefaler en ny 77" OLED (Elsker min)

Danke

0
4 Aug 2007
12.510
264
83
Hei,
Jeg har hatt erfaring med Samsung Qled Q8Fnat 65" fra 2018/2019. Synes den var fin, samtidig har jeg begynt å legge merke til at sort nivå ikke var på topp, samt at enkelte TVer i butikkene så ut til å ha vesentlig bedre bilde..
Nå er TVen solgt, jeg har flytta, og skal ha ny TV :)
Vurderer disse 3:
Samsung NEO Q-Led QN95C 75" - ny
LG Oled77B36LA 77" - ny
LG OLED CX 77" - 2 år gammel

Jeg blir sittende ca. 3 m fra Tven, kanskje 3,1-3,2 på sitt beste. Er 75/77" OK? Eller kommer jeg til å angre at jeg ikke fortsatte med 65"? Ser at 65" er vesentlig billigere også...
Jeg ville tatt med Panasonic og Tcl i vurderingen også.