Hei alle sammen! Kan jeg få tips til kjøp?

CunFuse

Medlem
4 Apr 2024
3
0
1
Jeg er ny og kan ikke så mye med dette, så jeg tenkte å spørre om litt hjelp.

Jeg vurderer å kjøpe brukt utstyr, er det lurt? Tenker budsjett på rundt 10000.
Det skal brukes mest for musikk, men jeg vil også at det skal kunne brukes til film.

Hva med denne annonsen:

Abrahamsen forsterker, CD spiller og KEF høyttalere vurderes solgt​

"Abrahamsen V2 stereo forsterker med Abrahamsen V1 CD spiller og KEF iq9 høytalere vurderer jeg å selge. Ny pris var ca. 30.000,-. Anlegget er kjøpt ca 2010 og er lite brukt. Forsterker mangler glassplate som skulle dekke fronten, men det er rent kosmetisk og alt fungere som det skal. Spiller utrolig rent og kraftig. Fjernkontroll medfølger også."
Listet til 12000. Er det en bra deal? eller burde jeg se på litt nyere utstyr?

Eller denne bedre, til samme pris?
Selger mitt stereoanlegg, da behovet ikke er der lenger. Har for det meste stått til pynt i stua. Kvittering på alt unntatt centerhøytaler. Dali Lektor8 (Nypris kr 10998,-) og Nad T757V2 (Nypris 9498,-) er kjøpt i 2013. Dali Ikons sub 12"black (Nypris kr 7498,-) er kjøpt i 2009. Dali Center er av nyere dato. Finner ikke kvitt. Ny nå kr 2298,- Anlegget fremstår som strøkent, bortsett fra at det mangler en festetapp til fronten på den ene fronthøytaleren. Sitter godt for det. Nypris for alt var kr 30000,- Selges samlet. Sender ikke. Ferdig pruta!

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.564
287
83
Jeg er ny og kan ikke så mye med dette, så jeg tenkte å spørre om litt hjelp.

Jeg vurderer å kjøpe brukt utstyr, er det lurt? Tenker budsjett på rundt 10000.
Det skal brukes mest for musikk, men jeg vil også at det skal kunne brukes til film.

Hva med denne annonsen:

Abrahamsen forsterker, CD spiller og KEF høyttalere vurderes solgt​

"Abrahamsen V2 stereo forsterker med Abrahamsen V1 CD spiller og KEF iq9 høytalere vurderer jeg å selge. Ny pris var ca. 30.000,-. Anlegget er kjøpt ca 2010 og er lite brukt. Forsterker mangler glassplate som skulle dekke fronten, men det er rent kosmetisk og alt fungere som det skal. Spiller utrolig rent og kraftig. Fjernkontroll medfølger også."
Listet til 12000. Er det en bra deal? eller burde jeg se på litt nyere utstyr?

Eller denne bedre, til samme pris?
Selger mitt stereoanlegg, da behovet ikke er der lenger. Har for det meste stått til pynt i stua. Kvittering på alt unntatt centerhøytaler. Dali Lektor8 (Nypris kr 10998,-) og Nad T757V2 (Nypris 9498,-) er kjøpt i 2013. Dali Ikons sub 12"black (Nypris kr 7498,-) er kjøpt i 2009. Dali Center er av nyere dato. Finner ikke kvitt. Ny nå kr 2298,- Anlegget fremstår som strøkent, bortsett fra at det mangler en festetapp til fronten på den ene fronthøytaleren. Sitter godt for det. Nypris for alt var kr 30000,- Selges samlet. Sender ikke. Ferdig pruta!
Jeg ville valgt nr 2 med Dali, fordi glassplate er knust på 1, det er ganske ille (kosmetisk)da hele fronten på Abrahamsen er laget av glass. (Synes han burde slått av mer på prisen pga dette)

Og 2 er veldig fleksibel både til musikk og film, pluss at du får subwoofer. Tror de er nyere også .

• Like
Reactions: CunFuse

CunFuse

Medlem
4 Apr 2024
3
0
1
Jeg ville valgt nr 2 med Dali, fordi glassplate er knust på 1, det er ganske ille (kosmetisk)da hele fronten på Abrahamsen er laget av glass. (Synes han burde slått av mer på prisen pga dette)

Og 2 er veldig fleksibel både til musikk og film, pluss at du får subwoofer. Tror de er nyere også .
Takk for svar.
Jeg fikk et større avslag på den første med abrahamsen, men det viste seg å være i veldig dårlig stand og dårlig behandlet generelt.
Nå vurderer jeg bare å kjøpe noe budsjett utstyr og vente litt, ettersom jeg har basic oppsett billig.

Danke

0
4 Aug 2007
12.564
287
83
Takk for svar.
Jeg fikk et større avslag på den første med abrahamsen, men det viste seg å være i veldig dårlig stand og dårlig behandlet generelt.
Nå vurderer jeg bare å kjøpe noe budsjett utstyr og vente litt, ettersom jeg har basic oppsett billig.
Hva er det du har da? Finnes masse bra budsjett utstyr.

Danke

0
4 Aug 2007
12.564
287
83
jeg har en Yamaha RX-V673, og noen Dynavoice høytalere:
Dynavoice S-4 Ex v2
Dynavoice C-4 Ex v2
Dynavoice Magic Sub 8
Jeg hadde engang noen lignende høytalere Dynavoice F6 magic som jeg likte på en rimelig Cambridge Azur.

Dynavoice M65 Challenger likte jeg derimot ikke selvom den var svær. Altfor dårlig diskant.

Dynavoice slike som du viser er meget bra på en svakere Cambridge. Bare et tips.

Sist redigert:
  • Like
Reactions: CunFuse