HDMI kabel - Probelemer med å få 4K over 8meters kabel - Anbefalt kabel?

23 Sep 2005
16
0
1
Har en Optoma UHH52AV som er koblet opp til en NAD T758v3, men sliter med å få 4K, som jeg antar har sammenheng med at jeg er nødt til å 10 meters HDMI kabel. Har prøvd med flere kabler uten at jeg får en stabil oppløsning og på noen av kablene restarter prosjektoren seg gjentatte ganger.

Blant annet prøvd meg på en Supra AOC Aktiv Optisk HDMI kabel (HDMI 2.1 med 8K støtte) uten at det hjalp (men denne kabelen er 15 meter)

Noen som har tips og/eller erfaring med HDMI kabel som klarer dette eller om jeg gjør noe annet galt?

Danke

0
4 Aug 2007
12.341
197
63
Har en Optoma UHH52AV som er koblet opp til en NAD T758v3, men sliter med å få 4K, som jeg antar har sammenheng med at jeg er nødt til å 10 meters HDMI kabel. Har prøvd med flere kabler uten at jeg får en stabil oppløsning og på noen av kablene restarter prosjektoren seg gjentatte ganger.

Blant annet prøvd meg på en Supra AOC Aktiv Optisk HDMI kabel (HDMI 2.1 med 8K støtte) uten at det hjalp (men denne kabelen er 15 meter)

Noen som har tips og/eller erfaring med HDMI kabel som klarer dette eller om jeg gjør noe annet galt?
Supra skal klare dette, har du snakket med Supra.
Jeg har ikke peiling men gjetter at det enten er feil på Nad eller at du har feil innstilling.
Om det står på 4.4.4 kan du prøve å senke dette.

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

23 Sep 2005
16
0
1
Supra skal klare dette, har du snakket med Supra.
Jeg har ikke peiling men gjetter at det enten er feil på Nad eller at du har feil innstilling.
Om det står på 4.4.4 kan du prøve å senke dette.

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Denne kabelen er HDMI 2.1 som jeg egentlig ikke har støtte for, så vet ikke om dette også er med å påvirke dette.

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.469
274
83
45
www.avforum.no
Har du testet med en kort kabel for å utelukke feil / problemer på enten kilde eller projektor? HDMI 2.1-kabler skal normalt være tilbakekompatible med HDMI 2.0 / 1.4, så det skal ikke ha noe å si.

be2ng

Medlem
24 Mar 2020
93
25
18
Både Reciver og PJ (Antar det er UHD52ALV) skal håndtere 4K UHD 3840 x 2160 @ 60Hz i 4:4:4
Og det er kun en HDMI ut på Nad'en, så feil utgang er utelukket.

Sjekk at det er 4K 60Hz (eller 50Hz) på NADen - og som Lygren sier - test og med en KORT 4k kabel.
Fungerer det på kort kabel, men ikke på lang kabel - da er det er overførings/kabel problem
prøv da med "lavere innstilling" - steg for steg - start med å senke ned fra 4:4:4
eller bytt kabel (igjen) om det over ikke virker godt nok
Fungere det ikke på kort kabel, da er det feil innstillinger på Reciver eller fysisk feil på Reciver/PJ