Jeg har brukt mange gode kabler opp i gjennom årene, og noen var bare «Snake oil» men man mange gjorde stor forskjell i mitt oppsett. Jeg skjønner ikke helt vitsen og kritisere andre om de hører lyd forskjell. Feks danke, merket stor forskjell med sin HDIM kabel. La nå folk holde på med sitt. Om noen vil kjøpe Nordost sine Heimdal kabler så gjør det. PS. Jeg fikk demo av Nordost sine kabler fra Red Dawn til Heimdal. Jeg skal ikke si lyd forskjellen forsvarte prishoppet! Men det var lyd forskjell. Strammere bass, mere organisk mellom tone og mere attakk i toppen. Jeg testet det på min Rega Dac R når jeg testet Forrest Toslink vs vodka. Det var dag og natt forskjell. Kanskje ikke på lav volum. Men på høyt volum ble scenen trukket mere frem mot meg. Beklager ord forklaringen. Og dynamikken var meget forskjellige. Jeg har også hørt det du sier at utstyret kan gjøre forskjell selv om to forskjellige Toslink kabler låt forskjellige. Men nå bruker jeg Wirewold sine Coax kabler. Og jeg testet de mot AQ sine kabler, og det var lyd forskjell der også. Coax låter litt mere varmer enn Toslink. Det er min mening. Men i lengden ble vodka for dyr for meg, og jeg byttet mot Wireworld sine Coax kabler til 200 lappen. Trengte lenger lengde. Da ble AQ for dyrt. Men Wirewold sine kabler var nesten like god. Så det er nødvendigvis ikke det beste og dyreste som er best. Men allikevel AQ sin vodka Toslink var best i mitt oppsett. Kanskje engang i fremtiden får jeg råd til en 2 meter lang kabel. Men de koster over 2000 kr. Så det blir for dyrt for meg i lengden.
PINK FLOYD DSOTM
Jeg synes det er morsomt at AVforum har liv i en kabeltråd igjen.
Men det er vel ingen som har kritisert meg typ på en negativ måte, alle har vært saklige og kommet med teknologi og info samt synspunkter.
Vi diskuterer HDMI og det er litt forskjellig fra andre kabler, sikkert fordi omtrent alle bruker HDMI og det meste har bra standard på korte strekk.
Det vi snakker om er mest lange lengdestrekk i høyeste avspilling innstillinger på Projektor. Det var ikke ment negativt, om Biltema funker på høyeste innstillinger så er det bare positivt.
Å ja jeg bruker Audioquest, samt annet.
Jeg sa det gav meg god nattesøvnsøvn og roer nervene.
Men om lyden blir bedre av det vet jeg ikke, kanskje og kanskje det er placeboeffekten.
Det lyder iallefall bra.
Sjokkert av at billige streamer lyder så bra med Forest, men umulig å sammenligne, for den var ny, og kabel også ny.
Men ja jeg liker de.